Ο περιορισμός των εξόδων των καταναλωτών και η ευκολία στη χρήση τους αυξάνουν τις αγορές των συσκευών αυτών.

Τι δηλώνει ο Ηλίας Παπαδόπουλος, Business Executive Manager-Coffees & Beverages της Nestle Ελλάδος, για τη νέα μόδα, αλλά και για τα οφέλη του καφέ στην υγεία.

Κύριε Παπαδόπουλε, ο καφές είναι ένα προϊόν, το οποίο έχει περάσει από κύματα. Από τον ελληνικό στο νες και τώρα πέρασε και η μόδα του εσπρέσο. Ποια είναι η εικόνα, που έχει ο μέσος Έλληνας καταναλωτής για τον καφέ;

Κατά τη διάρκεια των ετών έχει περάσει από διάφορες φάσεις, γιατί προφανώς ο καταναλωτής δεν μένει ίδιος, αλλάζει συνέχεια, οπότε ουσιαστικά και οι άνθρωποι, που δουλεύουν και παράγουν προϊόντα καφέ, προσπαθούν να απαντήσουν σε αυτές τις ανάγκες, που αλλάζουν συνεχώς, με αποτέλεσμα να μεταβάλλεται σε διάφορες μορφές και ο ίδιος ο καφές.

Η αλήθεια είναι ότι, παρ΄ ό,τι έχουν προστεθεί πολλές εναλλακτικές στην παλέτα των καταναλωτών σε ό,τι αφορά τον καφέ, οι βασικές καταναλώσεις παραμένουν σχεδόν ίδιες. Δηλαδή, αυτή τη στιγμή, στην κατανάλωση του καφέ, οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες, εξακολουθούν να είναι ο ελληνικός και η άλλη ο στιγμιαίος, και υπήρξε και ακόμη τρέχει η άνοδος του εσπρέσο/καπουτσίνο, η οποία όμως έχει επιβραδυνθεί τα τελευταία δύο χρόνια, και η άνοδος ουσιαστικά κινείται λόγω του λανσαρίσματος των κλειστών συστημάτων των μηχανών.

Κάθε χρόνο καταναλώνονται 7 δισεκατομμύρια φλιτζάνια καφέ στην Ελλάδα. Ουσιαστικά, ένα 80%-85% είναι οι δύο αυτές κατηγορίες (ελληνικός και στιγμιαίος) και το υπόλοιπο ποσοστό μοιράζεται στις άλλες, όπως φίλτρου, εσπρέσο και κλειστά συστήματα.

Υπάρχουν πολλοί μύθοι για τον καφέ γύρω από το αν είναι βλαβερός ή όχι για την υγεία μας…

Στο μυαλό των περισσότερων καταναλωτών υπάρχει μια συγκεχυμένη εικόνα. Τελικά, τι κάνω με τον καφέ; Πίνω ή δεν πίνω; Ο καφές πραγματικά κάνει καλό. Είναι από τα λίγα ροφήματα, που είναι τόσο απολαυστικό και πράγματι κάνει καλό. Πρώτα απ΄ όλα, πέρα από τις λειτουργικές του ωφέλειες διέγερσης, για να ξεκινήσω τη μέρα, να πάω στη δουλειά μου κλπ, είναι ένα ρόφημα, που αν το συγκρίνουμε με τα υπόλοιπα σε ποσοστό πολυφαινολών, που είναι τα αντιοξειδωτικά, παρέχει τις περισσότερες πολυφαινόλες μετά το κόκκινο κρασί.

Από μια απλή μηχανή εσπρέσο, περάσαμε σε μηχανές που φτιάχνουν ροφήματα, και πραγματικό καφέ ή ένα είδος καφέ;

Είναι πολυμηχανές, φτιάχνουν ροφήματα, τσάι, σοκολάτα, προσφέρουν πάρα πολλά πράγματα και αυτή είναι η ανάγκη, στην οποία απαντούν. Ο καταναλωτής θέλει, στην ευκολία του σπιτιού του και σχετικά φθηνότερα από έξω, να απολαμβάνει το αγαπημένο του ρόφημα, ειδικά όταν είναι δύσκολο να παρασκευαστεί στο σπίτι. Για παράδειγμα, ένας εσπρέσο ή ένας καπουτσίνο, ενώ ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι εκτός σπιτιού έχει ένα 20% διείσδυση, όταν πάμε στην κατανάλωση στο σπίτι, είναι μόνο στο 1%. Κι αυτό, γιατί δεν είναι πολύ εύκολο να παρασκευαστεί ένας καπουτσίνο, ακόμα και με τις ανοιχτού κυκλώματος συσκευές, που αγοράζονταν μέχρι πρότινος.

Η κατανάλωση, όμως, όπως εμείς τη βλέπουμε, έχει να κάνει με τα ροφήματα καφέ. Με το ότι συμπληρώνεται η ποικιλία με άλλου είδους ροφήματα, αυτό έχει να κάνει περισσότερο με το ότι ανταποκρινόμαστε στην ανάγκη του καταναλωτή, παρά σαν βασική προτεραιότητα. Βασική προτεραιότητα είναι ο καφές. Ειδικά για τις μηχανές μας, ο στόχος είναι ο καφές και τα ροφήματα καφέ, γιατί υπάρχει και η τεχνογνωσία της Νεστλέ πίσω από τον καφέ, που είναι πάρα πολύ μεγάλη σε όλο τον κόσμο και οι μηχανές, οι οποίες ουσιαστικά έχουμε λανσάρει, λειτουργούν σε πίεση 15 bars, που είναι αρκετή για να παράξει καλής ποιότητας εσπρέσο.

Πίνετε ακριβώς τον αλεσμένο καφέ, που θα πίνατε σε μια καφετέρια.

Μέσα σε ένα χρόνο έχουν πωληθεί πάνω από 100.000 μηχανές από εμάς και τον ανταγωνισμό και η ανάπτυξη είναι διψήφια.