Φωτιά έχουν πάρει τα πληκτρολόγια των εκπαιδευτικών καθώς δεκάδες είναι τα σχόλια που έχουν κατατεθεί για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Ως συνήθως τα περισσότερα σχόλια τα συγκεντρώνει το άρθρο για τους αναπληρωτές καθώς υπάρχουν περισσότεροι από 20.000 αναπληρωτές που τους αφορούν οι ρυθμίσεις. Αυτή τη στιγμή έχουν καταχωρηθεί 173 σχόλια και ο αριθμός διαρκώς αυξάνεται.
Πολλά σχόλια αφορούν τη ρύθμιση για του εκπαιδευτικούς με την προέκταση 0.50 κατόχους διδακτορικών, μεταπτυχιακών, σεμιναρίων ειδικής αγωγής που σε περίπτωση που προσληφθούν σε δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης η προϋπηρεσία τους θα μετρά μόνο στον πίνακα της Ειδικής Εκπαίδευσης και όχι και στον πίνακα της Γενικής όπως ίσχυε μέχρι τώρα.
Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που τάσσονται υπέρ της εν λόγω ρύθμισης, ζητώντας μάλιστα την αναδρομική εφαρμογή της από το 2010 και άλλοι που είναι αντίθετοι τονίζοντας ότι πέρα από τα ακαδημαϊκά προσόντα αρκετοί έχουν και επιτυχία στον ΑΣΕΠ.
Επίσης ο μη διπλασιασμός της προϋπηρεσίας των δυσπρόσιτων σχολείων της περιόδου 2010-2014 προκαλεί διχόνοια στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς υπάρχουν αυτοί που είναι υπέρ της ρύθμισης στηρίζοντας την άποψή τους στο γεγονός ότι οι πίνακες της περιόδου 2010-14 ήταν κλειδωμένοι ενώ υπάρχουν σχόλια από παρατάξεις εκπαιδευτικών που τάσσονται κατά της μη προσμέτρησης δυσπρόσιτων σχολείων.
Ανακοίνωση για το όλο θέμα είχε δημοσιεύσει και η Τομεάρχης Παιδείας των Ανεξάρτητων Ελλήνων κα Ξουλίδου γράφοντας ότι «με μεγάλη δυσαρέσκεια πληροφορηθήκαμε την πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας εν όψει της κατάθεσης του Πολυνομοσχεδίου, να μην υπολογίζεται στο διπλάσιο ο χρόνος πραγματικής εκπαίδευσης υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών που έχει πραγματοποιηθεί κατά τα σχολικά έτη 2010-2011 έως και 2013-2014 σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες περιοχές.
Η κα Ξουλίδου ανέφερε μεταξύ των άλλων πως το αίτημα για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες περιοχές από το 2010-2014 είναι δίκαιο, νόμιμο και λογικό. Η ποινή και ο αποκλεισμός που επιβάλλεται από το Υπουργείο Παιδείας αποτελεί κατάφωρη αδικία απέναντι στους εκπαιδευτικούς που προσέφεραν όχι μόνο τις υπηρεσίες τους, αλλά ζωή και ζωντάνια σε απομακρυσμένες περιοχές. Αντί η Πολιτεία να τους επιβραβεύσει και να τους ανταμείψει ηθικά, τους καταδικάζει σε μελλοντική ανεργία απέναντι στους προγενέστερους και μεταγενέστερους συναδέλφους τους, οι οποίοι υπηρέτησαν στα ίδια πόστα, αλλά σε διαφορετική χρονική στιγμή. Με τη ρύθμιση αυτή ο ίδιος ο νόμος υπονομεύει τον εαυτό του δημιουργώντας εσωτερικές ανισορροπίες και αδικίες στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Από τα υπόλοιπα άρθρα του πολυνομοσχεδίου μεγάλο αριθμό σχολίων συγκεντρώνει το άρθρο των μετεγγραφών καθώς έχουν κατατεθεί 35 σχόλια ενώ μικρότερος αριθμός άρθρων κατατέθηκαν για τα άρθρα των σπουδών, το λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό και τις αποσπάσεις.
Εκτός από την κα Ξουλίδου και η ΟΛΜΕ έχει προχωρήσει σε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει πως το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, αποφάσισε ομόφωνα να ζητήσει από το ΥΠΟΠΑΙΘ, στο πλαίσιο της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από το 2010-14, να ισχύσει ο διπλασιασμός των μορίων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν στα δυσπρόσιτα σχολεία και την περίοδο 1/9/2010 έως 30/6/2014.
Καλόγηρος Βασίλειος