Η παράδοση της σκυτάλης από τη μία γενιά κινητήρων στην επόμενη τον Ιούλιο του 2016, θα δώσει την ευκαιρία στα μοντέλα BMW M Performance της Σειράς 1 και 2 να αναδείξουν περαιτέρω το σπορ χαρακτήρα τους.

Ο νέος, 6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας  (με μέγιστη ισχύ 340 hp, ήτοι αύξηση 14 hp συγκριτικά με τον προκάτοχό του) όχι μόνο βελτιστοποιεί τις επιταχύνσεις των δύο αυτοκινήτων αλλά μειώνει και τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Η μονάδα 3.0L με την εξελιγμένη τεχνολογία M Performance TwinPower Turbo είναι προϊόν της τελευταίας γενιάς κινητήρων του Group.

Οι βελτιώσεις στις επιδόσεις και την απόδοση εκφράζονται και από τη νέα ονομασία μοντέλων για την 3θυρη M140i (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 179 g/km), την 5θυρη M140i (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 179 g/km), M240i Coupe (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 179 g/km) και M240i Cabrio (κατανάλωση μικτού κύκλου: 8,3 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 189 g/km).

Αυτή η αύξηση στην ιπποδύναμη σημαίνει ότι τα μοντέλα M Performance από την Σειρά 1 και την 2 προσφέρουν τώρα τα ίδια επίπεδα ισχύος με τη Σειρά 1 M Coupe που κατασκευαζόταν μεταξύ 2011 και 2012. Η επιτάχυνση 0 – 100 km/h είναι 0,3 δεύτερα ταχύτερη από των προκατόχων τους, και η κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων (σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών) μέχρι 7 %.

Οι 3θυρες και 5θυρες M140i, η M240i Coupe και η M240i Cabrio εφοδιάζονται με στάνταρ 6άχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ η τελευταία έκδοση του 8άχυτου Steptronic Sport διατίθεται προαιρετικά. Εναλλακτικά, αντί της πίσω κίνησης, και τα τέσσερα μοντέλα μπορούν επίσης να παραγγέλνονται με το σύστημα τετρακίνησης xDrive.

Η μονάδα ισχύος

bmwm5

Ο κινητήρας που εξελίχθηκε γι’ αυτή την τετράδα σπορ, compact μοντέλων ξεχωρίζει με την άμεση απόκριση, τον υψηλόστροφο χαρακτήρα και την απόδοση. Η δυναμική καμπύλη ισχύος συνοδεύεται από πλούσιο ήχο που χαρακτηρίζει κάθε «straight-six» σύνολο της BMW. Ο νέος κινητήρας έχει στροφαλοθάλαμο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο ενώ η «πολιτισμένη» λειτουργία του, που είναι σήμα κατατεθέν των 6κύλινδρων εν σειρά κινητήρων της BMW, έχει αναβαθμιστεί χάρη σε ένα νέο ακουστικό κάλυμμα.

Ο υπερσυμπιεστής TwinScroll που είναι ενσωματωμένος στην πολλαπλή εξαγωγή από χυτό ατσάλι είναι εξαιρετικά αποδοτικός, λόγω της συμπαγούς δομής του και της παρουσίας ενός έμμεσου εναλλάκτη θερμότητας (intercooler). Στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων συμβάλλει επίσης ο ηλεκτρικός έλεγχος της βαλβίδας πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), η  τοποθέτηση πολύ κοντά στον κινητήρα του καταλυτικού μετατροπέα κλειστού βρόγχου.

Η τελευταία γενιά του πλήρως μεταβλητού ελέγχου βαλβίδων VALVETRONIC προσφέρει ακριβή έλεγχο φορτίου, αυξάνοντας την απόκριση και απόδοση του κινητήρα. Η τελευταία αναβάθμιση της τεχνολογίας M Performance TwinPower Turbo ολοκληρώνεται με το μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής Double-VANOS. Τη δική τους συμβολή στην επίτευξη ισορροπίας μεταξύ οδηγικής απόλαυσης και κατανάλωσης σε αυτή την κατηγορία ισχύος, έχουν μία αντλία ψυκτικού με on-demand λειτουργία, η ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη αντλία λαδιού, το σύστημα διεύθυνσης Electric Power Steering, η λειτουργία Auto Start Stop, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης Brake Energy Regeneration και διάφορες ακόμα λύσεις φιλοσοφίας BMW Efficient Dynamics.

Βασικό στοιχείο στην ικανότητα του νέου κινητήρα να προσφέρει εντυπωσιακή επιτάχυνση είναι η ροπή η οποία είναι διαθέσιμη από χαμηλά και διατηρείται σε μεγάλο εύρος στροφών. Ο νέος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 500 Nm μεταξύ 1.500 και 4.500 rpm και μέγιστη ισχύ 340 hp στις 5.500 rpm.

Κιβώτια 6 & 8 σχέσεων

Τεχνικές καινοτομίες σχεδιασμένες για αύξηση της οδηγικής απόλαυσης και βελτιστοποίηση της απόδοσης χρησιμοποιούνται κατά τη μεταφορά ισχύος στους κινητήριους τροχούς. Το στάνταρ 6άρι μηχανικό κιβώτιο που τοποθετείται στα compact μοντέλα της M Performance προσφέρει μία λειτουργία ελέγχου στροφών εμπλοκής με σκοπό τις εξαιρετικά ομαλές αλλαγές σχέσεων. Στα κατεβάσματα, η διαχείριση μετάδοσης αυξάνει την άνεση των αλλαγών, ενεργοποιώντας τη λειτουργία συγχρονισμού στροφών («ξερογκαζιά»). Καθώς ο οδηγός κατεβάζει σχέση, αυτό αυξάνει τις στροφές του κινητήρα συγχρονίζοντάς τον με το κιβώτιο.

