Το GP Ευρώπης θα διεξαχθεί για τέταρτη φορά στους δρόμους της μαρίνας του λιμανιού της Βαλένθια. Πολλοί το παραλληλίζουν με αυτό του Μονακό, σε ότι αφορά το… τοπίο, αλλά η Βαλένθια είναι σίγουρα γρηγορότερη από το Μόντε Κάρλο. Πέρσι τα μονοθέσια έπιασαν τα 315 χλμ./ώρα!

Το σιρκουί έχει 25 στροφές, τις περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη πίστα (κλειστή ή δρόμου), οι οποίες είναι όλες εξίσου απαιτητικές. Δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους από τους οδηγούς ούτε ζώνες διαφυγής, ενώ οι τοίχοι καιροφυλακτούν. Οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες. Μόνο στην στροφή 12 δίνεται στους πιλότους αυτή η δυνατότητα.

Στη Βαλένθια για πρώτη φορά φέτος η Pirelli θα φέρει τη μεσαία γόμα ελαστικών. Αυτά τα λάστιχα μπορεί να μην έχουν τη διάρκεια της σκληρής γόμας, αλλά είναι πιο «γρήγορα» και σίγουρα δίνουν ακόμη μία επιλογή στις ομάδες, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

«Είναι ένας ξεχωριστός αγώνας» δηλώνει ο Φερνάντο Αλόνσο και συνεχίζει: «Οι πίστες δρόμου έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού απαγορεύεται να κάνεις λάθος. Επιτρέπουν στους οδηγούς να κάνουν τη διαφορά».

Grand Prix Ευρώπης
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 24-26 Ιουνίου
Μήκος πίστας: 5.419 μ.
Γύροι 57: (308,883 χλμ.)
Αριθμός στροφών (δεξιές/αριστερές): 25 (13/12)
Μέγιστη τελική ταχύτητα 2010: 314,5 χλμ./ώρα
Μέση ωριαία ταχύτητα: 196 χλμ./ώρα
Ρεκόρ συνολικής απόστασης: 1:35:32.339 (Φελίπε Μάσα, Ferrari, 2008)
Ρεκόρ pole position: 1:37.587 (Σεμπαστιάν Φέτελ, Red Bull, 2010)
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου: 1:38.683 (Τίμο Γκλοκ, Toyota, 2009)
Βάθρο 2010
1. Σεμπαστιάν Φέτελ (Red Bull)
2. Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
3. Τζένσον Μπάτον (McLaren)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Αρνητική άντωση 8/10
Φθορά ελαστικών 6/10
Καταπόνηση φρένων 8/10
Παροχή πρόσφυσης 6/10
Κατανάλωση καυσίμου 6/10
Αλλαγές σχέσεων 66
Τέρμα γκάζι στο γύρο/μεγαλύτερο τμήμα με τέρμα γκάζι: 59%/930 μ. (13 δλ.)
Pit lane: Απώλεια χρόνου/μήκος: 12,7 δλ./240 μ.
Μέσος όρος αυτοκινήτων ασφαλείας ανά αγώνα: 0,3

Πηγή:4troxoi.gr