Η Λιβύη εισήγαγε βενζίνη από το ιταλικό διυλιστήριο Saras στις αρχές Απριλίου, εκμεταλλευόμενη ένα παραθυράκι στις κυρώσεις των Ηνωμένων Εθνών το οποίο επιτρέπει αγοραπωλησίες από εταιρίες οι οποίες δεν είναι καταχωρημένες στους καταλόγους του ΟΗΕ με τις εταιρίες και τα πρόσωπα που υποβάλλονται σ’ αυτές.
Τρεις πηγές του τομέα της ναυτιλίας που βρίσκονται σε θέση να γνωρίζουν από πρώτο χέρι πληροφορίες σχετικά με τη συναλλαγή ανέφεραν ότι το φορτίο παραδόθηκε από πλοίο σε πλοίο στην Τυνησία πριν φθάσει στη Λιβύη.
Το υπό ιταλική σημαία δεξαμενόπλοιο Valle di Navarra κατέπλευσε στο τυνησιακό λιμάνι Λα Σχίρα την 3η Απριλίου και κατόπιν μετέφερε το φορτίο του στο λιβυκό φορτηγό Anwaar Libya, ανέφεραν οι πηγές αυτές.
Η Σάρας απέφυγε να προβεί σε οποιοδήποτε σχόλιο.
Η πώληση είναι νόμιμη παρά τις κυρώσεις του ΟΗΕ διότι αγοραστής είναι η Γενική Εθνική Εταιρία Θαλάσσιων Μεταφορών της Λιβύης (GNMTC), η οποία δεν βρίσκεται στους καταλόγους των οντοτήτων που υφίστανται κυρώσεις από τον Οργανισμό.
Η GNMTC πιστεύεται ότι βρίσκεται υπό τον έλεγχο ενός γιου του Μουάμαρ Καντάφι, του Χάνιμπαλ Καντάφι, ο οποίος βρίσκεται στη λεγόμενη μαύρη λίστα του ΟΗΕ στην οποία βρίσκονται πρόσωπα που υπόκεινται σε ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και «πάγωμα» των περιουσιακών τους στοιχείων. Ωστόσο, οι συναλλαγές με την GNMTC είναι νόμιμες καθώς δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι ο Χάνιμπαλ Καντάφι επωφελήθηκε άμεσα από τη συναλλαγή.