Παναγιώτης Τσάκος: Έδωσε το «Μάνια» στην ιδιωτική σχολή εμποροπλοιάρχων που δημιούργησε στη Χίο

Παρά τα έντονα κινητικά του προβλήματα ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος συνεχίζει όχι μόνο να δημιουργεί, όπως τότε που ξεκίνησε την εταιρεία του, αλλά ταυτόχρονα και να προσφέρει έργο. Μετά την πρώτη ιδιωτική σχολή για εμποροπλοιάρχους που δημιούργησε στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Χίο, τώρα όπως έμαθα έχει διαθέσει και το υπέροχο «Μάνια», ένα εκπληκτικό σκάφος με το μεγαλύτερο στον κόσμο ιστίο στην κατηγορία του, για την εκπαίδευση των δοκίμων εμποροπλοιάρχων, καθώς πιστεύει ακράδαντα πως ο καλός καπετάνιος πρέπει πρώτα να μάθει να «κουμαντάρει» πλοίο με πανιά! Κάτι που έτσι και αλλιώς εφάρμοζε και η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων μέχρι κάποια εποχή, εκμεταλλευόμενη την ύπαρξη του tall ship «Ευγένιος Ευγενίδης». Ωστόσο, με τον παροπλισμό του σκάφους σταμάτησαν και τα μαθήματα με αυτό. Ο καπετάν Παναγιώτης, πιστός στη ναυτική παράδοση, θεώρησε πως έχοντας δημιουργήσει μια σχολή εμποροπλοιάρχων δεν θα μπορούσε να μην την εξοπλίσει με ένα σκάφος με ιστία, καθώς θεωρείται της παλαιάς καλής σχολής των καπετάνιων – εφοπλιστών. Μάλιστα φρόντισε να μην λείψει από την οικογένεια Τσάκου ένα ιστιοπλοϊκό μεγάλων διαστάσεων και φρόντισε να προβεί στην αγορά ενός υπερσύγχρονου perini που ονόμασε «Christian» και βρίσκεται στη διάθεση της οικογένειάς του.

Το πλωτό σπίτι του Γιώργου Προκοπίου

Ο μεγαλοεφοπλιστής, Γιώργος Προκοπίου, όπως όλα δείχνουν κατάφερε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Έγινε ο πρώτος έλληνας εφοπλιστής και επιχειρηματίας που κατοικεί πλέον μόνιμα πάνω σε ένα πλωτό σπίτι! Ακολουθώντας την ίδια πολιτική με τον μεγιστάνα, Αριστοτέλη Ωνάση, επένδυσε σε ένα σκάφος, που εκτός των χρημάτων, ετοιμαζόταν για τεσσεράμισι χρόνια στα ναυπηγεία Χαλκίδας και όταν ολοκληρώθηκε το ονόμασε Dream. Ταυτόχρονα, όπως έμαθα, φρόντισε να περάσει σιγά σιγά τις ευθύνες των επιχειρήσεων στις τέσσερις κόρες του. Από τις οποίες η μια πλέον ασχολείται με την τεράστια ακίνητη περιουσία της οικογένειας καθώς και με το real estate, ενώ οι άλλες τρεις ασχολούνται αποκλειστικά με τον εφοπλισμό και τις ναυτιλιακές εταιρείες του μεγαλοεφοπλιστή. Έτσι, έχοντας απλώς την υψηλή επιστασία της τεράστιας περιουσίας που δημιούργησε, μένει μόνιμα πάνω στη θαλαμηγό Dream, εκτός του γραφείου που είχε δημιουργήσει πάνω στο σκάφος, τα προηγούμενα χρόνια. Η μόνη «σύνδεσή» του με την ακτή είναι ένα υπερσύγχρονο tender κορυφαίας εταιρείας, με το οποίο επισκέπτεται τα γραφεία της εταιρείας του στη Γλυφάδα. Για όλα τα υπόλοιπα εδώ και λίγο καιρό επιλέγει τα καταστρώματα του «Ονείρου» του, που κατάφερε να κάνει πραγματικότητα!

