Νίκησε πάλι, για 10η φορά φέτος. Έτσι ισοφάρισε το ρεκόρ τού Agostini (για αρχαία ιστορία μιλάμε!) κερδίζοντας τους 10 πρώτους αγώνες της σαιζόν. Και τού Mick Doohan με 10 συνεχόμενες νίκες. Και των Stoner, Rossi με 10 νίκες σε μια σαιζόν. Αργότερα βέβαια, σε δύο αγώνες ίσως, θα σπάσει το επόμενο ρεκόρ. Και το επόμενο. Και δεν έχει ούτε 2 χρόνια στα MotoGP.
Η νίκη στην Ινδιανάπολη πάντως δεν ήρθε όσο εύκολα θα φανταζόταν κανείς. Ούτε δύο δευτερόλεπτα (1,8 για την ακρίβεια) δεν απείχε στον τερματισμό από τον Jorge Lorenzo.
Ωστόσο είναι φανερό πως ο δαιμονικός 21χρονος Ισπανός προσγειώθηκε στον κόσμο των MotoGP για να αλλάξει τα πάντα και πολύ δύσκολα θα χάσει φέτος αγώνα, πόσο μάλλον τον 2ο τίτλο του. Το πιθανότερο δε είναι πως για την πρώτη του ήττα θα ευθύνονται οι πιθανότητες και όχι κάποιος αναβάτης.
Τρίτος στο βάθρο πάλι ο Valentino Rossi που οδήγησε τον αγώνα για 11 γύρους, αλλά τερμάτισε 6,558 δευτ. πίσω από τον Marquez. Τέταρτος ο Dani Pedrosa που δεν ένιωσε ποτέ άνετα στην Ινδιανάπολη για να διεκδικήσει νίκη –και το ρίσκο να επιλέξει σκληρό μπροστινό λάστιχο δεν τού βγήκε τελικά.
Ακολούθησαν οι δύο «δορυφορικοί» της Monster Yamaha Tech 3, Pol Espargaro και Bradley Smith. Κατάφεραν να περάσουν τους εργοστασιακούς Andrea Dovizioso και Cal Crutchlow της Ducati Corse, όταν τα Bridgestone των Desmosedici παρέδωσαν το πνεύμα. Για τον Crutchlow πάντως η 8η θέση είναι η καλύτερη με την Ducati μετά το Κατάρ.
Πίσω από τον Cal πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο συμπατριώτης του Scott Redding. Η 9η θέση είναι το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα με την Open Honda RCV 1000R της Ομάδας Gresini.
Ο Scott ήταν ταχύτερος και πέρασε πολλές φορές τον Crutchlow, αλλά κάθε φορά έχανε τη θέση εξαιτίας της πολύ χαμηλότερης τελικής της Open Honda. Πίσω του ο Hiroshi Aoyama με την ίδια μοτοσυκλέτα της Ομάδας Aspar M7. Οι δύο τους μονομάχησαν για τον τίτλο του ταχύτερου αναβάτη της Οpen, αφού ο συνήθης ύποπτος Aleix Espargaro εγκατέλειψε μετά από σύγκρουση με τον Stefan Bradl της LCR Honda.
Χάρη στις πολλές εγκαταλείψεις όλοι οι τερματίσαντες βαθμολογήθηκαν. Ένας αναβάτης πάντως που άξιζε να πάρει πόντους, καθώς έκανε εξαιρετική πρώτη εμφάνιση στα MotoGP, ήταν ο Leon Camier.
Ο Βρετανός αντικαθιστά τον Hayden και εντυπωσίασε. Ξεκίνησε 16ος στον αγώνα και είχε ανέβει ήδη στην 15η θέση όταν πείραξε κατά λάθος ένα διακόπτη, η Honda του έκοψε και αναγκάστηκε να μπει στα πιτ.
Έχασε πολύ χρόνο και στον 9ο γύρο ντουμπλαρίστηκε, ενώ στον 19ο γύρο εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα. Θεωρείται βέβαιο πως θα βαθμολογείτο, αν παρέμενε στον αγώνα.
Την καλύτερη εκκίνηση έκανε ο Dovizioso που χρησιμοποίησε έναν νέο κινητήρα με περισσότερη ροπή και ιπποδύναμη. Ωστόσο εντυπωσιακότερος ήταν ο Rossi που από την 5η θέση βρέθηκε να στρίβει 2ος, πίσω από την Dovi.
