Έντονη είναι η αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων στην διεύρυνση της Β ανάθεσης του μαθήματος Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός που με απόφαση του κ. Δερμεντζόπουλου μπορούν πλέον να το διδάσκουν και ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί.
Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους «οι καθηγητές ξένων γλωσσών δεν έχουν ούτε μία επισκόπηση της ελληνικής και ευρωπαϊκής Ιστορίας, αφετέρου χαρακτηρίζουν θετική την εξέλιξη αυτή, παραβλέποντας βεβαίως τις επιπτώσεις για τους Φιλολόγους και τους ίδιους τους μαθητές».
Παράλληλα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΠΑ.Σ.Α.Φ.) γνωστοποιεί στο Υπουργείο την προσφυγή του στο ΣτΕ για το θέμα της β’ ανάθεσης της Ιστορίας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, στηριζόμενος στην υπουργική απόφαση 124062/Γ2/06.09.2013, η οποία ορίζει ότι μόνο για το 2013-2014 οι καθηγητές ξενόγλωσσης φιλολογίας έχουν το δικαίωμα να διδάσκουν Ιστορία ως β΄ ανάθεση.
Ο ΠΑΣΑΦ τονίζει ότι «ο θεσμός της β’ ανάθεσης προέκυψε ως αναγκαιότητα μόνο σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές της χώρας. Η πρακτική, όμως, των αναθέσεων έλαβε απειλητικές διαστάσεις και σε σχολεία των πόλεων με τραγικές συνέπειες για το εκπαιδευτικό έργο, και καθώς είναι αντίθετη σε κάθε επιστημονική και παιδαγωγική δεοντολογία, ακυρώνει στην πράξη τη διάκριση των επιστημονικών κλάδων στην Εκπαίδευση και υποβαθμίζει ευθέως την ποιότητα του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς διδάσκονται αντικείμενα από ειδικότητες μη καταρτισμένες, όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο αλλά και στη διδακτική του».
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα της πιο πάνω διαπίστωσης παρουσιάζεται η Ιστορία που σύμφωνα με τον ΠΑΣΑΦ «υπήρξε κραυγαλέο θύμα αυτής της πολιτικής με αποτέλεσμα τα Ελληνόπουλα να είναι σχεδόν ανιστόρητα. Για το θέμα αυτό υπήρξε σωρεία αντιδράσεων από επιστημονικές ενώσεις (Π.ΕΦ.,ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, Συνδέσμους Φιλολόγων) χωρίς ωστόσο το Υπουργείο να λάβει μέριμνα για τον τερματισμό αυτού του παραλογισμού».
Ο ΠΑΣΑΦ δεν παραλείπει να αναφερθεί και στην πρόθεση του Υπουργείου για περαιτέρω διεύρυνση των αναθέσεων «με το επιχείρημα της έλλειψης οικονομικών πόρων, αγνοώντας τη γνωμοδότηση του ΙΕΠ, που είναι υπεύθυνο για τις αναθέσεις των μαθημάτων με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια. Με σεμινάρια προτίθεστε να αντικαταστήσετε τις σπουδές κάθε εκπαιδευτικού και οι μαθητές τελικά θα είναι για άλλη μια φορά τα θύματα της μνημονιακής πολιτικής που εσείς επιλέξατε;» υπογραμμίζουν μεταξύ των άλλων οι αναπληρωτές φιλόλογοι.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων κλείνει την ανακοίνωσή του τονίζοντας ότι «το λειτούργημα του εκπαιδευτικού δε δύναται να εφαρμοστεί με τις επιταγές του μνημονίου -κατά το δοκούν- και με υπουργικές αποφάσεις που καταστρατηγούν επαγγελματικά δικαιώματα στο όνομα μιας δήθεν αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού και στη γενικότερη εξυπηρέτηση της σχολικής μονάδας. Κάθε ειδικότητα – εξ ορισμού – διδάσκει συγκεκριμένα μαθήματα και το Υπουργείο επιθυμεί να έχει την παγκόσμια πρωτοτυπία να διδάσκονται μαθήματα με βάση την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών και μόνο, παραβλέποντας επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια. Κύριε Υπουργέ, ευελπιστούμε πως θα πρυτανεύσει η λογική και δε θα υλοποιηθεί ένα ακόμη έγκλημα στον ήδη πληγέντα χώρο της Παιδείας».