Αισθητά μειωμένη ήταν η αξία των τουριστικών πακέτων, που κλείστηκαν στις τέσσερις από τις έξι χώρες, Γερμανία, Ολλανδία, Αγγλία, Ιταλία, για το καλοκαίρι του 2010.
Αντίθετα, η αξία των πακέτων αυξήθηκε για τη Ρωσία και τη Γαλλία. Αυτά είναι κάποια ενδεικτικά συμπεράσματα του Travel Insight, της μηνιαίας έρευνας του Gfk, που μετράει κρατήσεις τουριστικών πακέτων, μέσω των τουριστικών γραφείων σε έξι ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία και Ρωσία).
Ειδικότερα, τέσσερις από τις 6 μετρούμενες χώρες παρουσίασαν σημαντική, αλλά όχι καταστροφική, πτώση στις αξίες, που πληρώθηκαν για τουριστικά πακέτα, μέσω τουριστικών πρακτορείων, για τη χώρα μας, ενώ δύο σημείωσαν μικρή άνοδο, με αποτέλεσμα οι συνολικές απώλειες να μπορούν να είναι διαχειρίσιμες».
Από την άλλη πλευρά, οι πρώτες ενδείξεις από τα πακέτα, που κλείνονται στη Γερμανία, για το καλοκαίρι του 2011, δείχνουν ίδιου μεγέθους απώλειες, που μπορούν να καλυφθούν, αν η κυβέρνηση προχωρήσει σε σωστές ενέργειες άμεσα.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, η αξία των πακέτων προς την Τουρκία είναι ανοδική, με διψήφια ποσοστά για όλες τις χώρες, πλην της Ιταλίας και ήδη η Τουρκία είναι ο δεύτερος προορισμός σε προτίμηση για τους Γερμανούς και τους Άγγλους, που παραδοσιακά αποτελούν πηγές τροφοδότησης του ελληνικού τουρισμού.
Ένα, επίσης, σημαντικό στοιχείο είναι τα πακέτα, που έχουν αρχίσει και κλείνονται από τον Αύγουστο και μετά, (στοιχεία μέχρι τέλους Οκτωβρίου 2010), για το καλοκαίρι του 2011, στη Γερμανία. Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ίδιου μεγέθους με το 2010 μείωση, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Δηλαδή, η γερμανική αγορά τείνει αυτή τη στιγμή σε μια περαιτέρω μείωση της τάξεως του 7-8%, για το καλοκαίρι του 2011. Με δεδομένο, όμως, ότι ουσιαστικά οι επόμενοι μήνες είναι οι κρίσιμοι για το κλείσιμο των πακέτων στη γερμανική αγορά, γίνεται φανερό ότι σωστές και ουσιαστικές ενέργειες στο σωστό χρόνο από την Ελληνική Κυβέρνηση, που θα στηρίζονται στη γνώση στοιχείων από έρευνες αγοράς, μπορούν να αντιστρέψουν το κλίμα αυτό προς όφελος του Ελληνικού Τουρισμού.
Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