Ξέροντας πως θα ήταν δύσκολο να χτυπήσει τον Marquez, αποφάσισε πως η καλύτερη τακτική ήταν να φύγει νωρίς μπροστά. Πέτυχε τον στόχο του για μια καλή εκκίνηση και στη συνέντευξη μετά τον αγώνα ήταν ενθουσιασμένος: «έφυγα σαν τον Ron Haslam, τότε!», είπε, αναφερόμενος στον δημοφιλή αγωνιζόμενο και πατέρα του Leon Haslam που φημιζόταν για τις φοβερές του εκκινήσεις.
Τρίτος πίσω του βρέθηκε ο Andrea Iannone (Ducati Pramac) που επίσης έκανε αστραπιαία εκκίνηση, προσπερνώντας τους Marquez, Pedrosa και Lorenzo.
Ο Rossi έκανε την κίνησή του στον Dovizioso λίγες στροφές αργότερα, ενώ ο Marquez είχε αρχίσει να πιέζει τον 3ο Iannone. Ο Ιταλός της Pramac έκανε το λάθος στο τέλος της πίσω ευθείας, ο πρωταθλητής πέρασε και βρέθηκε πίσω από τον Dovizioso.
Ταυτόχρονα σχεδόν ο Lorenzo περνούσε τον Pedrosa, αρχίζοντας να μαζεύει τη διαφορά του από τους πρώτους. Σύντομα σειρά είχε ο Iannone και κατόπιν ο Jorge έστρεψε την προσοχή του στον Marquez, κάνοντας ταχύτερο γύρο αγώνα για να τον προφτάσει.
Την ίδια ώρα ο τελευταίος των alien, Dani Pedrosa, παρέμενε στην 6η θέση, περιμένοντας τους άλλους να φθείρουν τα λάστιχά τους για να φανεί το πλεονέκτημα του σκληρού μπροστινού του στα φρένα.
Πίσω του οι δύο αδερφοί Espargaro με πρώτο τον Pol αντιμετώπιζαν την επίθεση του Stefan Bradl, τον οποίο πάλι ακολουθούσαν οι Bradley Smith, Cal Crutchlow και Scott Redding.
Στον 4ο γύρο ο Dovi πέρασε τον Rossi στην Κ1, ο Rossi προσπάθησε να ανταποδώσει στην Κ3 παίρνοντας την εσωτερική, οι δυο τους ακούμπησαν και για να μην πέσουν σήκωσαν τις μοτοσυκλέτες τους, επιτρέποντας στους Marquez και Lorenzo να περάσουν.
Ο Rossi βρέθηκε τώρα 3ος και ο Dovizioso 4ος. Μια τελευταία επίθεση από τον αναβάτη της Ducati τον έφερε για λίγο μπροστά από τον Lorenzo, ο Ισπανός όμως ανταπάντησε αμέσως. Ύστερα ένα λάθος του Marquez επέτρεψε στον Rossi να περάσει πάλι πρώτος.
Ο πολυπρωταθλητής έμεινε στη θέση αυτή ως τον 11ο γύρο. Τότε ο Lorenzo που είχε μόλις περάσει τον Marquez (Κ1 του 10ου γύρου στα φρένα), αποφάσισε να διεκδικήσει τη θέση του Rossi.
Πέρασε πράγματι στην Κ2, αλλά την ίδια στιγμή έκανε την επίθεσή του και ο Marquez προσπερνώντας και τους δύο τους. Κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Lorenzo, ο οποίος προσπάθησε να ξαναπεράσει στην Κ3 αλλά έχασε τη γραμμή του και υποχώρησε στην 3η θέση, πίσω από τον Rossi.
Αυτή η τελευταία κίνηση του Lorenzo ήταν καθοριστική για την εξέλιξη του αγώνα. Ο Ισπανός δεν κατάφερε να περάσει τον πιο δυνατό στα φρένα Rossi πριν απομακρυνθεί ο Marquez. Την ίδια ώρα τα λάστιχα του Dovizioso άρχισαν να εγκαταλείπουν και ο ίδιος να οπισθοχωρεί, πέφτοντας στα νύχια των Aleix και Pol Espargaro.
Στον 12ο γύρο οι Aleix Espargaro και Bradl συγκρούστηκαν, ο Γερμανός έπεσε, ενώ ο Ισπανός συνέχισε για λίγο με τη μοτοσυκλέτα του τραυματισμένη στο πίσω μέρος. Και οι δύο εγκατέλειψαν.
