Φαίνεται πως η αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή της Suzuki στον στίβο των MotoGP έχει ξεκινήσει, έστω και ανεπίσημα.
Τελευταία ένδειξη αποτελεί η απόφαση των Ιαπώνων να στείλουν μια ομάδα μηχανικών στο εργοστάσιο της Magneti Marelli, προκειμένου να ενημερωθεί για τον τρόπο λειτουργίας της νέας ECU, την οποία η ιταλική εταιρεία θα προμηθεύει κατ’ αποκλειστικότητα στις ομάδες των MotoGP απο το 2014.
Η Suzuki που δεν έχει νικήσει σε αγώνα GP από το 2007, αποχώρησε από τα MotoGP στα τέλη του 2011 -επίσημα λόγω της οικονομικής κρίσης- αλλά σκοπεύει να επιστρέψει στο 2014 με καινούργια μοτοσυκλέτα. Ωστόσο η Dorna της έχει βάλει αυστηρούς όρους, με σημαντικότερο το ότι δεν της επιτρέπει πλέον να κατέβει με τη δική της εργοστασιακή ομάδα. Θα πρέπει το Hamamatsu να εκπροσωπηθεί μέσω μίας από τις ήδη υπάρχουσες ομάδες των MotoGP.
To hardware, δηλαδή το κουτί των ηλεκτρονικών, θα είναι για όλες τις ομάδες κοινό. Το software όμως είναι ελεύθερο και κάθε κατασκευαστής θα φορτώσει το δικό του στην κεντρική μονάδα της Marelli. Εκεί είναι όλα τα λεφτά εξάλλου. Ως αντάλλαγμα για αυτό το δικαίωμα, οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες θα πρέπει να επιβιώνουν με 4 λιγότερα λίτρα καυσίμου ανά αγώνα σε σχέση με τις CRT.
Η συνάντηση με την Magneti Marelli αποσκοπούσε στο να κατανοήσουν οι κατασκευαστές πώς θα μπορέσουν να παντρέψουν τα προγράμματά τους με τη νέα ECU. Πάντως ο Nakamoto του HRC έδειξε ακόμα να μην έχει πειστεί…
«Πριν δύο εβδομάδες οι μηχανικοί μας επισκέφθηκαν το εργοστάσιο της Magneti Marelli,» αναφέρει. «Συμμετείχαν η Yamaha, η Ducati, η Honda και η Suzuki. Θέσαμε πολλές ερωτήσεις, ωστόσο δεν είναι ακόμη απόλυτα κατανοητό το πως μπορούμε να προσαρμοστούμε στο σύστημα».
Ερωτηθείς αν η παρουσία της Suzuki σημαίνει και ότι θα επιστρέψει στους αγώνες από το 2014, απάντησε: «Δεν το ξέρω. Αλλά η Suzuki ήταν εκεί. Γιατί δεν τους ρωτάτε αν θα συμμετάσχουν ή όχι; Η δική μου αίσθηση είναι πως ναι…»
Σε άλλες ερωτήσεις ο Nakamoto διαβεβαίωσε πως «δεν έχουν γίνει συζητήσεις οιουδήποτε είδους σχετικά με απαγόρευση της τεχνολογίας αδιάλλειπτης εναλλαγής σχέσεων στα κιβώτια ταχυτήτων.»
Η Yamaha είναι ο μόνος κατασκευαστής χωρίς τέτοιο seamless κιβώτιο και οι μηχανικοί της αντιμετωπίζουν μεγάλη πίεση από τους Lorenzo και Rossi για να το φέρουν στην Μ1.
Ο Νakamoto πρόσθεσε ότι το κόστος του συστήματος είναι πλέον πολύ μικρότερο (από το ένα εκατομμύριο ευρώ, όπως είχε γραφεί με την εμφάνισή του): «Πολύ, πολύ φθηνότερο, επειδή έχουμε ήδη εμπειρία δύο ετών. Τώρα το κόστος του πλησιάζει αυτό του στάνταρ κιβωτίου».
Παρόλαυτά δεν θα υπάρχει στο επερχόμενο Honda CRT «παραγωγής» που θα εμφανιστεί στα τέλη της χρονιάς, μετά τον αγώνα της Βαλένθια.