Το Mazda3 ανανεώνεται και πέρα από τις αισθητικές αλλαγές απέκτησε πιο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά, καλύτερη αεροδυναμική και βελτιωμένες περιβαλλοντικές επιδόσεις.
Με μια ματιά
-Περισσότερο μοντέρνο
-Με βελτιωμένη αεροδυναμική
-Μικρή μείωση των εκπομπών CO2
-Ακόμη πιο σπορτίφ και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης
-Στην Ελλάδα στα τέλη Νοεμβρίου
Η Mazda προχωρά στην ανανέωση της δεύτερης γενιάς του Mazda 3, η οποία παρουσιάστηκε στα τέλη του 2008 και λανσαρίστηκε στη χώρα μας το φθινόπωρο του 2009. Πλέον, το ανανεωμένο μοντέλο έρχεται για να επιτείνει το δυναμικό χαρακτήρα του μικρομεσαίου ιαπωνικού αυτοκινήτου και, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mazda, να προσφέρει περισσότερη οδηγική και οδική ευχαρίστηση από κάθε άλλη φορά. Παράλληλα, η ανανέωση αυτή έχει επηρεάσει την εμφάνιση του Mazda 3, έχει βελτιώσει την αεροδυναμική και έχει ελαφρώς μειώσει τις εκπομπές CO2 των ήδη γνωστών κινητήρων του.
Αισθητικές αλλαγές με διπλό στόχο
Ξεκινώντας με τη σχεδίαση, στο αμάξωμα του ανανεωμένου Mazda 3, η ιαπωνική εταιρεία έχει προβεί σε συγκεκριμένες αισθητικές αλλαγές που έχουν ως στόχο να προσδώσουν μια ακόμη περισσότερο μοντέρνα εικόνα, αλλά και να βελτιώσουν την αεροδυναμική του οχήματος.
Οι αλλαγές αυτές έχουν να κάνουν με το νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα με τους στρογγυλούς προβολείς ομίχλης, το ραφιναρισμένο πίσω προφυλακτήρα και τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών.
Το αισθητικό αποτέλεσμα μας φέρνει ένα πιο μοντέρνο αυτοκίνητο, που εκφράζει και πάλι δυναμισμό, με λίγο πιο ήπιους πλέον όμως τόνους. Από την άλλη βέβαια, η καλύτερη ροή του αέρα εμπρός μαζί με το νέο επίπεδο πάτωμα, έχουν οδηγήσει σε μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή (cd:0.29 στο 5θυρο και cd: 0,27 στο 4θυρο), με οφέλη στις εκπομπές ρύπων και τη σταθερότητα στο δρόμο.
Εσωτερικό-Χώροι: Μικρές μόνο επεμβάσεις κυρίως σε εικόνα
Η Mazda δεν έχει διαφοροποιήσει σημαντικά το εσωτερικό του ανανεωμένου Mazda3 και έτσι αυτό συνεχίζει να παραμένει σύγχρονο αισθητικά. Οι μοναδικές επεμβάσεις αφορούν λοιπόν στο κάτω μέρος της κονσόλας, που έρχεται πλέον σε μαύρο χρώμα, τα νέα γραφικά άσπρου χρώματος για την οθόνη πληροφοριών και τον πίνακα οργάνων με τα πιο ευανάγνωστα όργανα.
Αλλαγές υπάρχουν και σε κάποια σημεία του εξοπλισμού, όπως π.χ. το στάνταρ δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων ή το νέο σύστημα πλοήγησης της Tom Tom, ενώ στον πίνακα οργάνων έχει προστεθεί πλέον και ειδική ένδειξη για βέλτιστη αλλαγή σχέσης. Στον ποιοτικό τομέα, παραμένουν τα αφρώδη πλαστικά στο ταμπλό και η προσεγμένη συναρμογή, που εξασφαλίζουν ένα πολύ ποιοτικό περιβάλλον. Τέλος, πολύ καλή είναι και πάλι η θέση οδήγησης.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Ελαφριά βελτίωση στο οικολογικό κομμάτι
Η γκάμα των βενζινοκινητήρων του Mazda 3 συνεχίζει και στο ανανεωμένο μοντέλο, με κάποια μικρή μείωση μόνο στις εκπομπές CO2 του αρχικού 1.600άρη (147 γρ./χλμ. από 149) και του 2λιτρου άμεσου ψεκασμού (DISI) από 159 στα 157 γρ./χλμ. Από εκεί και πέρα δεν υπάρχουν διαφορές στις επιδόσεις ή την απόδοση, με αποτέλεσμα ο αρχικός ατμοσφαιρικός 1.600άρης των 105 ίππων να κρίνεται αρκετά ικανός στο να κινήσει με άνεση το μοντέλο, ενώ οι δύο 2λιτροι από την πλευρά τους, να βοηθούν σαφώς περισσότερο στην επίτευξη πολύ καλών επιδόσεων.
Νέο στη γκάμα πάντως είναι ένα 4άρι αυτόματο κιβώτιο με την ονομασία Activematic, που προσφέρεται αποκλειστικά με τον κινητήρα των 16 λίτρων και έχει τη δυνατότητα και για χειροκίνητη εναλλαγή των σχέσεων.
Στο δρόμο: Ακόμη πιο δυναμικό και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης
Το προ-ανανέωσης Mazda 3 διακρίνονταν για την σπορτίφ οδική του συμπεριφορά και την ευχάριστη οδηγική του αίσθηση. Πλέον στο ανανεωμένο μοντέλο οι μηχανικοί της Mazda επενέβησαν στην ακαμψία του πλαισίου, τη ρύθμιση των αμορτισέρ και την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού, ώστε να προσδώσουν ακόμη περισσότερα δυναμικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο.
Στην πράξη, φαίνεται ότι τα κατάφεραν με επιτυχία, αφού το ανανεωμένο Mazda 3 κινείται με περισσότερη σιγουριά από κάθε άλλη φορά σε οποιουδήποτε είδους διαδρομή, με το τιμόνι να διακρίνεται πλέον για την αίσθηση και την αμεσότητά του.
Πλεονέκτημα του μοντέλου, είναι ότι όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς η ανάρτηση να κουράζει τους επιβάτες, αν και η σφιχτή της ρύθμιση σε έντονες ανωμαλίες θα προδοθεί, την ίδια στιγμή που οι επεμβάσεις σε σημεία κλειδιά του αμαξώματος και η βελτίωση της αεροδυναμικής, έχουν φροντίσει ώστε η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.
Πηγή: autotriti.gr