Πολλές φορές στη ζωή οι άνθρωποι κρίνουν τη «βιτρίνα». Αυτό που φαίνεται. Ίσως δεν τους ενδιαφέρει να μάθουν περισσότερα για ένα διάσημο άνθρωπο. Συνήθως η προσέγγιση είναι πως «έλα, μωρέ, αυτοί δεν έχουν ανάγκη».
Το χρήμα, η φήμη και η λαμπερή ζωή, ωστόσο, μπορεί να είναι ένας ωραίος και γυαλιστερός τοίχος που ορθώνεται μπροστά μας απλά για να μη βλέπουμε όλη τη φρίκη που βρίσκεται πίσω από αυτόν.
Πόσες και πόσες δεν είναι οι ιστορίες διάσημων ανθρώπων που η ζωή τους, έβαζε πλείστους όσους στον «πειρασμό» να πουν πως θα ήθελαν να ζήσουν στη θέση τους έστω και μια ημέρα. Αυτή η ζωή, ωστόσο, είναι απλά το μουντό πέπλο που σκεπάζει όλα αυτά που δεν πρέπει να φαίνονται διότι έτσι το άστρο… ξεθωριάζει.
Η πραγματική ιστορία τους, αποκαλύπτεται συνήθως με πάταγο ύστερα από έναν απροσδόκητο θάνατο ή έστω (σπανιότερα) μέσα από τις σελίδες μιας αυτοβιογραφίας.
Μια από αυτές τις θλιβερές ιστορίες είναι και αυτή της Εμμανουέλας. Της γυναίκας που έγινε παγκόσμιο σύμβολο του σεξ και για πολλά χρόνια κυριαρχούσε στις φαντασιώσεις των ανδρών. Η Σίλβια Κριστέλ ήταν μια γυναίκα που έζησε τον πόνο και την φρίκη από εξαιρετικά μικρή ηλικία και αυτό ήταν κάτι που την σημάδεψε…
Η Σίλβια Κριστέλ γεννήθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 1952 στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας. Ο γαλλικής καταγωγής πατέρας της διατηρούσε ένα μικρό ξενοδοχείο. Άστατος χαρακτήρας και λάτρης του ωραίου φύλου, ο πατέρας δεν άργησε να εγκαταλείψει το σπίτι του και την οικογένεια του για να ζήσει με μια άλλη γυναίκα.
Αυτό έγινε όταν η Σίλβια ήταν σε ηλικία 14 ετών. Όπως η ίδια έχει πει ήταν ένα γεγονός που τη συντάραξε. Και όμως αν και ήταν τόσο μικρή αυτό ήταν το δεύτερο δραματικό περιστατικό που βίωνε στη ζωή της. Το πρώτο είχε συμβεί πριν πέντε χρόνια.
Όταν η μικρή Σίλβια ήταν 9 χρονών κάπου μεταξύ διαβασμάτων και παιχνιδιών πήγαινε στο ξενοδοχείο που είχε ο πατέρας της για να περνάει την ώρα της. Εκεί, ωστόσο, θα βρεθεί έρμαιο στις διαθέσεις ενός άνδρα ο οποίος θα την βιάσει. Την αποκάλυψη αυτή έκανε η ίδια ο Κριστέλ στην αυτοβιογραφία της αλλά δεν έδωσε την παραμικρή επιπλέον λεπτομέρεια σχετικά με αυτό το φρικτό γεγονός. Ούτε ανέφερε αν ο δράστης ήταν κάποιος γνωστός της οικογένειας ή κάποιος από τους πελάτες.
Παρά τα δυο αυτά συνταρακτικά γεγονότα η Σίλβια Κριστέλ, κατόρθωσε να σταθεί στα πόδια της και να συνεχίσει τη ζωή της. Εξαιρετική μαθήτρια στο σχολείο, ήθελε να γίνει δασκάλα αλλά οι οικονομικές δυσκολίες την ανάγκασαν να εγκαταλείψει τα όποια όνειρα για σπουδές και αναγκάστηκε να κάνει διάφορες δουλειές, για να εξασφαλίσει τα προς το ζην. Εργάστηκε σε μπαρ, ως γραμματέας σε εταιρεία, ακόμα και σε βενζινάδικο.
