Λίγους μόλις μήνες μετά την έναρξη της παραγωγής της νέας BMW XM, η BMW M GmbH παρουσιάζει τη ναυαρχίδα του πρώτου αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η BMW XM Label Red συνδυάζει ένα σύστημα M HYBRID με επιπλέον ισχύ και ειδικές σχεδιαστικές πινελιές που αναδεικνύουν τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά επιδόσεών της με αδιαμφισβήτητο αποτέλεσμα.

Με συνολική ισχύ 748 ίππους (παραγόμενη από το συνδυασμό ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης V8 που αποδίδει έως 585 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic που αποδίδει έως 197 ίππους), η XM Label Red είναι το ισχυρότερο μοντέλο BMW M που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Επίσης βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης ως προς την ισχύ στις κατηγορίες Sports Activity Vehicle και Sports Activity Coupé.

M HYBRID

Η ρυθμισμένη με ακρίβεια αλληλεπίδραση του ηλεκτροκινητήρα και του V8 κινητήρα, εξασφαλίζει μια άμεση παροχή ισχύος που στη συνέχεια αναπτύσσεται εμφατικά και συνεχίζει με αμείωτη ένταση μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Αυτός ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα ταιριάζει με τη φιλοσοφία κίνησης της BMW M Hybrid V8, του νέου αυτοκινήτου με το οποίο η μάρκα μετέχει στους αγώνες αντοχής, που έκανε φέτος επιτυχημένο ντεμπούτο στις 24 Ώρες της Daytona στη βορειοαμερικανική σειρά IMSA και πρόκειται να συμμετάσχει σε αγώνες όπως οι 24 Ώρες του Le Mans το 2024.

Με συνολική ισχύ αυξημένη στους 748 ίππους, το νέο κορυφαίο μοντέλο ξεπερνά κατά 95 ίππους την στάνταρ BMW XM που ξεκίνησε να παράγεται από τον Δεκέμβριο του 2022. Η ροπή του συστήματος είναι αυξημένη κατά 200 Nm και κορυφώνεται πλέον στα 1.000 Nm. Η ισχύς διοχετεύεται στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive. Σε συνδυασμό με την ειδική για το συγκεκριμένο μοντέλο τεχνολογία πλαισίου και τα άμεσης απόκρισης και υψηλής ακρίβειας συστήματα ελέγχου κίνησης και πλαισίου, δημιουργείται μια μοναδική εμπειρία απόδοσης με το δυναμισμό και την ευελιξία να αγγίζουν ένα εντελώς νέο επίπεδο.

V 8 κινητήρας με M TwinPower Turbo

Το σύστημα M HYBRID της XM Label Red συνδυάζει τις αρετές της ηλεκτροκίνησης που θα δούμε να κυριαρχούν στο μέλλον, με τις παραδοσιακές ιδιότητες ενός 8κύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης με υψηλούς ρυθμούς περιστροφής και τεχνολογία M TwinPower Turbo. Η τελευταία γενιά του V8 ξεχωρίζει με την εξαιρετικά άμεση παροχή ισχύος, την αυξημένη αποδοτικότητα και τις ελαχιστοποιημένες εκπομπές ρύπων. Εκτός από την cross-bank πολλαπλής εξαγωγής, διαθέτει επίσης ενισχυμένo στροφαλοφόρο άξονα, υπερσυμπίεση με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα εκτόνωσης, αναβαθμισμένη παροχή λαδιού και βελτιστοποιημένο διαχωρισμό λαδιού.

Στην ΧM Label Red, ο V8 συμβάλλει ακόμη περισσότερο στην απόδοση του συστήματος που παράγεται σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας τη μέγιστη ισχύ των 585 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή είναι 750 Nm και είναι διαθέσιμη σε ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα στροφών από τις 1.800 έως τις 5.400 σ.α.λ.

Με δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και συνεχώς ρυθμιζόμενα πτερύγια, το σπορ σύστημα εξαγωγής της XM Label Red συνοδεύει την απόδοση ισχύος του κινητήρα με τον έντονα συναισθηματικό του ήχο, με μια ζωντάνια και ενέργεια που συνήθως δεν συναντά κανείς σε μια 8κύλινδρη μονάδα.

Άμεση απόδοση ισχύος

Όπως ο κινητήρας V8, έτσι και ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος M HYBRID, χρησιμοποιεί μία πρωτοποριακή τεχνολογία που αυξάνει αισθητά την ελκτική ισχύ. Ο μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας είναι ενσωματωμένος στο 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic μαζί με τα ηλεκτρονικά ισχύος του και, κατά τα συνήθη πρότυπα των ηλεκτροκινητήρων, ανταποκρίνεται στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού με άμεση παροχή ισχύος.

