Εξετάσεις πιστοποίησης θα κάνει το υπουργείο Παιδείας για να αποκτήσουν νόμιμο τίτλο σπουδών περισσότεροι από 2.500 δημόσιοι υπάλληλοι με πλαστά πτυχία.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της «Αυγής», αυτοί οι παράτυποι τίτλοι σπουδών είναι απολυτήρια που δίνουν διάφορα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια σε εικονικούς μαθητές. Σχετικά περιστατικά, όπως αυτά που αφορούν ναυτικά, επί το πλείστον, λύκεια του Πειραιά, έχουν ήδη δει το περασμένο διάστημα το φως της δημοσιότητας.
Για τον κίνδυνο να χρησιμοποιηθούν πλαστά πιστοποιητικά – τίτλοι στις επικείμενες διαδικασίες πρόσληψης του ΑΣΕΠ, προειδοποίησε η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), που απέστειλε σχετικές επιστολές προς τα υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ: «Μετά τις χθεσινές τηλεοπτικές δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη, αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Δημόσιας Διοίκησης, σύμφωνα με τις οποίες επί των ημερών του λύθηκε το ζήτημα των παράνομων τίτλων σπουδών (γεγονός που δεν ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα) η ΟΙΕΛΕ απέστειλε σήμερα επιστολές προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Ν. Φίλη και προς τον Αν. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Χρ. Βερναδάκη τονίζοντάς τους ότι είναι αναγκαίο να τηρηθούν όσα αναφέρει το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για τους πλαστούς και παράνομους τίτλους σπουδών από φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης, πριν διεξαχθούν οι επόμενες διαδικασίες πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ».
Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μελετά με προσοχή το σοβαρότατο ζήτημα των πτυχίων Ιδιωτικών ΤΕΕ για την περίοδο 2004-2008. Τα πτυχία αυτά χορηγήθηκαν από σχολές ιδιωτικής εκπαίδευσης οι οποίες έκλεισαν μετά από τη διαπίστωση σωρείας παραβάσεων και ατασθαλιών.
Σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν.3577/2007 (Α’ 130) επί υπουργίας Μ. Γιαννάκου, τα πτυχία των μαθητών Ιδιωτικών ΤΕΕ που τους αφαιρέθηκε η άδεια λειτουργίας λόγω των παραπάνω διαπιστωμένων παρανομιών θα έπρεπε να χορηγηθούν εκ νέου κατόπιν ειδικών πτυχιακών εξετάσεων.
Οι εξετάσεις αυτές δεν έγιναν ποτέ, με ευθύνη των Υπουργών Παιδείας των κυβερνήσεων πριν τον Ιανουάριο του 2015. Το ίδιο διάστημα οι επιτήδειοι ιδιοκτήτες σχολείων και οι άλλοι εμπλεκόμενοι που είχαν οργανώσει μια κερδοφόρα βιομηχανία «πιστοποίησης προσόντων», είτε διέφυγαν τις κυρώσεις του νόμου λόγω παραγραφής είτε καταδικάστηκαν σε ελαφριές ποινές.
Για εννέα ολόκληρα χρόνια από την περίοδο εκείνη με ευθύνη των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν ελήφθη και καμία ρύθμιση δεν εφαρμόστηκε με συνέπεια το πρόβλημα να έχει μετατραπεί ατύπως σε κοινωνικό σύμπτωμα μιας σιωπηρής ανοχής.
Αντίθετα, οι Υπουργοί Παιδείας των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποίησαν ενδελεχείς ελέγχους μέσω των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης για το σύνολο των Ιδιωτικών ΤΕΕ της χώρας και εντόπισαν όλα τα Ιδιωτικά ΤΕΕ, στα οποία σημειώθηκαν αντίστοιχες παρατυπίες που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 24 του ν.3577/2007.
Ο πρώην Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γ. Κατρούγκαλος, διαβίβασε τα στοιχεία των καταγγελιών της ΟΙΕΛΕ στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και σύμφωνα με το πόρισμα (328/Α/2015) του Σώματος προτάθηκε στο Υπουργείο Παιδείας η τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 3577/2007, έτσι, ώστε, να καλύπτει κάθε μη σύννομη περίπτωση λειτουργίας ιδιωτικών ΤΕΕ ή χορήγησης πτυχίου χωρίς χρονικό προσδιορισμό.
