Κατά τη διάρκεια της παραμονής της αποστολής της ActionAid Ελλάς στην Ουγκάντα, είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε, εκτός από την πρωτεύουσα Καμπάλα και το χωριό Γκαλαγκάλα, μία ακόμη πόλη. Για πέντε βράδια, φιλοξενηθήκαμε στο Παντέρ, κοντά στα βόρεια σύνορα της χώρας. Ουγκάντα – Αποστολή, Newsbeast.gr Κείμενο: Βίκτωρας Μοντζέλλι Φωτογραφίες: Σύνη Αστρά Το πρωί της τρίτης μέρας αφιερώσαμε λίγο από τον χρόνο μας για να περπατήσουμε στο Παντέρ και να καταγράψουμε την καθημερινότητά του. Τέσσερα μέλη της αποστολής – η υπεύθυνη Τύπου της ActionAid Ελλάς, Άννα Μπότσογλου, ο κινηματογραφιστής της ActionAid Ελλάς, Γιώργος Γεωργόπουλος, η φωτογράφος Σύνη Αστρά και εγώ- έπρεπε να ενημερώσουν και να πάρουν άδεια από τις τοπικές Αρχές. Με τη βοήθεια της ActionAid Ουγκάντας περάσαμε από τρία διοικητικά γραφεία. Η μίνι… «ανάκριση» ξεκίνησε από τον Περιφερειάρχη της περιοχής. Αφού περιμέναμε πέντε-δέκα λεπτά έξω από το γραφείο του, μας δέχτηκε αρχικά με απόλυτη σοβαρότητα και μετέπειτα αρκετά φιλικά. Αυτό που μου έκανε εντύπωση, είναι πως όση ώρα μιλούσαμε, είχε μπροστά του χαρτιά με πληροφορίες για όλους εμάς. Ένα μικρό βιογραφικό για τον καθέναν, μαζί με τη φωτογραφία που το συνόδευε. Πληροφορίες που είχαμε στείλει πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι από την Ελλάδα. «Ήξερα πως είστε εδώ αλλά ήθελα να δω τα πρόσωπά σας», μας είπε και επισήμανε πως έπαιρναν τηλέφωνο στο γραφείο του οι κάτοικοι της πόλης και ρωτούσαν τι κάνουν τόσοι πολλοί λευκοί στα μέρη τους… Με αυστηρό ύφος, σχεδόν ψαρωτικό, απευθύνθηκε σε εμάς λέγοντας: «Πείτε μου για εσάς…». Ο καθένας από εμάς του είπε το ονοματεπώνυμό του, με ποια ιδιότητα βρίσκεται μπροστά του, τι θέλαμε στο γραφείο του, αλλά κυρίως γιατί ήμασταν στη χώρα του. Και στην Ουγκάντα βρισκόμασταν για να υλοποιήσουμε την αποστολή της ActionAid Ελλάς, την ανέγερση δύο αιθουσών στο σχολείο ενός ξεχασμένου χωριού. Μόλις του ανοίξαμε τα χαρτιά μας, ανοίχτηκε κι εκείνος. Μας μιλούσε παθιασμένα για το ρόλο του και το όραμά του. Κυβερνητικός, βέβαια, μας είπε πως ήταν ένας από τον απλό λαό γι’ αυτό και ο κόσμος τον επέλεξε να κάθεται στη συγκεκριμένη καρέκλα. Φάνηκε να έχει μπει για τα καλά στο πετσί του ρόλου του. Ως πολιτικός, είπε πολλά και διάφορα. Έδειξε να πιστεύει στο όραμά του αλλά για να μην ξεχνιόμαστε, ακριβώς από πάνω του, μεταξύ άλλων, φιγούραρε το κάδρο του προέδρου της Ουγκάντας, όπως βλέπουμε στις παλιές ελληνικές ταινίες το πορτραίτο του Γκλίτσμπουργκ στα αστυνομικά τμήματα.
Στην καρδιά της πόλης
Χαμόγελα και αμηχανία