Το φαινόμενο Marquez πήρε την τέτερτη συνεχόμενη pole position της χρονιάς, συντρίβοντας παράλληλα το ρεκόρ της Jerez που ανήκε από το 2008 στον Jorge Lorenzo.

Ο ίδιος ο Lorenzo θα ξεκινήσει από τη 2η θέση. Στο μεγαλύτερη διάστημα της Q2 ήταν ταχύτερος, τελικά όμως έμεινε 4 δέκατα πίσω από τον Marquez. Την πρώτη γραμμή εκκίνησης συμπληρώνει ο Dani Pedrosa με ελάχιστη διαφορά από τον Lorenzo.

Τέταρτος ο αναγεννημένος Valentino Rossi, ξεκινά από την πρώτη θέση της δεύτερης σειράς.

Η τέταρτη pole του Μarquez ήρθε μετά από μία έμπνευση της στιγμής που απέφερε αλλαγή στρατηγικής κατά τα χρονομετρημένα. Συνήθως οι οδηγοί στο 15λεπτο της Q2 έχουν την ευκαιρία για δύο πολύ γρήγορους γύρους, καθώς το πολύ μαλακό πίσω λάστιχο δεν αντέχει περισσότερο.

Οι αναβάτες κάνουν τον γρήγορο γύρο τους και έπειτα επιστρέφουν στα πιτ, και περιμένουν από τους μηχανικούς τους να αλλάξουν τα λάστιχα. Ο Marquez χρησιμοποίησε και τις δύο μοτοσυκλέτες στο γκαράζ του, καταφέρνοντας να βγει στην πίστα με ένα τρίτο σούπερ μαλακό Bridgestone, κάνοντας έναν ασύλληπτο γύρο και καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Jorge που είχε κάνει πριν 6 χρόνια με τα τότε qualifier της Michelin.

Απλό και ιδιοφυές: κανείς άλλος ως τώρα δεν σκέφτηκε να κάνει κάτι με τη δεύτερη μοτοσυκλέτα που απλά καθόταν και κοίταζε τους αναβάτες μέσα στο γκαράζ. Είναι βέβαιο πως από τον επόμενο αγώνα το τρυκ αυτό θα αντιγραφεί από όλους.

Στην 5η θέση της εκκίνησης δίπλα στον Rossi θα στηθεί ο Aleix Espargaro, που είχε πάλι την πτώση του στην Q2. Παρόλα αυτά έμεινε μπροστά από τον Andrea Dovizioso, τον ταχύτερο με Ducati στην 6η θέση. Ο συναθλητής του Cal Crutchlow ξεκινά 14ος, αφού με το εγχειρισμένο δεξί χέρι δεν κατάφερνε να φρενάρει όπως θα έπρεπε την Desmosedici.

H εξέλιξη της Q2

Πρώτος, ως συνήθως, βγήκε στην πίστα ο Jorge Lorenzo και έκανε στην άδεια πίστα έναν φοβερό χρόνο, 1’38’’541 που άντεξε στις δύο πρώτες επιθέσεις του Marquez. Η αλήθεια είναι πως στον δεύτερο γύρο ο αναβάτης της Honda μάλλον θα εξασφάλιζε την pole, αν δεν αναγκαζόταν να κόψει στιγμαία όταν βρήκε στον δρόμος της την Yamaha του Lorenzo που επέστρεφε ρολάροντας στα πιτ.

Όμως χάρη στην έμπνευσή του ο Marquez βγήκε και για 3η φορά στην πίστα κάνοντας ένα φανταστικό 1’38’’120. Παρά την απώλεια της θέσης πάντως, ο Lorenzo ήταν φανερά ικανοποιημένος από την προσπάθειά του. Στην FP3 ο Jorge είχε κάνει μια προσομοίωση αγώνα (με 18 γύρους αντί των 27 του αγώνα), παίζοντας από το 1’39’’ «πολύ» ως το 1’40’’ «κάτι λίγο».

Ο Pedrosa αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την 3η θέση, μην καταφέρνοντας να βρει όση πρόσφυση ήθελε πίσω.

Ο 4ος Valentino Rossi ήταν επίσης περιχαρής γιατί είχε επίσης πολύ καλό σερί γύρων σε προσομοίωση αγώνα. Ο Dovizioso ήταν ο μόνος με Ducati που πέρασε στην Q2.

Την 3η σειρά εκκίνησης ανοίγει ο Stefan Bradl που αναδείχθηκε σε ταχύτερο δορυφορικό αναβάτη, έχοντας το ντουέτο της Tech3 Yamaha, Pol Espargaro και Bradley Smith δίπλα του στην 8η και 9η θέση.

Αφού αναγκάστηκε να υποβληθεί στη δοκιμασία της Q1 ο Alvaro Bautista κατάφερε να προκριθεί στην 10η θέση, από την οποία θα διεκδικήσει τον πρώτο φετινό τερματισμό του!

Ο γερόλυκος Colin Edwards δεν επανέλαβε τη φοβερή του εμφάνιση στην FP3, αλλά ξεκινά 11ος με τη δεύτερη NGM Forward Yamaha. Στην Q2 πέρασε πάλι ο Nicky Hayden με την Open Honda (12ος).

Q1

Νωρίτερα, στη διάρκεια της σκληρά ανταγωνιστικής Q1 πέρασαν ως ταχύτεροι στην Q2 οι Bautista και Hayden, έχοντας μόλις αφήσεις στην 13η θέση τον εντυπωσιακό Hiroshi Aoyama. Στις θέσεις 14 και 15 κατατάχθηκαν οι Cal Crutchlow και Andrea Iannone..

Αποτελέσματα

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 38.120
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’ 38.541
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 38.630
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’ 38.857
5. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’ 39.007
6. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’ 39.222
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’ 39.243
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1’ 39.293
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’ 39.390
10. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’ 39.751
11. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’ 39.814
12. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’ 39.826
13. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1 39.768
14. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1΄’ 39.849
15. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’ 40.118
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’ 40.126
17. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’ 40.239
18. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’ 40.453
19. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’ 40.566
20. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1’ 41.009
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’ 41.124
22. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’ 41.517
23. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’ 41.702
24. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1’ 42.052

Official Jerez MotoGP records:

Best lap:
Marc Marquez ESP Honda 1’ 38.120 (2014)
Fastest race lap:
Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1’ 39.565 (2013)