Ως ένας από τους πιο αναπάντεχους γυναικοκατακτητές του ελληνικού σινεμά, ο Νικήτας Πλατής κόσμησε παλκοσένικο και πανί με την ευγενική παρουσία και την καλλιτεχνική του ιδιοσυστασία. Οι παλιότεροι τον θυμούνται πάντα στον αξέχαστο ρόλο που ερμήνευσε σε μια από τις μακροβιότερες και πιο πετυχημένες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης, τον «Μεθοριακό σταθμό», που προβαλλόταν από το 1974-1981. Ο λατρεμένος «κύριος σουρ» του «Μεθοριακού σταθμού», Παναγής Κούτελος στο σίριαλ, είχε βέβαια χρόνια στο πανί και αποτελούσε σταθερά στους δεύτερους ρόλους, δεν περίμενε λοιπόν την τηλεόραση για να γίνει γνωστός. Κι όταν μιλάμε εξάλλου για δεύτερους ρόλους, το εννοούμε αποκλειστικά ως προς τον χρόνο συμμετοχής! Ποιος μπορεί άλλωστε να τον ξεχάσει στον «Φίλο μου το Λευτεράκη» (1963) που ήθελε να χειρουργήσει τον Ντίνο Ηλιόπουλο πάνω από τα ρούχα; Μια κλασική σκηνή ανθολογίας του ελληνικού κινηματογράφου έφερε την υπογραφή του αλησμόνητου Πλατή. Πρόεδρος κατόπιν του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, ο Πλατής ήταν ένα πολύπλευρο ταλέντο του καλλιτεχνικού χώρου, αφού εκτός από ηθοποιός ήταν και συγγραφέας πέντε θεατρικών έργων, 200 περίπου επιθεωρησιακών σκετς και πολλών στίχων και ποιημάτων, τα περισσότερα αφιερωμένα στην πατρίδα του την Αμοργό. Υπέροχος ηθοποιός, καταξιωμένος θεατρικός συγγραφέας και πρωτίστως καταπληκτικός άνθρωπος, όπως μας παραδίδουν τα θεατρικά πηγαδάκια και οι βιογραφίες όσων τον γνώρισαν από κοντά, ο Πλατής απολάμβανε την αγάπη και την εκτίμηση όλων. Και κυρίως του κοινού, που λάτρευε τις απότομες υφολογικές αλλαγές του και τη γλυκύτητα που εξέπεμπε ως ηθοποιός. Άλλη μια ξεχωριστή μορφή του ελληνικού κινηματογράφου, έγραψε τη δική του ιστορία ερμηνεύοντας ιδανικά καμιά εκατοσταριά δεύτερους ρόλους που βλέπουμε και ξαναβλέπουμε και δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους πρωταγωνιστικούς. Ολότελα αναγνωρίσιμος και μια εξέχουσα κωμική φυσιογνωμία πανιού και γυαλιού, ο γοητευτικός Πλατής μετατράπηκε σε αγαπημένο του ωραίου φύλου, το οποίο τον έβρισκε ακαταμάχητο. Ο ίδιος ήταν πάντως παντρεμένος για χρόνια με την ηθοποιό Γκόλφω Μπίνη και δεν φαινόταν να νοιάζεται για το ασύστολο φλερτ…
Πρώτα χρόνια
Πολυσχιδής καριέρα
Η Φίνος Φιλμ μάς λέει ότι πήρε μέρος σε 112 ταινίες, οι 13 εκ των οποίων για λογαριασμό του Φίνου. Αν πρέπει να ξεχωρίσουμε κάποιες, χαρακτηριστικές ήταν οι εμφανίσεις του στις ταινίες «Ο φίλος μου ο Λευτεράκης» (1963), «Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης» (1963), «Οι κληρονόμοι» (1964), «Η χαρτοπαίχτρα» (1964), «Τέντυ μπόι, αγάπη μου» (1965), «Φωνάζει ο κλέφτης» (1965), «Υπάρχει και φιλότιμο» (1965), «Ο Μελέτης στην Άμεσο Δράση» (1966), «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια» (1966), «Ο εξυπνάκιας» (1966) «Μιας πεντάρας νιάτα» (1967), «Ο τρελός τα ‘χει 400» (1968), «Η ωραία του κουρέα» (1969), «Ησαΐα μη χορεύεις» (1969), «Ένας τρελός γλεντζές» (1970), «Ο αρχιψεύταρος» (1971), «Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση;» (1971), «Υπέροχες νύφες, κορόιδα γαμπροί» (1972), «Ο άνθρωπος που έσπαγε πλάκα» (1972), «Τα χρόνια της οργής» (1973) και τόσες ακόμα… Τελευταία του ταινία ήταν τα «Μονά ζυγά δικά μου» του 1979. Οι σκηνές που γύρισε μάλιστα με τον Ντίνο Ηλιόπουλο θεωρούνται δικαιολογημένα ορόσημα στην ελληνική κωμωδία. Όπως, για παράδειγμα, στην ταινία «Φωνάζει ο κλέφτης» (1965), όταν ως διοικητής του αστυνομικού τμήματος ανακρίνει τον κρατούμενο λογιστή…
Εξίσου μεγάλη καριέρα έκανε και στην τηλεόραση, αρχής γενομένης από τις σειρές της κρατικής «Μπολσόι Ιβάν» και «Μπιγκ Τζων» το 1972. Ευρύτερα γνωστός θα γίνει βέβαια με την αξέχαστη συμμετοχή του στο σίριαλ της ΥΕΝΕΔ «Μεθοριακός σταθμός», το οποίο έκανε πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 1974 και σταμάτησε να παίζεται τον Δεκέμβριο του 1981! Ο «Μεθοριακός σταθμός» χάρισε στο ελληνικό κοινό τον «κύριο σουρ», από αυτό το αγγλικό «sure» που επαναλάμβανε συνεχώς ο Πλατής για να δείξει την ευρύτατη γλωσσομάθειά του. Η διακοπή της σειράς έπειτα από τόσα χρόνια κυριαρχίας στους τηλεοπτικούς δέκτες έφερε μελαγχολία στον Πλατή, όπως εξομολογήθηκε ο ίδιος στο βιβλίο του. Διανύοντας τα τελευταία πια χρόνια της ζωής του, στράφηκε στην ποίηση, ολοκληρώνοντας μια πολυσχιδή καριέρα που απλώθηκε πάνω από πολλά…
Προσωπική ζωή