Η Σίλβια ήξερε πως ήταν έξυπνη, ήξερε, όμως, πως ήταν και εξαιρετικά όμορφη και σύντομα όλα πήραν τον δρόμο τους.
Μόλις στα 17 της χρόνια αποφάσισε να λάβει μέρος στο διαγωνισμό Miss TV Europe το 1973, τον οποίο κέρδισε. Από εκεί την ανακάλυψαν διάφοροι παραγωγοί και σκηνοθέτες οι οποίοι θέλησαν να γυρίσουν ταινίες μαζί της.
Νικητής αυτής της άτυπης κούρσας αναδείχθηκε ο Ζιστ Ζεκέν, ο άνθρωπος που μετέφερε στη μεγάλη οθόνη την υπέρτατη φαντασίωση των ανδρών. Ο δημιουργός της «Εμμανουέλας» βρήκε στο πρόσωπο της Σίλβιας Κριστέλ τη γυναίκα που θα πρωταγωνιστούσε σε μια σειρά από σοφτ- πορνό ταινίες που θα έβγαζε το συγκεκριμένο είδος από το περιθώριο και θα το έβαζε στις μεγάλες και φανταχτερές κινηματογραφικές αίθουσες.
Έτσι, στα 18 της χρόνια η Κριστέλ, φόρεσε τις ζαρτιέρες και τα καυτά εσώρουχα της και γνώρισε παγκόσμια επιτυχία με την πρώτη ταινία της «Εμμανουέλας». Ακολούθησαν ακόμα δυο κινηματογραφικές συνέχειες και η καριέρα της απογειώθηκε.
Πριν από την «Εμμανουέλα» αλλά κυρίως μετά οι Κριστέλ έπαιξε σε πολλά κινηματογραφικά φιλμ αλλά και ταινίες που γυρίστηκαν για την τηλεόραση (ανάμεσα σε αυτές και πολλές αποτυχημένες συνέχειες της «Εμμανουέλας»). Τίποτα απ’ όλα αυτά όμως (με εξαίρεση την κωμωδία του 1981 Χαμός στο κρεβάτι μου) δεν μπόρεσε έστω και στο ελάχιστο να φτάσει την τρομερή επιτυχία της «Εμμανουέλας» και η Κριστέλ, παρέμεινε για πάντα δέσμια εκείνης της σαγηνευτικής εικόνας που η ίδια δημιούργησε.
Ταινίες όπως «η Μάτα Χάρι» και «ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι», που θεωρούνται σχετικά επιτυχημένες, είναι ένα καλό παράδειγμα για να καταλάβει κάποιος πως η καριέρα της Κριστέλ συνδέθηκε άρρηκτα με τους ρόλους της μοιραίας γυναίκας και της ερωμένης.
Παράλληλα, όμως με την κινηματογραφική της καριέρα η οποία αρχικά κάλπαζε με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και στη συνέχεια παρέμεινε απελπιστικά στάσιμη, η Σίλβια Κριστέλ είχε να αντιμετωπίσει τους πολλούς δαίμονες στην προσωπική της ζωή. Ο συνδυασμός αποτυχημένων ερωτικών σχέσεων με τις καταχρήσεις δημιούργησαν μια «κόλαση».
Η Σίλβια Κριστέλ βρισκόταν σε μια διαρκή αναζήτηση της πατρικής φιγούρας, δημιουργώντας δεσμούς και σχέσεις με αρκετά μεγαλύτερους άνδρες. Η πρώτη σημαντική της σχέση ήταν με τον σπουδαίο βέλγο συγγραφέα Ούγκο Κλάους, 27 χρόνια μεγαλύτερό της, με τον οποίο το 1975 απέκτησε ένα γιο, τον Άρθουρ.