Η τελευταία γενιά του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα μπορεί να συνδυάζεται με νέα έκδοση του 8τάχυτου Steptronic Sport προαιρετικά. Με την ευρύτερη κλιμάκωση σχέσεων και την βελτιωμένη εσωτερική απόδοση, αυτό το αυτόματο κιβώτιο (στάνταρ στις τετρακίνητες εκδόσεις) συμβάλλει επιπλέον στην αύξηση της απόδοσης. Η δυνατότητα για πολλαπλά κατεβάσματα σχέσεων, ανοίγει το δρόμο για πιο δυναμικές αλλαγές και κυρίως για άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.

bmwm2

Σε αυτό προστίθεται η οδηγική άνεση και ακουστική απήχηση χάρη στη χρήση αποσβεστήρα κραδασμών συνδεδεμένου με τις στροφές. Το 8άρι Steptronic Sport προσφέρει δυναμικές αλλαγές και, επιπλέον της λειτουργίας Launch Control που πετυχαίνει σταθερή επιτάχυνση κατά την εκκίνηση, περιλαμβάνει και μία προληπτική στρατηγική αλλαγών σχέσεων. Εδώ, το σύστημα διαχείρισης κιβωτίου συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης για ανάλυση της οδηγικής κατάστασης και του προφίλ της διαδρομής και, για προσδιορισμό  της ιδανικής στιγμής για μία αλλαγή σχέσης.

Βελτιωμένες επιδόσεις

Οι μεγαλύτερες δυνατότητες που υπόσχεται η εξελιγμένη τεχνολογία κινητήρων αντανακλάται στις βελτιωμένες τιμές επιτάχυνσης. Η 3θυρη και 5θυρη BMW M140i κάνουν τα 0 – 100 km/h σε 4,8″ με το στάνταρ 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή σε 4,6″ με το προαιρετικό, 8τάχυτο Steptronic Sport. Αυτό σημαίνει ότι αγγίζουν τα 100 km/h σε 0,3″ ταχύτερα και στις δύο περιπτώσεις από τους προκατόχους τους.

Αντίστοιχη βελτίωση υπάρχει και στις 3θυρες και 5θυρες M140i xDrive, που φτάνουν από στάση στα 100χλμ. σε 4,4″. Η μέση κατανάλωση στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών είναι 7,8 lit / 100 km για τις 3θυρες και 5θυρες M140i (αυτόματο: 7,1 l/100 km και 7,4 lit / 100 km για τις 3θυρες και 5θυρες M140i xDrive. Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση μεταξύ 3 και 5% συγκριτικά με τις τιμές των απερχόμενων μοντέλων. Οι εκπομπές CO2 είναι τώρα 179 g/km (αυτόματο: 163 g/km) για τα πισωκίνητα μοντέλα και 169 179 g/km όπου υπάρχει xDrive.

Επίσης, η BMW M240i Coupe επιταχύνει από 0 -100 km/h σε 4,8″ (αυτόματο: 4,6″), ή 4,4″ σε τετρακίνητη έκδοση. Οι τιμές αυτές δείχνουν βελτίωση 0,2″ και στις δύο περιπτώσεις. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών μειώνονται κατά 4 – 7% συγκριτικά με τις τιμές των προκατόχων τους. Η M240i Coupe καταναλώνει τώρα 7,8 lit / 100 km (179 g/km) με μηχανικό κιβώτιο και 7,1 lit / 100 km (163 g/km) με το 8άρι Steptronic Sport. Η M240i xDrive Coupe χρειάζεται καύσιμο 7,4 lit / 100 km (169 g/km).

Και οι δύο εκδόσεις cabrio της BMW M Performance επιταχύνουν από στάση στα 100 km/h κατά 0,3″ ταχύτερα από πριν. Οι τιμές επιτάχυνσης είναι τώρα στα 4,9″ (αυτόματο: 4,7″) για την M240i Cabrio και 4,6″ για την M240i xDrive Cabrio. Η κατανάλωση μικτού κύκλου και οι εκπομπές ρύπων στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών είναι μειωμένα κατά 2 – 6% – στα 8,3 lit/100 km (189 g/km) σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, 7.4 lit / 100 km (169 g/km) με το 8άρι  Steptronic Sport transmission και 7,8 lit / 100 km (179 g/km) στην περίπτωση της M240i xDrive Cabrio.

Πέρα από την αναβαθμισμένη τεχνολογία κινητήρων, η γκάμα ειδικού εξοπλισμού που προσφέρεται με τα μοντέλα BMW M Performance, ικανοποιεί και τις πιο σπορ φιλοδοξίες. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ανάρτηση M Sport χαμηλωμένη κατά 10 mm, αλουμινένιες ζάντες Μ 18-ιντσών σε αποκλειστική σχεδίαση διπλών ακτίνων, σύστημα πέδησης M Sport, Variable Sports Steering με λειτουργία Servotronic, ένα ειδικό για το μοντέλο αεροδυναμικό πακέτο M και καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών σε Ferric Grey metallic. Στο σπορ περιβάλλον της καμπίνας συντελούν τα υφασμάτινα/Alcantara σπορ καθίσματα με μπλε αντίθετες ραφές, δερμάτινο τιμόνι Μ και υποπόδιο (foot rest) οδηγού Μ.

bmwm3

Νίκος Τσάδαρης