Τα χρέη του δημοσίου προς τις κατασκευαστικές εταιρείες επιχειρεί να ρυθμίσει το ελληνικό δημόσιο, αφού πολύ μεγάλο μέρος των εν λόγω εταιρειών βρίσκονται σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση εξαιτίας της έλλειψης έργων και της αδυναμίας του κράτους να εξοφλήσει τις συμβάσεις, οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί, αλλά δεν έχουν πληρωθεί.

Συγκεκριμένα, τα χρήματα που οφείλει το ελληνικό δημόσιο προς τις κατασκευαστικές εταιρίες αγγίζουν στο 1,5 δισ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι από τις αρχές του έτους το υπουργείο Υποδομών κατέβαλε σημαντικό μέρος των χρεών του που άγγιζε τα 250 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, η εξασφάλιση των επιπλέον χρημάτων που απαιτούνται για την πλήρη εξόφληση των κατασκευαστών θεωρείται σχεδόν αδύνατη υπό τις σημερινές συνθήκες, με αποτέλεσμα το υπουργείο να προσανατολίζεται στη λύση της καταβολής ενός μέρους των οφειλών με μετρητά και πληρωμής του υπόλοιπου ποσού μέσω ομολόγων του ελληνικού δημοσίου.

Αυτό είχαν προτείνει σχετικά πρόσφατα και οι ίδιοι οι κατασκευαστές ως έσχατη λύση, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως η αποδοχή των ομολόγων θα έπρεπε να έγκειται στη διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.

Οι εργοληπτικές οργανώσεις έχουν προτείνει, επίσης, τον συμψηφισμό μέρους των χρεών του Δημοσίου με τις οφειλές των τεχνικών εταιριών προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.