«Γεια σας είμαστε οι Τρύπες από τη Θεσσαλονίκη»! Επτά λέξεις. Επτά λέξεις που για τους λάτρεις της ελληνικής ροκ αποτελούν ένα, ίσως το μεγαλύτερο, κεφάλαιο της ντόπιας ροκ μουσικής. Είναι τα λόγια με τα οποία ο Γιάννης Αγγελάκας άνοιγε τις συναυλίες του γκρούπ που έμελλε να λάβει τον τίτλο του «βασιλιά» της ελληνικής ροκ.
Εν αρχή ην… το ροκ
«Όπλο» του Αγγελάκα οι στίχοι. Αιχμηροί, ενοχλητικοί για πολλούς, έσκαγαν σαν βόμβες στ΄ αυτιά του εκστασιασμένου ακροατή. Δίπλα σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί και η ιδιαίτερη φωνή του. Ανοίγεις το ραδιόφωνο, ακούς ένα τραγούδι και λες με σιγουριά: «Ο Αγγελάκας»! Δεν μπορεί να είναι κάποιος άλλος. Δεν γίνεται να τον μπερδέψεις.
Όταν ένιωσαν πως ήταν έτοιμοι άρχισαν να μοιράζονται τη μουσική τους με το κοινό που δεν θα αργήσει να τους λατρέψει. Μαζί με τον Αγγελάκα και τον Καρρα στα live εμφανίζονταν ο Μιχάλης Κανατίδης (στις κιθάρες) και ο Κώστας Φλωροσκούφης (στα τύμπανα). Τα παρθενικά live του συγκροτήματος δίνονται στο θρυλικό «Τσα- Τσα» της Επταλόφου καθώς και στο ιστορικό «club Σελήνη» το οποίο συνδέθηκε με τις Τρύπες αφού από εκεί η φήμη της μπάντας άρχισε να εξαπλώνεται.
Τις τελευταίες ημέρες του Ιανουαρίου του 1985 οι τέσσερις μπαίνουν στο ιστορικό «Αγροτικόν» και με ηχολήπτη τον αξέχαστο Νίκο Παπάζογλου ηχογραφούν τον πρώτο (ομώνυμο) δίσκου τους σε μόλις… 500 αντίτυπα!
Η αναγνώριση, η εκτόξευση και η μαύρη νύχτα του Λυκαβηττού
Οι «Τρύπες» είναι πλέον αναγνωρίσιμο όνομα στην εγχώρια ροκ σκηνή. Όλοι τους θεωρούν την ανερχόμενη δύναμη και εκείνοι φροντίζουν να τους επιβεβαιώσουν με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο!
Τα «σπάνε» με την «Ano Kato Records» και αποχωρούν, δανείζονται χρήματα και ηχογραφούν τα νέα τους τραγούδια και πάλι στο στούντιο «Αγροτικόν» με το Νίκο Παπάζογλου πίσω απ’ την κονσολα του ήχου. Το Νοέμβριο του 1987 έχουν βρει νέα στέγη στην πολυεθνική Virgin μέσω της οποία κυκλοφορούν το δεύτερο δίσκο τους «Πάρτυ Στο 13ο Όροφο» με τον οποίο οι «Τρύπες» καθιερώνονται ως η καλύτερη ελληνική ροκ μπάντα.
«Με σόκαρε όλη αυτή η ενέργεια που ήρθε ξαφνικά επάνω μας. Άρχισα να αισθάνομαι άβολα, σχεδόν αρρώστησα. Με τρόμαξε το όλο πράγμα που ξαφνικά μεγάλωσε και έγινε ανεξέλεγκτο. Η ένταση, η υστερία, οι συναλλαγές, οι promoters που τα τσέπωναν. Χρειάστηκαν ένα δυο χρόνια για να καταλάβω πως θα σταθώ μέσα σ αυτό το πανηγύρι χωρίς να χαθεί η υπόστασή μου. Και σιγά- σιγά βρήκα τους τρόπους να κάνω όλη αυτή την τρέλα, συνείδηση και να τη στέλνω πίσω στον κόσμο», είχε πει ο Αγγελάκας σε μια παλαιότερη συνέντευξή του.
Ξαφνικά άρχισε να πέφτει ξύλο. Υπερβολικό ξύλο. Οι πέτρες έπεφταν σαν «βροχή» από τον μικρό λόφο πάνω από το θέατρό και «έσκαγαν» πάνω στον πανικόβλητο κόσμο. Πολλά ανοιγμένα κεφάλια και το ξύλο να συνεχίζεται. Με λοστούς, με αλυσίδες. Δεκάδες οι τραυματίες και την επόμενη μέρα τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων κάνουν λόγο για αναίτια βία, για «αναρχικούς» και «γνωστούς- αγνώστους», ενώ η «Ελευθεροτυπία» κυκλοφορεί με τίτλο «ροκ αίμα» προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση του Αγγελάκα.
Η κορύφωση, το αξιοπρεπές αντίο και τα ξεχωριστά μονοπάτια
Οι Γιώργος Τόλιος και Ασκληπειός Ζαμπέτας σχημάτισαν το συγκρότημα «Γκέτο» (το 2003) και το 2012 μαζί με πρώην μέλη από τα Ξύλινα Σπαθιά φτιάχνουν το «Ghost Note Project» όπου κυκλοφόρησαν δίσκο με τίτλο «Sensomatic». Τέλος, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος από το 2008 μέχρι και σήμερα –ανάμεσα στα άλλα- έχει κυκλοφορήσει τρείς προσωπικούς δίσκους ενώ έχει γράψει και την μουσική στην ταινία «Το μικρό ψάρι» του Γιάννη Οικονομίδη. Δείτε όλα τα θέματα του Weekend