Ο πρωταθλητής 2013, Marc Marquez, διατηρεί το αήττητό του, κατακτώντας την 8η συνεχόμενη νίκη του στην ιστορική ολλανδική πίστα του Assen, όπου η παρέμβαση του καιρού ήταν καθοριστική.

Η βροχή έπαιξε μεγάλο ρόλο στο αποτέλεσμα, καθώς οι αναβάτες και οι ομάδες προσπαθούσαν να βρουν την καλύτερη στρατηγική όχι μόνον για να αντεπεξέλθουν στις συνθήκες, αλλά και για να κάνουν εξυπνότερες επιλογές από τους αντιπάλους.

Ο αγώνας ξεκίνησε με καθυστέρηση 20 λεπτών ως βρόχινος, ενώ η γραμματεία έδωσε δύο αναγνωριστικούς γύρους στους αναβάτες για να εκτιμήσουν σωστότερα τις συνθήκες πρόσφυσης.

Αποτέλεσμα; Ένα κομφούζιο που σάρωσε όχι μόνον τις μικρότερες, λιγότερο έμπειρες ομάδες, αλλά και την εργοστασιακή της Yamaha. Δεν είναι να απορεί κανείς λοιπόν που οι δύο αναβάτες οι οποίοι έκαναν εξαρχής καθαρές επιλογές και δεν τις άλλαξαν, ήταν αυτοί που έκαναν το 1-2 στον αγώνα, δηλαδή οι Marquez και Dovizioso.

Ο Marquez πέρασε στον 1ο γύρο με μια γενναία κίνηση τον προπορευόμενο Dovizioso στην στροφή Stekkenwal και έμεινε μπροστά, αποκρούοντας την άμεση αντεπίθεση του Ιταλού. Έπειτα, στον 6ο γύρο μπήκε για να αλλάξει από βρόχινα ελαστικά σε σλικ.

Το ίδιο έκανε και ο Dovi. Αμέσως μετά ήρθε το μοναδικό λάθος του Marquez (στον 7ο γύρο), αφού στην De Bult έχασε τα φρένα καθώς τα σλικ του ήταν ακόμη πολύ κρύα και η πίστα πολύ βρεγμένη για να έχουν καλή πρόσφυση.

Ο μικρός ήταν τυχερός: βγήκε σε άσφαλτο και όχι σε γαρμπίλι ή άμμο, γιατί τότε θα είχε πέσει. Ο αναβάτης της Desmosedici φυσικά πέρασε αμέσως πρώτος και οδήγησε αλάνθαστα με μια διαφορά 4 δευτ. που του είχε χαρίσει η έξοδος του Marquez.

Ωστόσο η πίστα άρχισε να στεγνώνει γρήγορα, δίνοντας χώρο στο πλεονέκτημα των Honda και Marquez να ξεδιπλωθεί. Στον 16ο γύρο πέρασε μπροστά, ο Dovizioso προσπάθησε να μείνει κοντά του, χωρίς επιτυχία όμως. Στον τερματισμό ήταν 6,714 δευτ. πίσω από την RC213V.

Τρίτος πέρασε τη γραμμή ο Dani Pedrosa, 10,791 δευτ. πίσω από τον Marquez και πλέον ισοβαθμεί στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας με τον Rossi.

Ο Poleman Aleix Espargaro τερμάτισε 4ος με την Open Forward Yamaha, μετά από μονομαχία διαρκείας με τον Pedrosa, η οποία κρίθηκε όταν η πίστα στέγνωσε και η Honda κατάφερε να βάλει κάτω την περίσσεια ιπποδύναμή της.

Ο μεγάλος Valentino Rossi πήρε την 5η θέση, απογοητευτική επίδοση καθώς στο Assen πίστευε ότι μπορούσε να βάλει τέλος στο σερί του Marquez. Πιεζόμενος να κάνει την πιο έξυπνη επιλογή από όλους, διάλεξε να ξεκινήσει με σλικ ελαστικά, κόντρα στο τι έκαναν οι περισσότεροι.