Ο ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει έως και 197 ίππους στη μέγιστη ισχύ του συστήματος της XM Label Red και αναπτύσσει ονομαστική ροπή 280 Nm. Ένα σύστημα pre-gearing χρησιμοποιείται για την αύξηση της ροπής που παράγει ο ηλεκτροκινητήρας σε μία πραγματική μέγιστη τιμή 450 Nm στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων του κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, ο συμπαγής κινητήρας είναι σε θέση να παρέχει την ώθηση σε επίπεδο ροπής που κανονικά θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με τη χρήση μιας πολύ μεγαλύτερης και βαρύτερης μονάδας.

Η βελτιωμένη συγκέντρωση ισχύος που προκύπτει από το σύστημα pre-gearing μεταξύ του ρότορα του ηλεκτροκινητήρα και του πρωτεύοντα άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ξεκάθαρα αισθητή, τόσο κατά την επιτάχυνση από στάση όσο και κατά τη γρήγορη επιτάχυνση εν κινήσει. Η XM Label Red χρειάζεται μόλις 3,8 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα, αλλά αυξάνεται στα 290 χλμ στα αυτοκίνητα με το προαιρετικό M Driver’s Package.

Εκτός από την παροχή ηλεκτρικής ώθησης κατά την επιτάχυνση, ο ηλεκτροκινητήρας επιτελεί επίσης έναν υποστηρικτικό ρόλο υπό σταθερά φορτία, συμβάλλοντας στην αύξηση της αποδοτικότητας του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, η XM Label Red έχει μέση κατανάλωση βενζίνης 1,7 – 1,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στον κύκλο δοκιμών WLTP, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 34,5 – 33,0 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 39 – 35 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ο κινητήρας αντλεί την ενέργειά του από μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης η οποία είναι ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα του αμαξώματος και αποτελεί προϊόν της τεχνολογίας eDrive 5ης γενιάς. Ο συσσωρευτής ενέργειας ιόντων λιθίου ξεχωρίζει για την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα τόσο σε επίπεδο κυψέλης όσο και μονάδας. Παρέχει σταθερή ροή ενέργειας σε ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών, ακόμη και υπό τα υψηλά φορτία που επιφέρει ένα ιδιαίτερα σπορ στυλ οδήγησης. Έχει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 25,7 kWh. Σε συνδυασμό με την εξαιρετική αποδοτικότητα του ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα έξυπνης διαχείρισης ενέργειας, επιτυγχάνεται ηλεκτρική αυτονομία 75 – 83 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP.

Ως εκ τούτου, η XM Label Red μπορεί να κινείται στην πόλη αλλά και να πραγματοποιεί μακρινά ταξίδια χωρίς εκπομπές ρύπων και σχεδόν αθόρυβα. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνεται στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία είναι 140 χλμ/ώρα. Η παροχή ισχύος του ηλεκτροκινητήρα αποκτά επίσης το δικό της soundtrack με τη μορφή του IconicSounds Electric που αναπτύχθηκε ως μέρος μιας συνεργασίας ανάμεσα στο BMW Group και τον συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής, Hans Zimmer.
Η μονάδα συνδυασμένης φόρτισης (Combined Charging Unit) του συστήματος M HYBRID επιτρέπει τη φόρτιση AC με ισχύ έως 7,4 kW. Αυτό σημαίνει ότι μία εντελώς άδεια μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίσει έως το 100% σε 4,25 ώρες. Η προληπτική διαχείριση θερμότητας μειώνει τους χρόνους φόρτισης θερμαίνοντας ή ψύχοντας προσεκτικά την μπαταρία. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται τόσο ο ευέλικτος ταχυφορτιστής Flexible Fast Charger για χρήση με οικιακές ή βιομηχανικές πρίζες όσο και το καλώδιο φόρτισης Professional. Αυτό το καλώδιο mode 3 για ανεφοδιασμό σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης μπορεί να αποθηκεύεται σε μία κομψή και αποκλειστική τσάντα τύπου weekend-type και να ασφαλίζεται στην περιοχή του χώρου αποσκευών, χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό καραμπίνερ και ιμάντα που προστατεύει από σύγκρουση.

M xDrive και διαφορικό M Sport

Το σύστημα τετρακίνησης M xDrive διοχετεύει την ισχύ που παράγεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα μεταξύ και των τεσσάρων τροχών με ακρίβεια, ταχύτητα και ανάλογα με τις απαιτήσεις ανά πάσα στιγμή. Το σύστημα έχει ρυθμιστεί για να μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς, ενισχύοντας έτσι την ευελιξία της XM Label Red, κάτι που είναι ιδιαίτερα έντονο στη λειτουργία 4WD Sport. Όταν το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) έχει απενεργοποιηθεί πλήρως, η βελτιστοποιημένη για καλύτερη πρόσφυση λειτουργία 4WD Sand (που έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση σε αμμόλοφους και παρόμοιες επιφάνειες) μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω του μενού M Setup.

