Για 5η συνεχόμενη χρονιά, η Mercedes-Benz Ελλάς εκδίδει Απολογισμό Εταιρικής Υπευθυνότητας, αποδεικνύοντας έτσι έμπρακτα ότι η Εταιρική Υπευθυνότητα αποτελεί δομικό κομμάτι της εταιρικής της κουλτούρας και λειτουργίας.

Η Ακεραιότητα, η Κοινωνία, η Χώρα, οι Εργαζόμενοι και το Περιβάλλον αποτελούν τους πυλώνες για την εταιρία, η οποία εστιάζει σε αυτούς και σε όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους με αυτούς Κοινωνικούς Εταίρους, δρώντας με αίσθημα υπευθυνότητας απέναντί τους.

O Απολογισμός αφορά στην περίοδο 01.01.2017 – 31.12.2017 και σε όλες τις δραστηριότητες της Mercedes στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων της στον τομέα των οικονομικών υπηρεσιών, ενώ έχει συνταχθεί με βάση  τις διεθνώς αναγνωρισμένες κατευθυντήριες οδηγίες GRI Standards (έκδοση 2016) σε επίπεδο συμφωνίας «Core».

Σε αυτόν περιγράφονται τα πιστεύω, τα προγράμματα και οι στόχοι που σχετίζονται με την υπεύθυνη λειτουργία της Εταιρείας και την ενσωμάτωση των αρχών της εταιρικής υπευθυνότητας στην καθημερινή της λειτουργία.

Κάνει αναφορά σε συνολικά 195 ποσοτικούς δείκτες αποτελεσμάτων, 2,6% περισσότερους από αυτούς του 2016, εκ των οποίων οι 66 καλύπτουν δείκτες GRI, ενώ συμπεριλαμβάνει 31 μελλοντικούς στόχους που σχετίζονται με την υπεύθυνη λειτουργία της εταιρείας.

Τα κύρια σημεία του Απολογισμού για το 2017 έχουν ως εξής:

Ακεραιότητα

  • 5 τομείς Εταιρικής Υπευθυνότητας
  • 10 ομάδες Κοινωνικών Εταίρων
  • «Core» επίπεδο συμφωνίας με τις οδηγίες GRI Standards
  • 47 πλήρως αναφερόμενοι δείκτες GRI
  • Ο Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας της Εταιρείας ακολουθεί τις οδηγίες GRI Standards
  • Ο Απολογισμός περιλαμβάνει 31 στόχους, καλύπτει 66 δείκτες GRI και συνολικά 195 ποσοτικούς δείκτες, 2,6% περισσότερους, σε σχέση με το 2016
  • Έχουμε παραδώσει τον Κώδικα Ηθικής Ακεραιότητας στο 100% των εργαζόμενων

Χώρα

  • 153,9 εκατ. ευρώ κύκλος εργασιών
  • 8,7 εκατ. ευρώ πληρωμές για εργαζόμενους
  • 1.347 προμηθευτές
  • Αποδώσαμε πάνω από 39,5 εκατ. ευρώ σε οικονομική αξία για την κοινωνία
  • Η λειτουργία της Εταιρείας έχει συνεισφέρει στη δημιουργία 747 θέσεων εργασίας στο Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο Διανομέων και Επισκευαστών
  • Αυξήσαμε κατά 4,1% τις ημέρες εκπαίδευσης των εργαζόμενων του Εξουσιοδοτημένου Δικτύου Διανομέων και Επισκευαστών, σε σχέση με το 2016
  • Προσφέραμε πάνω από 121.000 ευρώ σε διάφορες κοινωνικές ομάδες και οργανισμούς
  • Εκπαιδεύσαμε 314 άτομα σε θέματα οδηγικής συμπεριφοράς και ασφαλούς οδήγησης, τα τελευταία επτά έτη
  • Διαθέσαμε το 92% του συνολικού προϋπολογισμού αγορών σε εγχώριους προμηθευτές

Εργαζόμενοι

  • 192 εργαζόμενοι
  • 100% των εργαζόμενων με συμβάσεις πλήρους και αορίστου χρόνου
  • 27,1% γυναίκες
  • 1.421 ώρες εκπαίδευσης
  • Δεν παρουσιάστηκε κανένα περιστατικό διακριτικής μεταχείρισης στο χώρο εργασίας της Εταιρείας
  • Ο κατώτατος μισθός εργαζομένου στη Mercedes-Benz Ελλάς ήταν κατά 43,9% μεγαλύτερος του αντίστοιχου νόμιμου βασικού μισθού
  • Αυξήσαμε το ποσοστό των νέων θέσεων εργασίας που καλύφθηκαν από εσωτερικούς υποψήφιους στο 42,9%
  • Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 1.400 ώρες εκπαίδευσης, με μέση διάρκεια 7,4 ώρες ανά εργαζόμενο
  • Η Συμμόρφωση με θέματα Ακεραιότητας αποτελεί ένα από τα οκτώ χαρακτηριστικά συμπεριφοράς με βάση τα οποία πραγματοποιείται η Αξιολόγηση των εργαζόμενων
  • Αξιολογήθηκε το 100% των εργαζόμενων της Εταιρείας
  • Δεν σημειώθηκε κανένα ατύχημα στο χώρο εργασίας της Εταιρείας

Πελάτες

  • 5.031 ταξινομήσεις οχημάτων
  • 4 κύριες κατηγορίες προϊόντων
  • 2.116 τηλεφωνικές κλήσεις από πελάτες στο Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών
  • 93% επίλυση παραπόνων εντός 2 ημερών
  • Αναδειχθήκαμε από τους καταναλωτές ως πιο αναγνωρίσιμος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην premium κατηγορία
  • Αυξήθηκαν οι Δείκτες Ικανοποίησης Πελατών για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα επαγγελματικά οχήματα κατά 0,9% και 5,5% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2016
  • Αυξήθηκαν οι Δείκτες Πιστότητας Πελατών για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα επαγγελματικά οχήματα κατά 3% και 9% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2016
  • Διατηρήσαμε το ποσοστό των παραπόνων προς το Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών που επιλύθηκαν στο 99%
  • Δεν δεχθήκαμε κανένα παράπονο για θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων, περιβάλλοντος ή παραπλανητικής διαφήμισης

Περιβάλλον

  • 1.574,4 τόνους eCO2
  • 1.585,8 MWh ηλεκτρικής ενέργειας
  • 446 MWh παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια από φωτοβολταϊκά
  • 6.658 κυβικά μέτρα νερό
  • Επενδύσαμε 40.000 ευρώ για τη διαχείριση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος
  • Μειώσαμε τη συνολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 2,8%, δηλαδή 46,7 MWh, σε σχέση με το 2016
  • Aυξήθηκαν οι συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 1,2%, δηλαδή 19 τόνοι CO2, σε σχέση με το 2016 (λόγω της αύξησης του συντελεστή μετατροπής ηλεκτρικής ενέργειας για την Ελλάδα κατά 3%)
  • Παρήγαμε ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές που αντιστοιχεί στο 28,1% της συνολικής μας ανάγκης σε ηλεκτρική ενέργεια
  • Ο Όμιλος Daimler έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 του στόλου νέων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη κατά 10,7% και 10% αντίστοιχα, σε 125 και 197 γραμμάρια CO2/km αντίστοιχα, τα τελευταία πέντε έτη
  • Χρησιμοποιήσαμε 19,7% ανακυκλωμένο χαρτί για όλους τους σκοπούς

Νίκος Τσάδαρης