Σε μια σεζόν που οι παραστάσεις είναι πάρα πολλές – νέες αλλά και αρκετές που επιστρέφουν γι’ακόμη μία χρονιά λόγω επιτυχίας – είναι λογικό να χαθείς κι ενδεχομένως να χάσεις κάποιες που αξίζουν πραγματικά.

Εξάλλου, μέσα σε αυτόν τον χαμό, έχουμε παραστάσεις σε μεγάλες σκηνές που διαφημίζονται περισσότερο. Παραστάσεις με πρωταγωνιστές τηλεοπτικούς αστέρες που – όσο να κάνει – λειτουργούν ως «κράχτες» ή παραστάσεις που ανέβηκαν προηγούμενες σεζόν κι έχουν ήδη το κοινό τους.

Υπάρχουν, όμως και οι παραστάσεις εκείνες που είναι δυνατές, έχουν αποσπάσει θετικές κριτικές, ενώ στην περίπτωσή τους λειτουργεί και το «από στόμα σε στόμα». Κόσμος που τις παρακολούθησε, ενθουσιασμένος, προτρέπει άλλους μέσα από τα social media να τις παρακολουθήσουν. Παρακάτω ακολουθούν πέντε παραστάσεις που ξεχωρίσαμε και σίγουρα αξίζει να τις δείτε από κοντά.

Περιμένοντας τον Γκοντό – Θέατρο Πόρτα

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί το αριστούργημα του Σάμιουελ Μπέκετ, αναδεικνύοντας το τραγικωμικό του σύμπαν και επιχειρώντας ταυτόχρονα μία ανάγνωση ακριβείας που ακουμπά όσο ποτέ στις μέρες μας.  Στη διανομή συναντάμε κατ’ αποκλειστικότητα νέους σε ηλικία ερμηνευτές, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική του να ανατίθενται οι δύο τουλάχιστον κεντρικοί ρόλοι σε μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς. Η νέα αυτή ερμηνευτική προσέγγιση στο «Περιμένοντας τον Γκοντό», είναι ανοιχτή σε όλους τους θεατές, ακόμα και σε εφήβους.

Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Διανομή:
Βλαδίμηρος – Πάνος Παπαδόπουλος
Εστραγκόν – Τάσος Ροδοβίτης
Ποτζό – Γιάννης Σαμψαλάκης
Λάκυ – Γιάννης Βαρβαρέσος
Αγόρι – Πέτρος Δημοτάκης
Προπώληση:  more.com

… καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς – Σύγχρονο Θέατρο

Το εμβληματικό έργο του Χρόνη Μίσσιου συνεχίζει για τρίτη χρονιά τις παραστάσεις, μετά τα πολυάριθμα βραβεία κοινού και κριτικών που απέσπασε, τα απόλυτα sold out δύο χρόνων, και την αγάπη του κοινού, αποδεικνύοντας ότι ο πολιτικός λόγος του συγγραφέα είναι πάντα επίκαιρος. Ίσως γιατί η περίοδος που διανύουμε μοιάζει να έχει κάτι από τη σκοτεινή νιότη του Μίσσιου. Ίσως πάλι γιατί ο Μίσσιος δεν απευθύνεται μόνο στο νεκρό του φίλο αλλά κυρίως στους απόντες, σε ‘μάς. Ίσως γιατί η αντίληψη του για τη ζωή, την ιστορία, το όνειρο δεν είναι μόνο γεμάτη από πολιτική κριτική αλλά και από αισιοδοξία για τη ζωή και πίστη στη δημιουργική δύναμη του ανθρώπου. Ίσως, πάλι, γιατί μας έχουν συμβεί αδιανόητα πράγματα και είναι η στιγμή να αναρωτηθούμε, πώς αντιστέκεται κάποιος σήμερα.

Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος
Προπώλωηση: more.com

Η Μέρα της Φούστας – Θέατρο ΔΙΠΥΛΟΝ

Σε ένα από τα ωραιότερα θέατρα της Αθήνας, στην Άσπρη Αίθουσα του Θεάτρου ΔΙΠΥΛΟΝ που άνοιξε ξανά τις πόρτες της μετά από εννέα χρόνια, ανεβαίνει η παράσταση «Η Μέρα της φούστας» με τη Θεοδώρα Τζήμου, στον ρόλο της καθηγήτριας να οδηγεί και να οδηγείται από μια ομάδα νέων και ταλαντούχων ηθοποιών. Η Σόνια, καθηγήτρια λογοτεχνίας σε ένα δημόσιο λύκειο με παραβατικούς μαθητές, στοχοποιείται γιατί δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις του Διευθυντή προς τις καθηγήτριες και τις μαθήτριες να μην προσέρχονται στο σχολείο φορώντας φούστα. Ένα πρωί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ένα τυχαίο συμβάν θέτει σε κίνηση μια χιονοστιβάδα απρόβλεπτων εξελίξεων. Η Σόνια, σε κατάσταση ακραίας σύγχυσης – ή ακραίας διαύγειας του μυαλού, κρατά ομήρους τους μαθητές της τάξης και τους κάνει μάθημα θεάτρου διά της βίας. Η κατάσταση ξεφεύγει από τον έλεγχό της καταλήγοντας σε ένα μεταδραματικό φινάλε.

