Το Sportage είναι το μοντέλο με το οποίο η Κορεάτικη Kia έγινε αποδεκτή στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων και μάλιστα στην κατηγορία των SUV που ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’90.
Σήμερα, η 4η γενιά του μοντέλου εκπροσωπεί την νέα γενιά κορεάτικων αυτοκινήτων που δεν βασίζεται στην χαμηλή τιμή για να πουλήσει, αλλά απλά αντιμετωπίζει στα ίσια τον Ευρωπαϊκό και Ιαπωνικό ανταγωνισμό, προσφέροντας σύγχρονη εμφάνιση, υψηλή τεχνολογία, ποιότητα και ασφάλεια.
Το Kia Sportage 1.7 diesel που οδηγήσαμε πρόσφατα, είναι ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου που διεκδικεί μερίδιο σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, βασιζόμενο στα προσόντα του και όχι σε οικονομικούς συμβιβασμούς.
Το Sportage 4ης γενιάς, είναι σχεδιαστικά εντυπωσιακό με υπερυψωμένο το εμπρός μέρος και έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από το προηγούμενο, με στόχο την κορυφή της κατηγορίας στον τομέα αυτό. Με μήκος 4,48 μ. και μεταξόνιο 2,67μ., προσφέρει μεγάλους χώρους στους επιβάτες και τις αποσκευές τους, κάτι στο οποίο συνεισφέρουν και τα πίσω καθίσματα που έχουν ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 491 λίτρων, παρά την ύπαρξη ρεζέρβας ασφαλείας (απαραίτητη στους ελληνικούς δρόμους). Επιπλέον ο χώρος αποσκευών έχει δύο πλευρικές θήκες για μικροπράγματα και μετακινούμενο δάπεδο σε 2 θέσεις, κάτω από το οποίο υπάρχει και υποδοχή αποθήκευσης του διαχωριστικού, προκειμένου να γίνει εκμεταλλεύσιμο το σύνολο του χώρου.
Το ευχάριστο εσωτερικό αποτελείται από καλής ποιότητας υλικά, άψογα συναρμολογημένα και είναι άρτιο εργονομικά. Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο οδηγοκεντρικά με την κεντρική κονσόλα προσανατολισμένη προς τον οδηγό, ενώ η θέση οδήγησης προσφέρει πολλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι. Σε γενικές γραμμές το ευρύχωρο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και δείχνει γεροδεμένο, αν και τα σκούρα χρώματα των πλαστικών επιφανειών δεν εναρμονίζονται με την μοντέρνα νεανική εμφάνιση που προβάλλουν όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Kia.
Το επίπεδο εξοπλισμού είναι ιδιαίτερα πλούσιο περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με hill holder και σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και σύστημα συναγερμού, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πλοήγησης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Wi-Fi, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Κινητήριος δύναμη της κατασκευής ο κινητήρας ντίζελ της Kia με κυβισμό 1.7 λίτρα και ισχύ 115 ίππων. Πρόκειται για ένα ροπάτο από χαμηλά κινητήρα (ροπή 28,6/1250-2.750 στροφές), που σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, μπορεί να κινήσει αξιοπρεπώς τα περίπου 1400 κιλά βάρους, επιταχύνοντας το από στάση στα 100 χλμ. σε 11.6’’, για να το φτάσει στην τελική ταχύτητα των 176 χλμ/ώρα. Στην ουσία και παρά το ότι η ισχύς κρίνεται μικρή για τον όγκο και το βάρος της κατασκευής, ο κινητήρας κινεί άνετα το αυτοκίνητο και του εξασφαλίσει ασφαλή προσπεράσματα ακόμα και σε ορεινή διαδρομή. Πέραν αυτού είναι ιδιαίτερα οικονομικός, καθώς η μικτή κατανάλωση της δοκιμής μας, έδειξε 6,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, επίδοση την οποία βοηθά και το σύστημα start/stop του κινητήρα, ενώ με χωρητικότητα δοχείου καυσίμων 62 λίτρα, η αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 1.000 χιλιόμετρα.
Η γενική εικόνα του μοντέλου συμβαδίζει απόλυτα με τις εντυπώσεις που αποκομίσαμε οδηγώντας το Sportage για εκατοντάδες χιλιόμετρα σε διαφορετικές επιφάνειες δρόμων. Με προβλέψιμη, υποστροφική οδική συμπεριφορά, καλό κράτημα, απουσία έντονων αντιδράσεων λόγω μεταφοράς βάρους και καλή ποιότητα κύλισης, είναι ευκολοοδήγητο και ασφαλές, ενώ προσφέρει και τα πλεονεκτήματα της ψηλής θέσης οδήγησης.
Δυνατό του σημείο, η άνεση της ανάρτησης που φιλτράρει αποτελεσματικά τις ατέλειες των δρόμων, ενώ λόγω του αυξημένου ύψους παίρνει κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως να τρομάζει οδηγό και επιβάτες. Το ικανοποιητικό σε αίσθηση τιμόνι του είναι σβέλτο, ενώ τα δυνατά φρένα πρέπει να τα συνηθίσεις καθώς το πεντάλ έχει σπογγώδη αίσθηση.
Όσον αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, είναι περισσότερες από όσες υποδηλώνει η μόνο στους εμπρός τροχούς μετάδοση κίνησης. Το υπερυψωμένο αμάξωμα (17,2 εκ.), η σφιχτή ανάρτηση και η γεροδεμένη κατασκευή, επιτρέπουν με άνεση διαδρομές εκτός ασφαλτόδρομων δικαιολογώντας απόλυτα τον χαρακτηρισμό SUV (αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου).
Συνοψίζοντας, σημειώνουμε ότι, το νέο Sportage είναι μια από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου όντας καλοφτιαγμένο, ασφαλές, ευχάριστο στην οδήγηση, οικονομικό σε κατανάλωση και απόλυτα λογικό σε τιμή κτήσης.
Με τιμή της βασικής έκδοσης 20.890 ευρώ, μέσα στην οποία συμπεριλαμβάνεται και 7ετής εγγύηση, θέλει απερισκεψία για να το απορρίψεις επειδή η φίρμα του υστερεί σε φήμη του ανταγωνισμού.
Υπέρ
- Σχεδίαση
- Χώροι
- Ποιότητα κατασκευής και υλικών
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Τιμή
- 7 χρόνια εγγύηση
Kατά
- Σπογγώδης αίσθηση φρένων
- Άνεση ανάρτησης στις απότομες ε ανωμαλίες
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1685 κ.εκ.
Ισχύς: 115 ίπποι /4000 στροφές
Ροπή: 28.6 χγρμ /1250 – 2750 στροφές
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 176 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση 0-100 km: 11.5΄΄
Κατανάλωση (/100 km): 6,6 λτ (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 119 γρ/χλμ
Βάρος: 1425 κιλά
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.480 x 1.855 x 1.635 χλστ
Χώρος αποσκευών: 491- 1.480 λτ
Νίκος Τσάδαρης