Μιλώντας για αποτελεσματικό μάνατζμεντ αλλά και για υγιείς εργασιακές σχέσεις, το πρώην μεγαλοστέλεχος της Google, Lexi Reese, έχει καταλήξει σε μια ασυνήθιστη προσέγγιση αναφορικά με τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού.
Εκτελεστική διευθύντρια σήμερα της Gusto, μιας εταιρίας που φτιάχνει λογισμικό διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η Reese έχει περάσει από θέσεις ευθύνης στην Google και την American Express και ξέρει καλά για τι πράγμα μιλάει.
Το καλύτερο λοιπόν που μπορεί να κάνει ένα αφεντικό, εξηγεί, είναι να συμπεριφέρεται με τρόπο ανθρώπινο, αυθεντικό και γήινο: «Είμαι άνθρωπος και κάποια στιγμή θα τα κάνω μαντάρα», οφείλει να πει το αφεντικό στους υπαλλήλους του! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά πρέπει κιόλας να υποδεικνύει πως αν κάνει κάπου λάθος, οι υφιστάμενοί του οφείλουν να τον διορθώνουν!
Αυτή είναι η πιο υγιής και εφαρμόσιμη προσέγγιση για έναν καλό μάνατζερ, μας λέει, κι όχι να το παίζει υπεράνθρωπος, λες και έχει το αλάνθαστο του Πάπα. Ο καλός διευθυντής είναι αυτός που αναγνωρίζει πως σε κάποια φάση θα τα μπουρδουκλώσει και επιτρέπει στους υπαλλήλους του να τον ξαναβάζουν στη σωστή ρότα.
Μας λέει επίσης πως το αφεντικό οφείλει να παραδέχεται πότε είναι εξαιρετικά πιεσμένος και η κρίση του όχι στα καθαρότερά της: «Δεν είμαι ο καλύτερος άνθρωπος που μπορώ αυτή τη στιγμή», πρέπει να διαμηνύει, «μπορούμε όμως να το ξεπεράσουμε αυτό προσωρινά;».
«Αν έχεις εγκαθιδρύσει αρκετή εμπιστοσύνη μεταξύ των ανθρώπων, γενικώς μιλώντας, οι υπάλληλοι μπορούν να το διαχειριστούν αυτό. Αν δεν έχεις, τότε δεν θα διατηρήσεις μια αποδοτική ομάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα». Πώς θα τη διατηρήσεις; «Όσο προσπαθείς συνεχώς να κάνεις το σωστό και δεν πας να καλύψεις τα λάθη σου, τότε οι άνθρωποι θα προσπαθούν να σε βοηθήσουν να ξαναφτιάξεις τα πράγματα»…