Για λίγο φάνηκε να έχει δίκιο, όμως πριν την εκκίνηση έβρεξε για 2 λεπτά («δύο γ…να λεπτά», που όπως είπε μετά του κόστισαν τουλάχιστον το βάθρο). Κρίνοντας την πίστα πολύ γλιστερή, μπήκε στα πιτ να αλλάξει μοτοσυκλέτα, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνει την εκκίνησή του από εκεί.

Αυτό του κόστισε τουλάχιστον 9 δευτερόλεπτα. Έπειτα έχασε άλλα 21 αλλάζοντας πάλι στη μοτοσυκλέτα με τα σλικ ελαστικά, με αποτέλεσμα να χάσει ολότελα την επαφή με τους πρώτους.

Ο εννιά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής οδήγησε από κει και πέρα φοβερά, φτάνοντας ως την 5η θέση και κρίμα, γιατί πράγματι ο ρυθμός αγώνα του τόσο στο βρεγμένο όσο και στο στεγνό ήταν εφάμιλλος του Marquez.

Την εξάδα έκλεισε ο Andrea Iannone πάνω στην Pramac Ducati, ακολουθούμενος από τους Alvaro Bautista (Gresini Honda), Bradley Smith (Monster Tech 3 Yamaha) και Cal Crutchlow (Ducati).

Δέκατος ο Sefan Bradl (LCR Honda) και αμέσως μετά μια έκπληξη: στην 11η θέση πέρασε τη γραμμή ο Αυστραλός Broc Parkes με την πλέον αδύναμη μοτοσυκλέτα του grid, την PBM.

Ταχύτερος των Open Honda αναδείχτηκε ο Scott Redding την 12η θέση.

Ακολούθησε ο διπλός πρωταθλητής της Movistar Yamaha, ο Jorge Lorenzo, που μετά από τον χειρότερο μάλλον αγώνα της καριέρας του τερμάτισε μόλις 13ος. Ο Ισπανός ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα του και παραδέχτηκε πως οδηγούσε εξαιρετικά φοβισμένος, αφού οι συνθήκες της πίστας του έφεραν αναμνήσεις της περσινής πτώσης του στο Assen και του κατάγματος που τελικά του κόστισε και τον τίτλο.

Ένας Lorenzo κυνηγημένος από φαντάσματα, αυτό ήταν το θέαμα στο Assen. Ελπίζουμε ο Jorge να ξεπεράσει τα ψυχολογικά του προβλήματα και να επιστρέψει στην κορυφή.

Θύμα των επιλογών του Rossi ήταν και ο Pol Espargaro που όντας άπειρος αποφάσισε να ακολουθήσει το παράδειγμα του εμπειρότερου με Yamaha. Έκανε τα ίδια λάθη λοιπόν, στρεσαρίστηκε σε έναν αγώνα που θα έπρεπε κατεξοχήν να διατηρήσει το μυαλό του καθαρό, έπεσε και εγκατέλειψε.

Αποτελέσματα GP Ολλανδίας

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 43’ 29.954
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 43’ 36.668
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 43’ 40.745
4. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 43’ 49.153
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 43’ 55.767
6. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 43’ 58.957
7. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 44’ 0.836
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44’ 0.939
9. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 44’ 13.985
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 44’ 18.616
11. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 44’ 21.817
12. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 44’ 30.283
13. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 44’ 34.595s
14. Karel Abraha’ CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 44’ 35.934
15. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 44’ 47.565
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 44’ 49.707
17. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 44’ 57.584
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 44’ 58.096
19. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 43’ 41.754
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia) 43’ 58.159
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 44’ 49.966
22. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 43’ 33.704

Δεν τερμάτισε
Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) DNF

Βαθμολογία αναβατών
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 200 βαθμοί
2. Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 128 (-72)
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 128 (-72)
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 91 (-109)
5. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 81 (-119)
6. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 67 (-133)
7. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 58 (-142)
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 56 (-144)
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 51 (-149)
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 48 (-152)
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 43 (-157)
12. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 28 (-172)
13. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 27 (-173)
14. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 27 (-173)
15. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 24 (-176)
16. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 22 (-178)
17. Karel Abraha CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 15 (-185)
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 8 (-192)
19. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 7 (-193)
20. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 6 (-194)
21. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 3 (-197)
22. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2 (-198)