Βασισμένο στο σύστημα M xDrive, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, ενισχύει περαιτέρω την πρόσφυση, την ευελιξία και την κατευθυντική ευστάθεια. Το διαφορικό M Sport προσφέρει μια βασισμένη στις ανάγκες και πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ του αριστερού και του δεξιού πίσω τροχού.

Ειδική ρύθμιση πλαισίου

Ο στάνταρ εξοπλισμός της XM Label Red περιλαμβάνει προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional (με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς με σύστημα Active Roll Comfort για την εξάλειψη των κλίσεων του αμαξώματος στη μία πλευρά του οχήματος) και Integral Active Steering.

Το σύστημα πέδησης M Sport περιλαμβάνει φρένα με 6πίστονες, σταθερές δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονες πλευστές δαγκάνες πίσω. Συνεργάζεται με το τελευταίας γενιάς ενσωματωμένο σύστημα πέδησης, το οποίο εξασφαλίζει ότι η ισχύ πέδησης που παράγεται από την ανάκτηση και τα φρένα τριβής, συνδυάζεται με μεγάλη ακρίβεια προσφέροντας στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ.

Όπως το σύστημα τετρακίνησης M xDrive, έτσι και το διαφορικό M Sport, οι ενεργές αντιστρεπτικές δοκοί, τα συστήματα ελέγχου του τιμονιού, η τεχνολογία περιορισμού της ολίσθησης των τροχών near-actuator wheel slip limitation που είναι ενσωματωμένη στη διαχείριση του κινητήρα και η λειτουργία Performance Control είναι δικτυωμένες με την κεντρική διαχείριση των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον διαμήκη άξονα.

Η ολοκληρωμένη εφαρμογή όλων των συστημάτων μετάδοσης κίνησης και πλαισίου σε συνδυασμό με λεπτομερείς ρυθμίσεις σε διαφορετικούς τύπους δρόμων (από αστικές διαδρομές μέχρι τους επαρχιακούς δρόμους και τους αυτοκινητόδρομους) με τη βοήθεια της αγωνιστικής τεχνογνωσίας της BMW M GmbH, έχει ως αποτέλεσμα τη διευκόλυνση του οδηγού σε όλες τις συνθήκες και καταστάσεις.

Σχεδιαστικές λεπτομέρειες

Τα στοιχεία που διαφοροποιούν την κορυφαία σε απόδοση έκδοση της ΧΜ περιλαμβάνουν μια χαρακτηριστική λωρίδα σε μεταλλικό χρώμα Toronto Red, το οποίο μπορεί να παραγγελθεί και σε μαύρο χρωματισμό. Η χρήση του κόκκινου επεκτείνεται επίσης στα σήματα του μοντέλου και στα ένθετα των τροχών. Η XM Label Red εξοπλίζεται στάνταρ με ζάντες ελαφρού κράματος 21 ιντσών. Το περίγραμμα για τη μάσκα BMW M και τα στοιχεία του διαχύτη διατίθενται σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα.

Η παλέτα των εξωτερικών χρωμάτων που διατίθενται για το νέο μοντέλο περιλαμβάνει μία απλή και οκτώ μεταλλικές παραλλαγές, ενώ οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν ανάμεσα σε περισσότερες από 50 ειδικές βαφές.

Το νέο Individual Visualizer διατίθεται για πρώτη φορά από την έναρξη παραγγελιών για την XM Label Red, για να βοηθήσει τους πελάτες στη διαδικασία επιλογής βαφής. Το αυτοκίνητο απεικονίζεται εξαιρετικά ρεαλιστικά με το φινίρισμα που έχει επιλέξει ο πελάτης, με φόντο την BMW M Town.
Αξιοσημείωτα αποκλειστικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού είναι ένα κόκκινο σήμα “XM” κάτω από την οθόνη ελέγχου και μια εσωτερική διακοσμητική λωρίδα σε σατινέ Carbon Fibre με κόκκινες και μπλε κλωστές που υποδηλώνουν ότι πρόκειται για μοντέλο M. Στο εσωτερικό της έκδοσης Label Red, οι πελάτες θα βρουν μια πλακέτα κάτω από την οθόνη ελέγχου με την ένδειξη “1 από 500”.

