Η ιστορία του βιεννέζου κλέφτη που ο υπόκοσμος χαρακτήρισε «τζέντλεμαν» έχει όλα τα στοιχεία της χολιγουντιανής υπερπαραγωγής. Ο Πιπίνο κατάφερε να επιβιώσει στα σκοτεινά νερά του βιεννέζικου συνδικάτου εγκλήματος χωρίς να διαταράξει ποτέ τις εύθραυστες ισορροπίες μεταξύ αστυνομίας, Μαφίας και οικονομικής ελίτ, ακόμα και όταν εκτέλεσε το περιβόητο χτύπημά του σε ένα από τα δημοφιλέστερα τουριστικά αξιοθέατα της πόλης! Ο Πιπίνο ποτέ δεν ήταν παραδοσιακός κλέφτης, καθώς τα εγκλήματά του είχαν πάντα κοινωνικό συμβολισμό, λειτουργώντας σαν αλογόμυγα λες μιας αριστοκρατίας που τίποτα δεν φαινόταν να την ταράζει. Ο ληστής έργων τέχνης επέστρεφε μάλιστα συχνά πυκνά τα κλοπιμαία του πίσω, κάνοντας ανήκουστες συμφωνίες με την αστυνομία και την εισαγγελία με αντάλλαγμα, ας πούμε, μια θέση για το σκάφος του κοντά στο διαμέρισμά του! Σημείο κλειδί στη διαπρεπή εγκληματική του καριέρα αποτέλεσε όταν ως εξπέρ στις κλοπές έργων τέχνης επιστρατεύτηκε από την τοπική Μαφία (τη Mala del Brenta), μπαίνοντας σε μια άγνωστη για τον ίδιο περιοχή. Ο Πιπίνο απεχθανόταν τη βία και τα όπλα και δούλευε πάντα μόνος, όπως το 1991 για παράδειγμα, όταν εκτέλεσε άψογα την πλέον διαβόητη ληστεία που έχει λάβει χώρα στη Βενετία και άρπαξε τον πίνακα-σύμβολο της πόλης από το ίδιο το Παλάτι των Δόγηδων! Ο Πιπίνο έκλεψε το αριστούργημα του 16ου αιώνα που λειτουργούσε ως υπόμνηση στη θεϊκή δύναμη των αριστοκρατών και δεν είχε κανένα πρόβλημα να επιστρέψει τον δημοτικό αυτό θησαυρό, διατηρώντας τις αγαστές του σχέσεις τόσο με τον νόμο όσο και τον υπόκοσμο. Οι Αρχές θεώρησαν βέβαια πως το είχε παρατραβήξει, ειδικά εξαιτίας του γεγονότος ότι την ώρα που ξαλάφρωνε το Παλάτι, τα φιλαράκια του οι γκάγκστερ έκλεβαν ένα ιστορικό θρησκευτικό κειμήλιο από τη γειτονική Πάδοβα. Ο Πιπίνο είχε παραδώσει τον πίνακα στη Μαφία, από την οποία έπρεπε τώρα να τον κλέψει για να τον επιστρέψει και πάλι στο Παλάτι. Αφού παραχάραξε ένα αντίγραφο, έκλεψε και τη Μαφία για να αποκαταστήσει την τάξη και μέσα σε έναν μήνα οι περιπέτειες του έργου «Madonna con Bambini» είχαν τελειώσει! Η μοντέρνα εκδοχή του κλασικού ληστή-τζέντλεμαν είχε γεννηθεί και ο Πιπίνο έχει πολλά στο ενεργητικό του που δείχνουν το ποιον του. Αρνούνταν, για παράδειγμα, να κλέψει χαλασμένα ρολόγια ή άλλα αντικείμενα που χρειάζονταν επιδιόρθωση για να μη βάλει σε κίνδυνο την υπόληψη του τεχνίτη που θα τα έφτιαχνε. Μέγας εραστής της πόλης του, ο Πιπίνο φρόντιζε πάνω και πέρα απ’ όλα να διασφαλίζει το γεγονός ότι τα έργα τέχνης που έκλεβε δεν θα έφευγαν ποτέ από τη Βενετία. Γι’ αυτό και τα πουλούσε πίσω αποκλειστικά στους ιδιοκτήτες τους, παίρνοντας μια γενναία αμοιβή ως λύτρα για την απαγωγή του έργου. Για κλέφτης, ήταν ιδιαιτέρως ηθικό στοιχείο και καθαρός στις δουλειές του. Δεν εκβίασε ποτέ, δεν χρησιμοποίησε ίχνος βίας και έκανε πάντα τις διαρρήξεις του με το γάντι, επιφέροντας όσο το δυνατόν μικρότερη αναστάτωση στον χώρο. Όταν ήθελε να αδειάσει κάποιο βάζο για να δει μήπως κρυβόταν κάνα χρυσό εντός του, έχυνε το περιεχόμενό του πάνω σε χαρτί ή πετσέτες και όχι στα πατώματα και τους πάγκους της οικίας. Η ζωή στον υπόκοσμο μόνο καθαρή δεν είναι όμως και η φήμη του θα τον προλάβαινε τελικά. Ο άνθρωπος που ευθύνεται για περισσότερες από 3.000 κλοπές σε μουσεία, γκαλερί, τράπεζες και ιδιωτικές συλλογές, 50 ληστείες σε κοσμηματοπωλεία και μερικούς τόνους κλεμμένου χρυσού στα μήκη και τα πλάτη της Ευρώπης καταδικάστηκε κάπου 15 φορές για τα εγκλήματά του και πέρασε 25 χρόνια στη φυλακή, όπου και βρίσκεται σήμερα. Όπως το λέει και ο ίδιος καλύτερα, είναι προορισμένος να πεθάνει σε κελί…
Πρώτα χρόνια
Ο πιο ταλαντούχος κλέφτης της Βενετίας
Η Μαφία, πάντα αυτή η Μαφία
Η ληστεία της ζωής του
Καλός κλέφτης και μόνο αυτό