To τμήμα M GmbH της BMW γιόρτασε πρόσφατα τα 40 χρόνια λειτουργίας του. Και τι χρόνια ήταν αυτά! Γεμάτα αμαξάκια με ασύγκριτες επιδόσεις.
Έχουμε δει κατά καιρούς 4-, 6-, 8-, 10- και 12-κύλινδρες μηχανές, απλές και turbocharged, έχουμε δει Μ δίπορτες, sedan, station-wagon, ακόμα και αγωνιστικές εκδόσεις, από Μ έχουμε δει πολλά είναι η αλήθεια…
Ό,τι όμως κι αν είδαμε, είναι σίγουρο ότι δεν έγινε στην τύχη. Το ξακουστό GmbH division δεν αστειεύεται με τις τροποποιήσεις που κάνει, ούτε και με τα αποτελέσματα που θέλει να έχει.
Να και οι πλέον αγαπημένες μας Μ από το παρελθόν, τότε που έκαναν ομολογουμένως τη διαφορά στην αυτοκίνηση…
Νο 10 – E39 M5 (1998-2003)
Ας μην ξεγελιόμαστε από το «οικογενειακό» της look, μιλάμε πάντα για M5…
Νο 9 – E28 M5 (1984-1988)
Χειροποίητη και κολασμένα γρήγορη για την εποχή, η E28 ήταν η πρώτη M5 που έθεσε τα κατασκευαστικά και αισθητικά ορόσημα για τα επερχόμενα μοντέλα…
Νο 8 – E24 M635CSi (1983-1989)
Η E24 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που φορούσε τον αγωνιστικό κινητήρα της M1!
Νο 7 – E30 M3 (1986-1990)
Εδώ μιλάμε για καθαρό θρύλο. Ένα κοπάδι από 200 αλογάκια κρυβόταν κάτω από το καπό της πλέον αναγνωρίσιμης ίσως Μ.
Νο 6 – E31 850CSi (1993-1996)
Μοντέλο παραγωγής που «πειράχτηκε» από την Μ, φιγούραρε έναν 12κύλινδρο κινητήρα 370 αλόγων και κάθε δυνατή ηλεκτρονική υποβοήθηση της εποχής, μπας και παραμένει το «θηρίο» εντός δρόμου…
Νο 5 – E36/8 M Coupe (1998-2002)
Βασισμένη στη hardtop έκδοση της Z3, διέθετε κάτω από το καπό τον υπερκινητήρα της M3. Αχτύπητος συνδυασμός…
Νο 4 – E30 320is (1987-1990)
Παίρνεις το σασί της σειράς 3 και του δωρίζεις τον μπουσταρισμένο κινητήρα της M3. Κι έχεις έτσι έτοιμο το μικρό «κτήνος» 320is…
Νο 3 – E26 M1 (1978-1981)
Η M1 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε το τμήμα Motorsport GmbH από το μηδέν. Για να το πούμε διαφορετικά, πρόκειται για καθαρόαιμο αγωνιστικό που έγινε street-legal, ώστε να μπορούν να το απολαύσουν 400 υπερτυχεροί. Ήταν βέβαια και η πρώτη Μ της Ιστορίας που φόρεσε το τιμημένο σήμα «Μ»…
Νο 2 – E12 M535i (1979-1981)
Η Motorsport GmbH έβαλε το χεράκι της στη σειρά 5 της εποχής και γεννήθηκε το κομψοτέχνημα αυτό…
Νο 1 – E9 3.0CSL (1971-1975)
Η E9 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε ποτέ από το τμήμα M GmbH και διέθετε φυσικά την πασίγνωστη -κατόπιν- τριχρωμία. Το original μοντέλο διέθετε… 800 άλογα, ωστόσο για τις ανάγκες του δρόμου και για να πάρει άδεια κυκλοφορίας, ξεφορτώθηκε μερικά στην πορεία!