Πιλοτήριο σπορ αυτοκινήτου

Τα καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M, τα προστατευτικά γονάτων, το ειδικό περιεχόμενο M στην κυρτή οθόνη Curved Display και στο στάνταρ head-up display, ο χαρακτηριστικός μοχλός επιλογέας ταχυτήτων M και ένας ειδικός πίνακας ελέγχου M στην κεντρική κονσόλα, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά ενός cockpit που παραπέμπει σε σπορ αυτοκίνητο. Το μπουτόν M Hybrid χρησιμοποιείται για την επιλογή του επιθυμητού προφίλ λειτουργίας του συστήματος κίνησης, ενώ το κουμπί Setup παρέχει άμεση πρόσβαση στη διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, του πλαισίου, του συστήματος διεύθυνσης, του συστήματος πέδησης και του M xDrive, καθώς και τη ρύθμιση του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Το δερμάτινο τιμόνι M διαθέτει διακοσμητικά στοιχεία σε μαύρο χρώμιο, καθώς και μπουτόν M και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (shift paddles) με carbon ένθετα, των οποίων τα σύμβολα ‘+’ και ‘-‘ είναι σε κόκκινο χρώμα. Ένα αποκλειστικό ειδικό χαρακτηριστικό της XM Label Red είναι το σύμβολο που προσδιορίζει το Boost Mode στο αριστερό χειριστήριο αλλαγής ταχυτήτων.

Η αίσθηση ευρυχωρίας, τα υψηλής ποιότητας υλικά και ο πρωτοποριακός σχεδιασμός μετατρέπουν το πίσω τμήμα της πανίσχυρης έκδοσης σε ένα αποκλειστικό M Lounge. Οι προαιρετικά θερμαινόμενες πλάτες καθισμάτων που επεκτείνονται αρκετά στα πλαϊνά της καμπίνας και τα μαξιλάρια από δέρμα Merino με κόκκινες ραφές αντίθεσης και ένα σήμα “XM”, προσφέρουν στους επιβάτες πολυτελή επίπεδα άνεσης. Η ανάγλυφη επένδυση οροφής είναι απολύτως μοναδική με την τρισδιάστατη πρισματική δομή, το περίγραμμα σε στυλ πασπαρτού και τις 100 μονάδες LED για φωτισμό. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός περιβάλλοντος, ο αυτόματος κλιματισμός τεσσάρων ζωνών, το σύστημα ήχου Surround Harman Kardon και το σύστημα Travel & Comfort είναι επίσης στάνταρ, ενώ προαιρετικά διατίθενται το σύστημα ήχου Surround Bowers & Wilkins Diamond με ενισχυτή 1.475 Watt και τέσσερα επιπλέον ηχεία στην περιοχή της οροφής.

Προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού

Η XM Label Red προσφέρει στους πελάτες ευρεία γκάμα προηγμένων συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση. Μεταξύ των τεχνολογιών που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό είναι το Driving Assistant, το οποίο περιλαμβάνει τα συστήματα Front Collision Warning, Lane Departure Warning, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος επιστροφής στη λωρίδα με υποβοήθηση του τιμονιού, Evasion Assistant, Alertness Assistant και Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional φέρνει το Active Cruise Control με Stop&Go μαζί με λειτουργίες όπως το Steering and Lane Control Assistant, η αναγνώριση φωτεινών σηματοδοτών, η αυτόματη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (Speed Limit Assist) και η ενεργή πλοήγηση (Active Navigation).

Το Parking Assistant Plus είναι επίσης μέρος του στάνταρ εξοπλισμού. Μαζί με το Reversing Assistant, το σύστημα αυτό προσθέτει στο ρεπερτόριο λειτουργιών τα Parking View, εμπρός και πίσω Panorama View και 3D View.

Η XM Label Red διατίθεται στάνταρ με το Live Cockpit Professional, που φέρνει μαζί του την τελευταία γενιά της πολυαισθητηριακής εμπειρίας οχήματος iDrive, η οποία είναι βασισμένη εδώ σε μία ειδική έκδοση M έκδοση του Operating System 8. Με την πλήρως ψηφιακή ομάδα οθονών και το Intelligent Personal Assistant, το νέο iDrive είναι σκόπιμα προσανατολισμένο στον έλεγχο με την αφή και τον έλεγχο με χειρονομίες, καθώς και στον διάλογο με χρήση φυσικής γλώσσας.

Το Live Cockpit Professional περιλαμβάνει επίσης το σύστημα πλοήγησης BMW Maps που βασίζεται στο cloud. Με το προαιρετικό ψηφιακό κλειδί Digital Key Plus, οι πελάτες μπορούν να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το όχημα χρησιμοποιώντας το Apple iPhone τους μέσω της ενισχυμένης σε θέματα ασφάλειας ραδιοτεχνολογίας UWB (ultra-wideband). Η ενσωμάτωση smartphone για Apple CarPlay και Android Auto, η εξατομικευμένη λειτουργία BMW ID και μια eSIM σχεδιασμένη για τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας 5G είναι επίσης διαθέσιμα για χρήση.

Η παραγωγή του μοντέλου θα ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2023 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ, ενώ η παγκόσμια πρεμιέρα του θα γίνει στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης (Auto Shanghai) τον Απρίλιο του 2023 και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να την παραγγείλουν από τις 28 Απριλίου 2023.