Σκηνοθεσία: Ζωή Χατζηαντωνίου
Παίζουν: Θεοδώρα Τζήμου στον ρόλο της Καθηγήτριας, Μαρία Αρζόγλου, Νατάσα Βλυσίδου, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Θάνος Κόνιαρης, Στέργιος Μικρούτσικος, Τίτος Πινακάς, Γιάννης Σανιδάς, Πάνος Χατσατριάν
Προπώληση:  more.com

Η Πύλη της Κόλασης – Θέατρο του Νέου Κόσμου – Κεντρική Σκηνή

Το νέο θεατρικό έργο του Γιάννη Καλαβριανού είναι μακράν η πιο εικαστική παράστασή του, ένα σκηνικό ποίημα για τον έρωτα και τα μυστήριά του, τα οποία ο σκηνοθέτης προσεγγίζει με δέος, σεβασμό και ήσυχο πάθος! Στην Πύλη της Κόλασης του Καλαβριανού όλες οι σκηνές είναι στημένες σαν κάδρα και οι στάσεις των πρωταγωνιστών μοιάζουν με γλυπτά. Μια διαφορετική θεατρική εμπειρία που έχει ως αφετηρία δύο θυελλώδεις ερωτικές ιστορίες. Η πρώτη συνέβη τον 19ο αιώνα. Δύο από τους σημαντικότερους γλύπτες του κόσμου, ο Αύγουστος Ροντέν και η Καμίγ Κλοντέλ, ερωτεύονται. Ο Ροντέν, που διατηρούσε παράλληλα άλλη μόνιμη σχέση, ανακαλύπτει και εμπνέεται από την ιστορία ενός παράνομου ζευγαριού του 13ου αιώνα, του Πάολο και της Φραντσέ- σκα. Εκείνοι έζησαν έναν κρυφό έρωτα, ενώ η Φραντσέσκα ήταν παντρεμένη με τον αδερφό του Πάολο. Ο Ροντέν θα δημιουργήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά γλυπτά όλων των εποχών, τον Σκεπτόμενο, την Πύλη της Κόλασης και το Φιλί, που απεικονίζει τους αγκαλια-σμένους Πάολο και Φραντσέσκα. Και θα γίνει διάσημος. Αντίθετα, η πατριαρχική εποχή θα διαλύσει το ταλέντο και τον ψυχισμό της Καμίγ Κλοντέλ και θα την κλείσει σε ψυχιατρείο για 30 χρόνια.

Κείμενο−Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Κωνσταντίνος Ζωγράφος Χριστίνα Μαξούρη, Λυγερή Μητροπούλου
Σε βίντεο: Λυδία Φωτοπούλου
Προπώληση: more.com

«Σπυριδούλες» – Θέατρο Τζένη Καρέζη

Η παράσταση της θεατρικής ομάδας 4Frontal επαναφέρει στη σκηνή τις φωνές των γυναικών που υπήρξαν ψυχοκόρες και οικιακές εργάτριες, τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, παλεύοντας για την αυτοδιάθεσή τους. Αντλώντας στοιχεία από ιστορικά ντοκουμέντα και γυναικείες αφηγήσεις της εποχής, αλλά και από συνεντεύξεις γυναικών που εργάζονται σήμερα ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί, η Νεφέλη Μαϊστράλη παραδίδει ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο, εμπνευσμένο από τη συγκλονιστική ιστορία της Σπυριδούλας της 12χρονης υπηρέτριας, που συγκλόνισε την κοινή γνώμη της δεκαετίας του 1950, όταν υπέστη βάναυση κακοποίηση από την πλούσια οικογένεια που είχε πάει ως ψυχοκόρη.

Σκηνοθεσία: Θανάσης Ζερίτης, Χάρης Κρεμμύδας
Παίζουν: Ελένη Βλάχου, Σταύρος Γιαννουλάδης, Τάσος Δημητρόπουλος, Αργυρώ Θεοδωράκη, Κατερίνα Λάττα, Αριστέα Σταφυλαράκη, Ελένη Τσιμπρικίδου
Προπώληση:  more.com