Όταν ήταν 13 ετών ο John Ryland ήταν τρελαμένος με τα ποδήλατα BMX. Όνειρό του, να αποκτήσει το θρυλικό μοντέλο P.K. Ripper της SE. «Ήταν η επιτομή του cool τότε, κι ήμουν σίγουρος πως με αυτό θα έκανα άλματα 5 μέτρων. Ή θα πηδούσα πάνω από ένα Mini Cooper».

Τριάντα χρόνια αργότερα ο Ryland διευθύνει την Classified Moto και έχει επιτέλους δικό του ένα P.K. Ripper. Και ένα χειροποίητο XS650, φτιαγμένο σαν φόρο τιμής στο όνειρο της εφηβικής του ηλικίας.

Η κατασκευή του XS αρχικά δεν είχε καμία σχέση με το BMX. «Στο ξεκίνημα κάθε project δημιουργούμε μια εικόνα στο Photoshop, ώστε ο μέλλων ιδιοκτήτης να αποφασίσει την κατεύθυνση του σχεδιασμού», λέει ο John. «Στη συγκεκριμένη περίπτωση το πρώτο αυτό σχέδιο απορρίφθηκε αμέσως. Οι επιλογές του ιδιοκτήτη ήταν πολύ μπανάλ. Νιώσαμε σαν να υλοποιούσαμε το όνειρο κάποιου άλλου, δεν ήταν κάτι που ταίριαζε στην εικόνα της “Classifie”».

Όμως κάποια μέρα ο νέος ιδιοκτήτης τού είπε ότι ήθελε «το πλαίσιο σε γαλάζιο ματ χρώμα». Και τότε ο John θυμήθηκε το χρώμα του αγαπημένου του ποδηλάτου από τη δεκαετία του ’80.

«Έτσι πρότεινα να αποτίσουμε ένα είδος φόρο τιμής στο P.K. χρησιμοποιώντας το XS650 ως πλατφόρμα. Γαλάζιο ματ πλαίσιο, μαύρες ματ ζάντες και τίποτα άλλο, μόνον γύμνια. Συν κάποιες χρυσαφένιες πινελιές και ένα λογότυπο Classified με τη γραμματοσειρά του περιοδικού Thrasher. Ο ιδιοκτήτης γούσταρε και ξαφνικά όλοι βρήκαμε πάλι τον ενθουσιασμό μας».

Ο John ανέφερε την ιδέα του στον Todd Lyons της SE Bikes. Εκείνος έστειλε τα εργοστασιακά αρχεία των παλιών γραφικών τους, μαζί με δεκάδες μπλουζάκια, αλλά και ένα ολοκαίνουργιο P.K. Ripper Looptail του 2010.

Ο John αποσυναρμολόγησε το P.K. και έπειτα ανοδίωσε το πλαίσιό του ώστε να θυμίζει το πλαίσιο του ’80, για να ταιριάζει με το XS650.

«Αντικαταστήσαμε τις ακτινωτές ζάντες με ένα σετ μασίφ τροχών από μαγνήσιο της Skyway Tuff II, προσθέσαμε στο τιμόνι γκριπ από τη δεκαετία του ’80 και έτσι ξαφνικά βρέθηκα ιδιοκτήτης του ΒMX που ονειρευόμουν από παιδί, σαράντα χρόνια μεγαλύτερος και σαράντα κιλά βαρύτερος…»

Πίσω στο XS650: «Θέλαμε να αποπνέει την αισθητική “Classified”, αλλά το γαλάζιο πλαίσιο δεν είναι το χρώμα μας», εκμυστηρεύθηκε ο John. «Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μια εικόνα αποστέωσης, “εξαφανίζοντας” την μπαταρία και άλλα περιφερειακά. Νομίζω ότι η μοτοσυκλέτα μοιάζει με street-tracker, αλλά δεν το κάναμε επίτηδες. Είναι λίγο αλλόκοτη, δεν ξέρω πως να την περιγράψω».

Και κει που όλα έδειχναν να βρίσκουν τον δρόμο τους, έρχεται το τηλεφώνημα από τον μέλλοντα ιδιοκτήτη. Είχε λέει, αλλάξει γνώμη και ήθελε να μάθει τι επιλογές είχε.

«Ξέρω πολύ καλά τι θα έλεγαν οι περισσότεροι στη θέση μου… Αλλά ήθελα να βρω έναν τρόπο να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι. Ξεκίνησε ένας μαραθώνιος διαπραγματεύσεων και τελικά ο πελάτης κατέληξε να αγοράσει την αγαπημένη μου Ducati, εγώ την Yamazuki του φωτογράφου Adam Ewing και εκείνος την XS650 Ripper! Επιτέλους ο εφιάλτης τελείωσε και όλοι βρεθήκαμε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα».

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μοντέλο: Yamaha XS650 μοντ. 1981
Εμπρός ανάρτηση και φρένα: Suzuki GSX-R 750 2007
Τροχοί: πίσω original Yamaha. Εμπρός από GSX-R 750, ηλεκτροστατική βαφή σε μαύρο
Ελαστικά: Metzeler ME880, εμπρός 130/80-17, πίσω 140/90-16
Πλαίσιο: το αυθεντικό, κομμένο και διαμορφωμένο ώστε να μετακινηθεί η μπαταρία. Νέα θέση σέλας. Βαμμένο Ripper Blue με ηλεκτροστατική βαφή.
Φώτα: εμπρός τύπου Bates 5.75, πίσω από Triumph
Σέλα: χειροποίητη απο τον Roy Baird του Richmond, Βιρτζίνια
Τιμόνι: motocross αγνώστου ταυτότητας με μαύρη ηλεκτροστατική βαφή
Αλυσίδα: χρυσή DID O-ring
Γκριπ τιμονιού: ποδηλατικά της SE, σε καφέ και γαλάζιο
Εξάτμιση: ιδιοκατασκευή του Hendrick’s Muffler Shop. Ο σιγαστήρας είναι από παλιό XS650, 10 εκ. πιο κοντός και με διαφράγματα φτιαγμένα στο χέρι.
Τροφοδοσία: στάνταρ καρμπυρατέρ με εξωτερικά φίλτρα
Εξτρά: χρυσές ανοδιωμένες βάσεις για στερέωση κάμερας Go-Pro, μία σε κάθε μεριά.