Η πανδημία του κορονοϊού ανέδειξε τις ικανότητες ορισμένων μελών της κυβέρνησης και όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος στο Μέγαρο Μαξίμου εκτίμησαν ιδιαίτερα την αποτελεσματικότητα του μέχρι σήμερα υφυπουργού Ανάπτυξης Νίκου Παπαθανάση, ο οποίος αναβαθμίζεται.
Γράφει η Βίκυ Σαμαρά
Ο κ. Παπαθανάσης όμως όχι μόνο εκρίθη ότι προχώρησε αποτελεσματικά την αγορά και τα εμπορικά καταστήματα στη νέα κανονικότητα του κορονοϊού και ότι άνοιξε δρόμο για ιδιωτικές επενδύσεις, αλλά είναι και ένας από τους ελάχιστους ανθρώπους που ξεχώρισε θετικά χάρη στη… τσιγκουνιά:
Το 2016 ο τότε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης ανέθεσε στον κ. Παπαθανάση, ως άνθρωπο με θητεία στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και σε δημόσιους οργανισμούς, τη γενική διεύθυνση του κόμματος της ΝΔ. Μια θέση νευραλγική αφού μεταξύ άλλων είχε στις αρμοδιότητές του και τα οικονομικά του κόμματος. Και απεδείχθη τσιγκούνης με την καλή έννοια, καθώς ο κ.Μητσοτάκης είχε κάνει σημαία του την οικονομική εξυγίανση του κόμματος της ΝΔ.
Ως πρωθυπουργός πλέον πέρυσι ο κ.Μητσοτάκης ανέθεσε στον κ. Παπαθανάση τη θέση του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Από τη θέση αυτή όμως εκλήθη να διαχειριστεί σημαντικό κομμάτι των συνεπειών του κορονοϊού και εκρίθη απολύτως επαρκής. Ο ίδιος αρέσκεται να λέει ότι δεν μιλά ωραία ως πολιτικός αλλά “ωμά” ως άνθρωπος της αγοράς, αυτό όμως ακριβώς το στοιχείο είχε ως αποτέλεσμα να αποτελέσει και επικοινωνιακό όπλο της κυβέρνησης με τηλεοπτική παρουσία για την ενημέρωση των πολιτών όσον αφορά στο άνοιγμα των καταστημάτων. Είχε επίσης διαχειριστεί το δύσκολο ζήτημα του ανοίγματος της εστίασης, ενός κλάδου κρίσιμου καθώς αποτελεί πάνω από 10% του ΑΕΠ της χώρας.
Ο κ. Παπαθανάσης, είναι μηχανολόγος μηχανικός, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο και έλαβε μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και την Αεροναυπηγική.
Ξεκίνησε τον εργασιακό του βίο το 1984 στην Αεροναυπηγική εταιρεία DeHavilland (νυν Bombardier) στο Τορόντο. Διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας . Εργάσθηκε για εικοσιτέσσερα έτη σε ανώτερες και ανώτατες διοικητικές θέσεις εταιρειών του Ιδιωτικού τομέα καθώς και εισηγμένων στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Η εμπειρία του συμπεριλαμβάνει και την διοίκηση εταιρειών αστικών συγκοινωνιών δημοσίου ενδιαφέροντος όπως Διευθύνων Σύμβουλος της ΗΣΑΠ Α.Ε και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ. Πρόεδρος της Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ) τοποθετήθηκε το Νοέμβριο του 2012 επί συγκυβέρνησης ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ.
Από το 2008 έως το 2010 ήταν εκλεγμένος Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικών και Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών Δημοσίου Ενδιαφέροντος (ΚΕΔΕΟ) . Στα τριανταπέντε χρόνια εργασιακής εμπειρίας έχει να επιδείξει σημαντικό έργο στην ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων, την ωρίμανση επενδύσεων, την αναδιοργάνωση και τον εξορθολογισμό λειτουργίας εταιρειών.