Παράλληλα ο Marquez είχε κατορθώσει να κάνει 6/10 του δευτερολέπτου διαφορά από τον Rossi που είχε κολλημένο πίσω του τον Lorenzo. Ο Ισπανός θα περνούσε τελικά στο τέλος του 14ου γύρου (από 27), αλλά ήδη ο Marquez βρισκόταν 1,3 δευτ. μπροστά. Την ίδια ώρα η εγκατάλειψη του Iannone ανέβαζε τον Smith στην 7η θέση.
Με μια σειρά ταχύτερων γύρων ο Marquez ανέβασε τη διαφορά από τον Lorenzo στα 2,5 δευτ. στον 23ο γύρο. Ήδη ο Rossi βρισκόταν 1 ακόμη δευτερόλεπτα πιο πίσω, μόνος τρίτος και μετά, στα 5 δευτ. από τον Marquez, ο 4ος Pedrosa.
Πιο πίσω ο Dovizioso έχανε την 5η θέση από τον Pol Espargaro και λίγο μετά από τον Bradley Smith. Μπροστά, τίποτα δεν μπορούσε να ανασχέσει τον Marquez που πέρασε τη γραμμή τερματισμού 1,8 δευτ. μπροστά από την Yamaha του Jorge Lorenzo. O Rossi εξασφάλισε ένα ακόμη βάθρο στη χειρότερη γι’ αυτόν πίστα και περιμένει με αισιοδοξία το αγαπημένο του Brno την ερχόμενη εβδομάδα.
Οκτώ αναβάτες δεν τερμάτισαν, με αποτέλεσμα να βαθμολογηθούν όλοι όσοι πέρασαν τη γραμμή τερματισμού. Εκτός των Espargaro και Bradl, από σύγκρουση μεταξύ τους εγκατέλειψαν οι Alvaro Bautista και Yonny Hernandez, στον 1ο μόλις γύρο.
13ος στον τελευταίο του αγώνα επί αμερικανικού εδάφους ο Colin Edwards που όπως ανακοινώθηκε αργότερα αποσύρεται από τους αγώνες, αλλά θα τρέξει μία ακόμη φορά, στο Silverstone της Αγγλίας.
Πρώτους βαθμούς για την PBM και τον Laverty που τερμάτησε 14ος.
Αποτελέσματα Ινδιανάπολης
1. Marc Marquez, Repsol Honda Team (RC213V) 42’7.041
2. Jorge Lorenzo, Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42’8.844
3. Valentino Rossi, Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42’13.599
4. Dani Pedrosa, Repsol Honda Team (RC213V) 42’17.057
5. Pol Espargaro, Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42’24.848
6. Bradley Smith, Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42’26.645
7. Andrea Dovizioso, Ducati Team (Desmosedici) 42’27.800
8. Cal Crutchlow, Ducati Team (Desmosedici) 42’46.837
9. Scott Redding, Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 42’47.548
10. Hiroshi Aoyama, Drive M7 Aspar (RCV1000R) 43’2.801
11. Karel Abraham, Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 43’12.171
12. Mike Di Meglio, Avintia Racing (Avintia) 43’12.387
13. Colin Edwards, Forward Racing (Forward Yamaha) 43’15.960
14. Michael Laverty, Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 43’16.244
15. Broc Parkes, Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 43’37.654
Δεν τερμάτισαν
Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R)
Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici)
Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha)
Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (Aprilia ART)
Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia)
Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici)
Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V)
Βαθμολογία μετά την Ινδιανάπολη
1 Marc MARQUEZ Honda 250 Διαφορά
2 Dani PEDROSA Honda 161 -89
3 Valentino ROSSI Yamaha 157 -93
4 Jorge LORENZO Yamaha 117 -133
5 Andrea DOVIZIOSO Ducati 108 -142
6 Pol ESPARGARO Yamaha 78 -172
7 Aleix ESPARGARO Forward Yamaha 77 -173
8 Andrea IANNONE Ducati 62 -188
9 Bradley SMITH Yamaha 58 -192
10 Stefan BRADL Honda 56 -194
11 Alvaro BAUTISTA Honda 50 -200
12 Scott REDDING Honda 40 -210
13 Cal CRUTCHLOW Ducati 36 -214
14 Hiroshi AOYAMA Honda 34 -216
15 Nicky HAYDEN Honda 29 -221
16 Yonny HERNANDEZ Ducati 27 -223
17 Karel ABRAHAM Honda 23 -227
18 Colin EDWARDS Forward Yamaha 11 -239
19 Michele PIRRO Ducati 7 -243
20 Broc PARKES PBM 7 -243
21 Mike DI MEGLIO Avintia 4 -246
22 Danilo PETRUCCI ART 4 4 -246
23 Michael LAVERTY PBM 2 -248
24 Hector BARBERA Avintia 2 -248