Σύντομα, θα κατατεθεί προς ψήφιση διάταξη, η οποία θα διευρύνει το χρονικό διάστημα εφαρμογής του νόμου (θα καταργηθεί ο χρονικός περιορισμός 2004-2008), και θα υλοποιηθεί η σχετική πρόταση του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
Ύστερα από την ψήφιση της ανωτέρω διάταξης, ο Υπουργός Παιδείας θα εκδώσει Υπουργική Απόφαση, η οποία θα καθορίζει τις λεπτομέρειες για τη συμμόρφωση προς τα προβλεπόμενα από το ν. 3577/2007.
Στη Βουλή το ζήτημα των πλαστών πτυχίων δημοσίων υπαλλήλων
Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, σχετικά με το θέμα που προέκυψε με τους κατόχους πλαστών τίτλων σπουδών και την ενδεχόμενη νομιμοποίηση τους.
Στην ερώτηση τονίζει ότι «είναι αδιανόητο στην κρίσιμη αυτή συγκυρία για την χώρα, με την ανεργία στα ύψη και την αξιοκρατία να αναζητείται, να υπάρχει έστω και η υπόνοια επιβράβευσης της χρήσης πλαστών δικαιολογητικών για πρόσληψη στο Δημόσιο».
Ερωτά συγκεκριμένα τους αρμόδιους υπουργούς εάν είναι στις προθέσεις τους να νομιμοποιήσουν μέσω εξετάσεων όσους δημοσίους υπαλλήλους είναι κάτοχοι πλαστών τίτλων σπουδών που τους έδωσαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και να διοριστούν.
Αναλυτικά η ερώτηση του προέδρου της Δημοκρατικής Αριστεράς προς τους υπουργούς Εσωτερικών-Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων:
Εντύπωση προκαλούν τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε ενδεχόμενη νομιμοποίηση από την κυβέρνηση των δημοσίων υπαλλήλων που είναι κάτοχοι πλαστών τίτλων σπουδών, κατόπιν υποβολής τους σε εξετάσεις προκειμένου να πιστοποιηθούν οι γνώσεις τους. Οι πλαστοί τίτλοι έδωσαν τη δυνατότητα στους υπαλλήλους αυτούς να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και να εργάζονται σήμερα στο Δημόσιο, καταλαμβάνοντας θέσεις τις οποίες κανονικά θα έπρεπε να έχουν καταλάβει υποψήφιοι με πραγματικά προσόντα.
Επειδή:
Είναι αδιανόητο στην κρίσιμη αυτή συγκυρία για την χώρα, με την ανεργία στα ύψη και την αξιοκρατία να αναζητείται, να υπάρχει έστω και η υπόνοια να επιβραβεύεται η χρήση πλαστών δικαιολογητικών για πρόσληψη στο Δημόσιο.
Έχουν δημοσιευθεί καταγγελίες, βάσει των οποίων κάτοχοι παράνομων και πλαστών τίτλων βρίσκονται σε λίστα διοριστέων του ΑΣΕΠ. Και είναι πράγματι ανεπίτρεπτο να γίνουν από την κυβέρνηση τέτοιοι διορισμοί αδιαφορώντας για τη διαφανή διεξαγωγή του διαγωνισμού, με την ίσοις όροις συμμετοχή των διαγωνιζόμενων στις διαδικασίες.
Πρέπει επιτέλους να ληφθούν σοβαρές νομοθετικές πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση του φαινομένου των πλαστών τίτλων σπουδών, διότι αποτελεί ένα μείζον ζήτημα που πλήττει το δημόσιο εκπαιδευτικό αγαθό, προκαλεί ανισότητες και αναπαράγει εστίες διαφθοράς και διαπλοκής.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
Είναι στις προθέσεις σας να νομιμοποιήσετε μέσω εξετάσεων όσους δημοσίους υπαλλήλους είναι κάτοχοι πλαστών τίτλων σπουδών που τους έδωσαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και να διοριστούν; Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για να αντιμετωπίσετε το θέμα των πλαστών πτυχίων;