Ο Ανδρέας Μαρτίνος και οι καταδύσεις

Με το που μπήκε καλοκαίρι, ο μεγαλοεφοπλιστής, Ανδρέας Μαρτίνος, όπως έμαθα, πήρε τη στολή καταδύσεών του και, αφού άφησε στη ναυτιλιακή εταιρεία του τον νεότερο Μαρτίνο, «χαιρέτησε» και έφυγε για Σχοινούσα. Ο μεγαλοεφοπλιστής είναι λάτρης του diving και για τον λόγο αυτό φροντίζει ιδιαίτερα την υγεία του και τη φυσική του κατάσταση. Όσο για το νησί που επιλέγει κάθε χρόνο, τη Σχοινούσα, αποτελεί έναν αγαπημένο προορισμό. Τόσο εκείνος όσο και η υπόλοιπη οικογένεια Μαρτίνου, και δεν είναι υπερβολή αυτό, είναι οι άνθρωποι που έκαναν γνωστή τη Σχοινούσα την τελευταία εικοσαετία τόσο στο εγχώριο όσο και στο διεθνές jet set. Όσο για τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας φροντίζει να επιδίδεται στο ψάρεμα. Κατά γενική ομολογία, στους ναυτιλιακούς κύκλους θεωρείται και δεινός ψαράς που φροντίζει η παρέα του να τρώει πάντα φρέσκο ψάρι!

Η αφιερωματική γωνία προς τιμή του Θόδωρου Χαραγκιώνη στο Μουσείο Αυτοκινήτου

Γνωρίζατε ότι υπήρξε Έλληνας που το 2005 έτρεξε στο σκληροτράχηλο Le Mans που θεωρείται ένα από τα κορυφαία ράλι σε παγκόσμια κλίμακα; Πίσω από το τιμόνι μιας εκπληκτικής Lotus Elite σημείωσε αξιοσημείωτους χρόνους και μπήκε στο πάνθεον των οδηγών του εν λόγω ράλι. Αυτός ο Έλληνας δεν ήταν άλλος από τον Θόδωρο Χαραγκιώνη, πρώτα τον οδηγό αγώνων και στη συνέχεια έναν εκ των κορυφαίων επιχειρηματιών στον τομέα των κατασκευών στην Ελλάδα. Αρκετά πρόσφατα η οικογένειά του για να τον τιμήσει αποφάσισε στο Μουσείο Αυτοκινήτου που ανήκει στον Όμιλο Επιχειρήσεων Χαραγκιώνη να δημιουργήσει μια ιδιαίτερη γωνία για τον κορυφαίο επιχειρηματία που έχει φύγει από τη ζωή. Εκεί κανείς μπορεί να θαυμάσει την Lotus Elite του Le Mans αλλά και την izeta που ο επιχειρηματίας είχε και προσωπικό του αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα υπάρχει πλούσιο υλικό με τα τρόπαια και τις διακρίσεις του Θόδωρου Χαραγκιώνη, ενώ σε ειδικό videowall προβάλλονται αποσπάσματα από συνεντεύξεις του αλλά και συμμετοχές του στα μεγαλύτερα και πλέον ακριβοθώρητα ράλι ανά τον κόσμο, γιατί ο αείμνηστος Θόδωρος Χαραγκιώνης είχε συμμετάσχει σε όλα: από το Mille miglia μέχρι τα ιστορικά ράλι του Μόντε Κάρλο. Όπως έμαθα, ήταν επιθυμία και των δυο του παιδιών, του Νικηφόρου αλλά και της Ειρήνης Χαραγκιώνη, η δημιουργία ενός χώρου αφιερωμένου αποκλειστικά στον πατέρα τους που είχε πάθος με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Για όσους θέλουν να επισκεφθούν αυτόν τον χώρο θα πρέπει να ανέβουν στον τέταρτο όροφο του Μουσείου Αυτοκινήτου. Εκεί κρύβεται η ιστορία ενός πολύ σπουδαίου έλληνα επιχειρηματία και οδηγού αγώνων: του Θόδωρου Χαραγκιώνη.

Δημήτρης & Μιχάλης Σαράντης: Μια νέα μονάδα παραγωγής τυριού στη Θεσσαλία

Μετά την ολοκλήρωση της κάθετης βιομηχανικής μονάδας στη γειτονική Ιταλία, που ήρθε να προστεθεί στα εργοστάσια της Ελλάδος και των Βαλκανίων, τα δύο αδέρφια του «Ολύμπου», οι βιομήχανοι Δημήτρης και Μιχάλης Σαράντης, μετά το άνοιγμα της αγοράς προϊόντων τυριού στην Κύπρο ξεκίνησαν και δημιούργησαν στη Θεσσαλία μία ακόμα μονάδα παραγωγής τυριού και συγκεκριμένα χαλουμιού, όπως μαθαίνω. Μια επένδυση που αναμένεται να δώσει εργασία σε πολύ κόσμο που ζει και εργάζεται σε Λάρισα και Τρίκαλα και θα αποφέρει μεγάλα κέρδη και ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας.