Στο «μικροσκόπιο» του Συμβουλίου της Επικρατείας μπαίνει το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Ανωτέρων Ιδιωτικών Δραματικών Σχολών μετά την προσφυγή που κατέθεσαν 18 Ανώτερες Ιδιωτικές Δραματικές Σχολές, αναγνωρισμένες από το υπουργείο Πολιτισμού, φοιτητές και απόφοιτοι των Σχολών.
Οι προσφεύγοντες ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικό και αντίθετο στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία το Προεδρικό Διάταγμα 85/2023 στο σκέλος που αφορά την εξομοίωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους με των κατόχων απολυτηρίου Λυκείου, ως προς την πρόσληψη και την σταδιοδρομία τους στον δημόσιο τομέα.
Μεταξύ άλλων, στην προσφυγή αναφέρεται πως το Προεδρικό Διάταγμα παραβιάζει το άρθρο 16 του Συντάγματος για την ανώτατη εκπαίδευση, καθώς υπήγαγε τους αποφοίτους των Ανωτέρων Δραματικών Σχολών στην κατηγορία Δ.Ε. (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) αλλά και την συνταγματική αρχή της ισότητας και της αξιοκρατίας (άρθρο 4), καθώς αντιμετωπίζει όμοιες περιστάσεις που όμως είναι καθ΄ όλα ανόμοιες, ως προς την σταδιοδρομία των αποφοίτων των Δραματικών Σχολών στο Δημόσιο τομέα και ως προς την προσωπική αξία και ικανότητα του κάθε αποφοίτου.
Επιπλέον, οι προσφεύγοντες σημειώνουν ότι το προσβαλλόμενο διάταγμα προσκρούει στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ότι αφορά την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων αλλά και στην οδηγία σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, όπως και στον Ευρωπαϊκό Χάρτη Εκπαίδευσης.
Οι άνθρωποι του καλλιτεχνικού χώρου, οι οποίοι βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, ζητούν την απόσυρση του επίμαχου Προεδρικού Διατάγματος καθώς θεωρούν ότι υποβαθμίζει τα πτυχία τους καθώς και την υπαγωγή όλων των καλλιτεχνών στη μισθολογική βαθμίδα ΤΕ.
Αξίζει να σημειωθεί πως στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο προσέφυγαν οι Ανώτερες Ιδιωτικές Δραματικές Σχολές: Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου – Καλαμπόκη, Νέο Ελληνικό Θέατρο, Οργανισμός Θεατρικής Κίνησης- Αρχή, Καλλιτεχνική, Μορφωτική και Πολιτιστική Εταιρεία Βεάκη, Δήλος Δήμητρας Χατούπη, Έκτη Τέχνη, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Δραματική Σχολή Αθηνών Γιώργου Θεοδοσιάδη, Μέλισσα Σχολή Τέχνης της Έλντας Πανοπούλου, Μοντέρνοι Καιροί, Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης Νότος, Πειραϊκός Σύνδεσμος, Πράξη Επτά, Η Πρόβα, Καλλιτεχνική Εταιρεία Προσκήνιο Γ. Ροντίδης, Δ. Δερπάνης Τεχνών Εκατό, Ωδείο Αθηνών και Σύγχρονο Θέατρο Ανδρέας Βουτσινάς.