Το Civic Type R της Honda, «οργώνει» την Ευρώπη με σκοπό να δημιουργήσει νέα σημεία αναφοράς για τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα παραγωγής σε πέντε θρυλικές Ευρωπαϊκές πίστες.

Εμπνευσμένη από το Civic Type R που κατέρριψε το ρεκόρ γύρου προσθιοκίνητων οχημάτων στην πίστα του Nürburgring Nordschleife το Μάιο του 2014, η ομάδα της Honda θέλησε να ανεβάσει στην κορυφή το Type R hatchback υψηλών επιδόσεων με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Το εγχείρημα ξεκίνησε μία βροχερή ημέρα του Απριλίου στο Silverstone, την έδρα του Βρετανικού Grand Prix. Ο τρεις φορές νικητής του Βρετανικού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού Matt Neal σημείωσε χρόνο 2’44.45. Επιδιώκοντας μία καλύτερη επίδοση, ο Matt και η ομάδα του επέστρεψαν στο σιρκουί προς το τέλος του μήνα και έκαναν χρόνο 2’31.85 σε στεγνές συνθήκες.

hondacivic2

Στις αρχές Μαΐου, η προσοχή στράφηκε στο θρυλικό σιρκουί Spa-Francorchamps στο Βέλγιο. Στην πίστα αυτή (αγαπημένη των οδηγών κάθε εθνικότητας) με το διάσημο τμήμα Eau Rouge, το τιμόνι πήρε ο νεαρός οδηγός της Honda Racing, Rob Huff. Ο Huff οδήγησε ένα ταχύτατο γύρο σε χρόνο 2’56.91.

Επόμενος στόχος, η ιστορική  πίστα της Monza στην Ιταλία. Ένα ακόμα μέλος της ομάδας WTCC της Honda, ο Norbert Michelisz από την Ουγγαρία, πήρε το τιμόνι στη διάσημη Parabolica και έγραψε το 2’15.16.

hondacivic3

Το Type R προετοιμαζόταν πυρετωδώς να αντιμετωπίσει το τελευταίο σιρκουί, το Hungaroring, αλλά προηγήθηκε μία βόλτα στο ιστορικό  Estoril όπου ο Tiago Monteiro ανέλαβε τα ηνία στα πάτρια εδάφη. Ωστόσο, ένα σοβαρό ατύχημα στο Γερμανικό Αγώνα του WTCC έθεσε τον άσο της Honda εκτός δράσης. Ο άλλος Πορτογάλος αγωνιζόμενος και οδηγός του αυτοκινήτου ασφαλείας του WTCC Bruno Correia επιστρατεύτηκε για τον αγώνα, έχοντας ειδοποιηθεί μόλις 24 ώρες νωρίτερα. Μετά από μία μόλις ημέρα εξοικείωσης με το αυτοκίνητο, ο Bruno πέτυχε χρόνο 2’4.08.

hondacivic4

Τέλος, η ομάδα έφτασε στον τελευταίο της σταθμό, στην Ουγγαρία, στις 6 Ιουνίου. Ο ιδανικός οδηγός γι’ αυτή την αποστολή ήταν και πάλι ο Norbert Michelisz, έχοντας αναδειχτεί νικητής εδώ το 2015 με ένα WTCC Civic Type R για την ανεξάρτητη ομάδα Zengõ Motorsport. Οδηγώντας το Type R επί δύο ημέρες στο όριο, ο Norbert σημείωσε ρεκόρ 2’10.85 ολοκληρώνοντας έτσι την προσπάθεια και στο 5ο σιρκουί.

hondacivic5

Τέλος, να σημειώσουμε ότι το Type R χρησιμοποιεί για πρώτη φορά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, τον 2.0-litre VTEC Turbo της Honda.

Χρόνοι-ρεκόρ του Civic Type R

Ημερομηνία Πίστα Χρόνος Γύρου Οδηγός
4 Απριλίου 2016 Silverstone (Grand Prix Circuit), Βρετανία 2’44.45(wet) Matt Neal (GBR)
26 Απριλίου 2016 Silverstone (Grand Prix Circuit), Βρετανία 2’31.85 (dry) Matt Neal (GBR)
10 Μαΐου 2016 Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium 2’56.91 Rob Huff
(GBR)
23 Μαΐου 2016 Autodromo Nazionale Monza (Grand Prix Circuit), Ιταλία 2’15.16 Nobert Michelisz
(HUN)
31 Μαΐου 2016 Autódromo do Estoril, Πορτογαλία 2’04.08 Bruno Correia (POR)
6 Μαΐου 2016 Hungaroring, Ουγγαρία 2’10.85 Nobert Michelisz
(HUN)

Νίκος Τσάδαρης