Αυτή η σχέση, ωστόσο, δεν κράτησε και έτσι το 1979 γνώρισε τον κατά 10 χρόνια μεγαλύτερο της βρετανό ηθοποιό Ίαν ΜακΣέιν, ο οποίος της υποσχέθηκε ότι θα τη βοηθήσει να κάνει καριέρα στην Αμερική. Οι δυο τους πήγαν να ζήσουν στο Λος Άντζελες. Μοναδική έκλαμψη μιας εξαιρετικά σκοτεινής περιόδου ήταν η ταινία «χαμός στο κρεβάτι μου» αλλά ούτε αυτή ήταν αρκετή, ώστε, να σταματήσει την κατηφόρα.
Η σχέση με τον ΜακΣέιν γρήγορα μετατράπηκε σε εφιάλτη. Η Κριστέλ βυθίστηκε με πάθος στις καταχρήσεις. Κάπνιζε ασταμάτητα όλη την ημέρα τα αγαπημένα της άφιλτρα τσιγάρα (συνήθεια που είχε ξεκινήσει από τα 11 της χρόνια), έπινε αλκοόλ δίχως κανένα μέτρο, ενώ δεν άργησε να μπλέξει και με τα ναρκωτικά! Όπως η ίδια έχει πει θεωρούσε την κοκαΐνη σαν μια «ακριβή, μοδάτη, υπερβιταμίνη»! Αργά αλλά σταθερά η Κριστέλ χανόταν μέσα στις καταχρήσεις.
Ήταν τέτοια η εξάρτησή της αλλά και η ανάγκη της για ρευστό που απογοητευμένη και πεπεισμένη πως και η ταινία «Χαμός στο κρεβάτι μου» θα αποτύχει εμπορικά, πούλησε στον ατζέντη της για μόλις 150.000 δολάρια τα ποσοστά της! Τελικά η ταινία ξεπέρασε τα 20 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες…
Η Κριστέλ κάποια στιγμή κατάλαβε πως η σχέση της με τον ΜακΣέιν την οδηγεί στην απόλυτη καταστροφή και έτσι προσπάθησε να ξανασταθεί στα πόδια της. Εκεί που όλα έδειχναν πως μπορεί να το κάνει, έπεσε ξανά θύμα του ασταθούς συναισθηματικού της κόσμου.
Έκανε δύο ακόμα αποτυχημένους γάμους με άνδρες και πάλι κατά πολύ μεγαλύτερους από εκείνη (έναν αμερικανό επιχειρηματία και τον γάλλο κινηματογραφικό παραγωγό Φιλίπ Μπλο) και έκανε πολλά βήματα προς τα πίσω.
Τα τελευταία χρόνια της ζωής της συζούσε με τον βέλγο ραδιοφωνικό παραγωγό Φρεντ Ντε Φρι. Ήταν μια σχέση που θα μπορούσε να της κάνει καλό, ωστόσο, η μοίρα είχε άλλα σχέδια. Ο Ντε Φρι έφυγε πρόωρα από τη ζωή και αυτό ήταν ένα χτύπημα που η Κριστέλ δεν μπόρεσε να αντέξει. Οι λιγοστοί κοντινοί της άνθρωποι έλεγαν πως ήταν κάτι σαν τελειωτικό χτύπημα. Κάτι που της στοίχισε σε μεγάλο βαθμό.
Το 2002 η αγαπημένη συνήθεια της, το κάπνισμα, έμελλε να γίνει θανατηφόρα. Προσβλήθηκε από καρκίνο του λάρυγγα. Το πάλεψε όσο μπορούσε, με όσες δυνάμεις και θέληση για ζωή της είχαν απομείνει, ωστόσο, ο καρκίνος έκανε μετάσταση στους πνεύμονες. Το τέλος ήταν πλέον κοντά. Στις 12 Ιουνίου 2012 ο εξασθενημένος οργανισμός της υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο. Πάλεψε για πέντε ημέρες στην εντατική αλλά δεν τα κατάφερε. Η θρυλική «Εμμανουέλα» έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 60 ετών.