Βρισκόμαστε στο 2016 και πραγματικά είναι απορίας άξιο το γιατί κανείς δεν ασχολήθηκε νωρίτερα με την προσαρμογή ενός συστήματος HUD (head-up display, οφθαλμοϋψούς προβολής) στις μοτοσυκλέτες.
Στο κάτω-κάτω η τεχνολογία είναι ώριμη, καθώς χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες στα αεροπλάνα, τα τελευταία χρόνια δε και σε πολλά hi-end αυτοκίνητα. Οπότε η ιδέα στην υπερδικτυωμένη εποχή μας μοιάζει απλά… αυτονόητη.
Η Samsung φιλοδοξεί να καλύψει αυτό το έλλειμα. Και παρουσίασε πρόσφατα ένα πρωτότυπο με τη ονομασία «Smart Windshield» –επί το ελληνικότερο «Έξυπνος Ανεμοθώρακας». Ή ζελατίνα. Ή παρμπρίζ. Όλα έξυπνα.
Το πρότζεκτ υλοποιήθηκε πάνω σε ένα Yamaha Tricity 125 στα πλαίσια της πρωτοβουλίας της Samsung με την ονομασία Launching People. Στοχεύει, διαβάζουμε, στην «αντιμετώπιση πραγματικών προκλήσεων της σύγχρονης κοινωνίας», μέσω της τεχνολογίας.
Για την πραγματοποίησή του συνεργάστηκαν δύο πρόσωπα από διαφορετικές «ειδικότητες»: ο πρώην μοτοκροσέρ Έντο Μόσι και ο Ματέο Μπρούνι που με το ψευδώνυμο Κάνε Σέκο (κοκκαλιάρης σκύλος) αποτελεί μια ιντερνετική και μουσική περσόνα της Ιταλίας.
Η «πραγματική πρόκληση που επιλύεται» από τη συγκεκριμένη εφαρμογή έχει να κάνει με την εξωφρενική ενασχόληση της ιταλικής νεολαίας με το κινητό, ενώ οδηγεί. Στη γείτονα το πρόβλημα είναι τεράστιο.
Τα ατυχήματα έχουν αυξηθεί, αφού σχεδόν κάθε εποχούμενος/η τηνέιτζερ παίζει με το κινητό του. Γι’ αυτό δεν υπάρχουν χειριστήρια της Smart Windshield, άρα τα χέρια παραμένουν στο τιμόνι. Αυτή η λεπτομέρεια από μόνη της θα μπορούσε να θεωρηθεί επιτυχία. Είναι όμως έτσι; Θα δούμε παρακάτω.
Πώς λειτουργεί; Ο Έξυπνος Ανεμοθώρακας συνδέεται ασύρματα με το έξυπνο κινητό τού αναβάτη μέσω μιας εφαρμογής. Έτσι το σύστημα HUD που είναι ενσωματωμένο στη ζελατίνα της Samsung προβάλλει ό,τι απασχολεί ανά πάσα στιγμή το κινητό: δεδομένα πλοήγησης, κείμενα, ειδοποιήσεις, κ.λπ. Δηλαδή η ζελατίνα γίνεται προέκταση της οθόνης του κινητού. Η διαφορά είναι πως δεν δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα διάδρασης.
Είναι αυτό κάτι καλό; Η κρίση αμφιταλαντεύεται. Το θετικό είναι πως ο αναβάτης δεν χρειάζεται πλέον να παλεύει με το κινητό του εν κινήσει, προκειμένου να διαβάσει ένα μήνυμα ή να βρει πληροφορίες στους Χάρτες της Google.
Το αρνητικό είναι πως το σύστημα δεν είναι ένα καθαρόαιμο HUD, αφού δεν προβάλλει στο ύψος των ματιών. Βρίσκεται χαμηλά, λίγο πάνω από επίπεδο του ταμπλό οργάνων, άρα ο αναβάτης θα πρέπει να αποσύρει το βλέμμα του από τον δρόμο και να το χαμηλώσει. Η ενέργεια αυτή σίγουρα είναι επικίνδυνη εν κινήσει.
Θετικό από την άλλη είναι και ότι ο Έξυπνος Ανεμοθώρακας δεν προσφέρει αμφίδρομη επικοινωνία, οπότε δεν απαιτεί αντίδραση του αναβάτη στα δεδομένα που του δείχνει. Επίσης βελτιώνει την ασφάλεια όσων χρειάζονται διαρκή σύνδεση με το Ίντερνετ –λόγω επαγγέλματος για παράδειγμα.
Για την ώρα ο Έξυπνος Ανεμοθώρακας δεν είναι παρά ένα πρωτότυπο στο στάδιο της διερεύνησης. Δεν αποκλείεται όμως να καταλήξει σε συνεργασία μεταξύ της Samsung και της Yamaha Ιταλίας. Ίσως τελικά η χρήση HUD να είναι κάτι το αναπόφευκτο…
Δείτε το σχετικό video
Θανάσης Χούντρας