Η Klarna, μια δημοφιλής εταιρεία fintech, γνωστή για τις υπηρεσίες της «αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα», γίνεται πρωτοσέλιδο αφού ο διευθύνων σύμβουλός της, Sebastian Siemiatkowski, υποστήριξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι πλέον ικανή να εκτελεί σχεδόν όλες τις εργασίες που παραδοσιακά διεκπεραιώνονται από τους ανθρώπους- υπαλλήλους.

Η IBM έχει, επίσης, δηλώσει στο παρελθόν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αντικαταστήσει το 30% των θέσεων εργασίας μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Αυτός είναι ένας τεράστιος ισχυρισμός και εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της ανθρώπινης απασχόλησης. Σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg, ο Siemiatkowski υποστήριξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει προχωρήσει σε σημείο που μπορεί να διαχειριστεί πολλούς ρόλους σε μια εταιρεία.

Ο Siemiatkowski αποκάλυψε ότι η Klarna είχε σταματήσει να προσλαμβάνει νέο προσωπικό πριν από περίπου ένα χρόνο, οδηγώντας σε σταδιακή μείωση του εργατικού δυναμικού της. Η εταιρεία, η οποία στο παρελθόν είχε 4.500 υπαλλήλους, έχει πλέον 3.500. Η μείωση αυτή συνέβη φυσιολογικά, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, λόγω του ετήσιου ποσοστού φθοράς 20% που είναι σύνηθες στις εταιρείες τεχνολογίας. Αντί να προσλάβει αντικαταστάτες, η Klarna επέλεξε να αφήσει το εργατικό δυναμικό να συρρικνωθεί, υποστηρίζοντας περαιτέρω την αυτοματοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη.

«Έχουμε μια φυσική φθορά όπως κάθε εταιρεία τεχνολογίας. Οι άνθρωποι μένουν περίπου πέντε χρόνια, οπότε το 20% φεύγει κάθε χρόνο. Με το να μην προσλαμβάνουμε, απλά συρρικνωνόμαστε», δήλωσε.

Παρά την αλλαγή αυτή, ο Siemiatkowski πρότεινε ότι οι μισθοί των σημερινών εργαζομένων δεν θα επηρεαστούν αρνητικά. Στην πραγματικότητα, δήλωσε ότι καθώς το συνολικό μισθολογικό κόστος της Klarna μειώνεται λόγω του λιγότερου προσωπικού, η εξοικονόμηση θα μπορούσε να μεταφραστεί σε αύξηση των αποδοχών για όσους παραμένουν.

Η είδηση αυτή έρχεται εν μέσω αυξανόμενων παγκόσμιων συζητήσεων σχετικά με τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στις θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με το India Today, μια έκθεση της McKinsey & Company για το 2023 προέβλεψε ότι, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να εξελίσσεται, εκατομμύρια εργαζόμενοι θα μπορούσαν να αναγκαστούν να μεταβούν σε νέους ρόλους μέχρι το 2030. Η απόφαση της Klarna να μην προσλάβει ενεργά νέο προσωπικό θεωρείται ως ένα συγκεκριμένο παράδειγμα του πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιαμορφώνει ήδη τον σύγχρονο εργασιακό χώρο.

Ενώ ο ιστότοπος της Klarna εξακολουθεί να παραθέτει ορισμένες θέσεις εργασίας, εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο Business Insider ότι δεν επεκτείνεται, αλλά προσλαμβάνει μόνο για βασικούς ρόλους, ιδίως στον τομέα της μηχανικής. Αυτό υποδηλώνει ότι οι εταιρείες τεχνολογίας προσαρμόζουν σταδιακά τις στρατηγικές τους για το εργατικό δυναμικό, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη ενσωματώνεται με τον καιρό στις λειτουργίες τους.

Επιπλέον, μόλις πέρυσι, η IBM -η οποία είναι μια αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας- έδειξε επίσης την υποστήριξή της στην τεχνητή νοημοσύνη και την αυτοματοποίηση. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Arvind Krishna υποστήριξε σε συνέντευξή του στο Bloomberg ότι ορισμένες θέσεις εργασίας μπορούν να αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Ανέφερε, επίσης, ότι το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού (HR) θα μπορούσε να είναι ένα από τα τμήματα που θα μπορούσαν δυνητικά να αντικατασταθούν από την ΤΝ.

«Θα μπορούσα εύκολα να δω το 30% αυτών των θέσεων να αντικαθίσταται από την ΤΝ και την αυτοματοποίηση μέσα σε μια πενταετία», δήλωσε.