Από τη στιγμή της γέννησής της, στα τέλη της δεκαετίας του ’70 τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έγιναν απλώς αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο και επιπλέον βρίσκονται στην αιχμή των εξελίξεων καθώς αποτελούν το πεδίο για την εφαρμογή πολλών καινοτομιών στο χώρο της τεχνολογίας.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών ήταν και παραμένει στα ύψη. Η βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών είναι μια από τις πιο κερδοφόρες και δυναμικές στον κόσμο. Μόνο το 2020, τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε περίπου 180 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση περίπου 20% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Και οι εκτιμήσεις είναι πως η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών αναμένεται να φτάσει τα 217,9 δισ. δολάρια το 2023, με ένα ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,7%. Εταιρείες όπως η Microsoft (εξαγόρασε και την Activision Blizzard), η Tencent, η Sony, η Electronic Arts, η Nintendo, η Ubisoft και πολλές άλλες δίνουν μια μάχη για τη δημιουργία των πιο δημοφιλών και καινοτόμων παιχνιδιών.
Εκατομμύρια παιχνίδια έχουν κυκλοφορήσει κατά τη διάρκεια των δεκαετιών. Ορισμένα έγιναν εμβληματικά, εξελίχθηκαν σε παγκόσμια φαινόμενα και μεταφέρθηκαν ως ταινίες και σειρές στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη. Στη λίστα που ακολουθεί, από το screenrant και το IGN, καταγράφονται τα παιχνίδια με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών.
Σημειώνεται πως ορισμένα πολύ δημοφιλή παιχνίδια δεν συμπεριλαμβάνονται στη λίστα λόγω έλλειψης διαθέσιμων δεδομένων. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει η IGN, η Activision-Blizzard δεν έχει δώσει ενημερωμένα στοιχεία για το Diablo 3, το οποίο από τον Ιούνιο του 2015, έχει 30 εκατομμύρια πωλήσεις. Ανάλογο πρόβλημα υπάρχει και για το δημοφιλές franchise Call of Duty με το IGN να μην κατάφερε να βρει ενημερωμένες πληροφορίες για τις πωλήσεις του.