Όταν έγινε γνωστό ότι ο John Mc Guiness (17 νίκες στο «Νησί») θα αγωνιστεί φέτος με μια ηλεκτρική superbike στον αγώνα «Isle if Μan TT Zero», ο κόσμος εξεπλάγη. Ειδικά όταν έγινε γνωστό ότι ο ΜcGuiness θα προσπαθήσει να σπάσει το ρεκόρ μέσης ωριαίας ταχύτητας γύρου με ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, ξεπερνώντας τα 160km/h. Ο ένας γύρος του εξαιρετικά δύσκολου και επικίνδυνου αγώνα έχει μήκος 60,707 χλμ.

Είδηση αποτελεί όμως και η μοτοσυκλέτα του McGuiness, o οποίος είναι επίσημος αναβάτης της HM Plant Honda. Φέτος θα αγωνιστεί με το ηλεκτρικό πρωτότυπο Shinden της Mugen.

H Mugen είναι ένας βελτιωτικός οίκος που ιδρύθηκε από τον Hirotoshi Honda, γιο του ιδρυτή της Honda, Soichiro. Φημολογείται έντονα πως η προσπάθεια υποστηρίζεται μυστικά από την ίδια τη μαμά Honda, η οποία έχει παρουσιάσει ήδη το δικό της πρωτότυπο ηλεκτρικό superbike, με την ονομασία RC-E και η οποία εικονίζεται παρακάτω.

Αρχικά λοιπόν όλοι πίστεψαν ότι με αυτή τη μοτοσυκλέτα θα τρέξει ο McGuiness, ωστόσο τώρα διευκρινίστηκε ότι η μοτοσυκλέτα της Mugen είναι διαφορετική.

Ονομάζεται Shinden, το οποίο στα ιαπωνικά σημαίνει «Θεός του Ηλεκτρισμού» και εξωτερικά μοιάζει να μη διαθέτει το σχεδιαστικό χάρισμα της RC-E. Όμως κοιτάζοντας κανείς πιο προσεκτικά, αντιλαμβάνεται ότι η Shinden κρύβει επιμελώς τα καλούδια της κάτω από τη συνηθισμένη εμφάνιση.

Κατά την επίσημη παρουσίαση της μοτοσυκλέτας στην πίστα της Suzuka, έγινε γνωστό ότι κινείται από έναν τριφασικό επαγωγικό κινητήρα συνεχούς ρεύματος με ισχύ 120 ίππων, ενώ το πλαίσιο δύο δοκών και το ψαλίδι είναι από ανθρακονήματα.

Δεν υπάρχουν πληροφορίες για τις μπαταρίες της Shinden, ωστόσο τα βολτ είναι περισσότερα από 370. Επίσης το βάρος ξεπερνά τα 250 κιλά, πράγμα που σημαίνει ότι η συστοιχία των μπαταριών έχει σημαντική χωρητικότητα.

Κοιτάζοντας πιο προσεκτικά τη φωτογραφία, βλέπουμε ακόμα ότι η Shinden δεν φορά ομόκεντρο σύνολο κινητήρα / ψαλιδιού όπως το RC-E της Honda, ενώ όλα τα χειριστήρια φρένων (της Nissin φυσικά) έχουν μεταφερθεί στο τιμόνι. Οι αναρτήσεις έρχονται από την Showa. Θυμίζουμε ότι οι Nissin και Showa ανήκουν αμφότερες στην Honda Iαπωνίας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Όνομα: Shinden
Μήκος: 2.125mm
Πλάτος: 680mm
Ύψος: 1.130 mm
Μεταξόνιο: 1.485 mm
Απόσταση από έδαφος: 130 mm
Ύψος σέλας: 840 mm
Μεικτό βάρος: 260 kg
Γωνία κάστερ: 23°
Ίχνος: 96 mm
Ελαστικά εμπρός: 120/70-ZR17M/C (58W)
Ελαστικά πίσω: 200/550ZR17M/C (78W)
Πλαίσιο: Δύο δοκών από ανθρακονήματα
Κινητήρας: τριφασικός επαγωγικός συνεχούς ρεύματος
Ιπποδύναμη: 90kW / 120hp
Ροπή: 22,43kgm
Μπαταρίες: Ιόντων Λιθίου
Τάση μπαταριών: + 370V