Εκατομμύρια κομματάκια πολυαιθυλένης, τα οποία χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων, έχουν καλύψει 80 χιλιόμετρα στις δυτικές ακτές της Σρι Λάνκα, στη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της χώρας.
Η πολυαιθυλένη προέρχεται από το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MV X-Press Pearl, το οποίο πλέον κινδυνεύει να βυθιστεί ενώ καίγεται για 13 ημέρες, και παρά την προσπάθεια να ρυμουλκηθεί σε πιο βαθιά νερά.
Η φωτιά ξέσπασε όταν βρισκόταν στα ανοιχτά του Κολόμπο.
«Το πλοίο κινδυνεύει άμεσα να βυθιστεί» δήλωσε ο εκπρόσωπος Ιντίκα ντε Σίλβα, λίγες ώρες μετά την έναρξη της ρυμούλκησης του MV X-Press Pearl από την ολλανδική εταιρεία Smit, προκειμένου να απομακρυνθεί από τις ακτές του Κολόμπο.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Γκουτζαράτ της Ινδίας και η πυρκαγιά ξέσπασε στις 20 Μαΐου όταν το MV X-Press Pearl έμπαινε στο λιμάνι του Κολόμπο. Η φωτιά κατασβέστηκε 13 ημέρες αργότερα με τη βοήθεια του ινδικού λιμενικού και της εταιρείας Smit, όπως υπενθυμίζει το ΑΜΠΕ.
Την προηγούμενη εβδομάδα οι αρχές της Σρι Λάνκα ανακοίνωσαν ότι εκτιμούν πως η πυρκαγιά στο φορτηγό πλοίο προκλήθηκε από τη διαρροή νιτρικού οξέος και το πλήρωμα την είχε αντιληφθεί ήδη από τις 11 Μαΐου.
Οικολογική καταστροφή: Μέρος του φορτίου έπεσε στη θάλασσα
Το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου του πλοίου, το οποίο μετέφερε μεταξύ άλλων 25 τόνους νιτρικού οξέος, λιπαντικά, καυστική σόδα και άλλα χημικά προϊόντα καταστράφηκε από την πυρκαγιά, σύμφωνα με τις αρχές.
Τα εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στη θάλασσα με αποτέλεσμα να καλυφθούν με εκατομμύρια κομματάκια πολυαιθυλένης 80 χιλιόμετρα στις δυτικές ακτές της χώρας.
Ο πρόεδρος της χώρας Γκοταμπάγια Ρατζαπάκσα ζήτησε τη ρυμούλκηση του πλοίου στα βαθιά προκειμένου να περιοριστούν οι ζημιές στις ακτές της Σρι Λάνκα.
«Η εταιρεία διάσωσης Smit που συμμετέχει στην επιχείρηση του #XPressPearl επεσήμανε ότι το πλοίο βυθίζεται στο σημείο στο οποίο βρίσκεται τώρα» έγραψε στο Twitter ο υπουργός Αλιείας Καντσάνα Ουιζεσεκέρα.
Έκτακτα μέτρα ελήφθησαν για να προστατευθεί η λιμνοθάλασσα Νεγκόμπο, τουριστικός προορισμός της Σρι Λάνκα, και οι γύρω περιοχές προκειμένου να περιοριστούν τυχόν επιπτώσεις από διαρροή πετρελαίου ή από αντικείμενα που ενδέχεται να προέλθουν από το πλοίο, πρόσθεσε.
Μια πετρελαιοκηλίδα απλώς θα επιδεινώσει την κατάσταση, καθώς το πλοίο μεταφέρει 278 τόνους καυσίμων πλοίου και 50 τόνους βενζίνης.
Η Σρι Λάνκα ξεκίνησε έρευνα για την πυρκαγιά και τη μόλυνση που έχει προκληθεί. Οι τρεις αξιωματικοί του πλοίου θα πρέπει να μείνουν στο νησί μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα.