Τουλάχιστον έξι νεκροί και 30 τραυματίες είναι ο νεότερος απολογισμός του σιδηροδρομικού δυστυχήματος που σημειώθηκε την Παρασκευή περίπου 40 χιλιόμετρα νότια του Παρισιού.
Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο Ειδήσεων dpa, οι επιχειρήσεις των σωστικών συνεργείων βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.
Τέσσερα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας του εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Λιμόζ, εκτροχιάστηκαν, ενώ ένα εκ των οποίων ανατράπηκε. Όπως αναφέρει το dpa, αυτή η τραγωδία αποτελεί το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Γαλλία από το 1988, όταν 56 άτομα έχασαν τη ζωή τους στο σταθμό Γκαρ ντε Λυόν στο Παρίσι.
Ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος έσπευσε στον τόπο του δυστυχήματος, επιβεβαίωσε τον αριθμό των μέχρι στιγμής νεκρών και τραυματιών. Ο Ολάντ ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθούν τρεις ξεχωριστές έρευνες, μία από τις αστυνομικές αρχές, μία από το υπουργείο Μεταφορών και μία ακόμα από την εθνική αρχή σιδηροδρόμων, SNCF. Ανέφερε επίσης ότι «έχω πάρει πολλές φορές στη ζωή μου το δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας από το Παρίσι στη Λιμόζ. Πρέπει να μάθουμε όλη την αλήθεια». Ανακοίνωσε τέλος, ότι όλοι οι τραυματίες που βρίσκονταν σε κρίσιμη κατάσταση μεταφέρθηκαν εσπευσμένα σε νοσοκομεία.
Ο επικεφαλής της SNCF, Γκιγιόμ Πεπί, δήλωσε ότι τα αίτια του δυστυχήματος παραμένουν ακόμα άγνωστα.
Νωρίτερα, ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Φρεντερίκ Κουβιλιέ δήλωσε ότι αποτράπηκε τελευταία στιγμή χάρη στις ενέργειες του πληρώματος της αμαξοστοιχίας η σύγκρουση και με ένα δεύτερο τρένο.
Το τρένο ταξίδευε με 137 χιλιόμετρα την ώρα, κάτω από το όριο ταχύτητας, όταν εκτροχιάστηκε περίπου 200 μέτρα από το σταθμό στην πόλη Μπρετινί-σιρ-Ορζ, δήλωσε ο υπουργός.