Η Ford και το DP World London Gateway πραγματοποίησαν μία δοκιμή με ένα προσομοιωμένο αυτόνομο όχημα για να καταδείξουν πόσο χρήσιμη μπορεί να αποβεί μία τέτοια μελλοντική τεχνολογία για εργαζόμενους και διαχειριστές μεγάλων εργοταξίων. Η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος του ερευνητικού προγράμματος της Ford για την αυτόνομη οδήγηση (Self-Driving Research Programme), που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν πόσο ωφέλιμα είναι τα αυτόνομα οχήματα για τις δραστηριότητές τους. Έχοντας ξεκινήσει από τον Ιούνιο με σκοπό να διερευνήσει τις πιθανές επιπτώσεις στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών και τις κατ’ οίκον παραδόσεις, η δοκιμή με την DP World κατέγραψε με ποιο τρόπο διαχειρίστηκαν οι παραλήπτες την πρόσβαση σε αυτόνομα οχήματα.
Βαθύτερος σκοπός του πιλοτικού προγράμματος είναι να αναγνωριστούν νέες ευκαιρίες και μοντέλα για δραστηριότητες αυτόνομων οχημάτων – κυρίως να καταστεί σαφές με ποιο τρόπο οι υπάρχουσες διαδικασίες και οι ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις μπορούν να λειτουργήσουν με τα αυτόνομα οχήματα.
Η Ford δοκιμάζει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε μεγάλες πόλεις σε όλη την Αμερική σε συνεργασία με την Argo AI. Η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 7 δισ. δολάρια (6,02 δισ. ευρώ) σε αυτόνομα οχήματα σε διάστημα μιας δεκαετίας μέχρι το 2025 (εκ των οποίων τα 5 δισ. δολάρια (4,3 δισ. ευρώ) από το 2021 και μετά, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της για την κινητικότητα.
Το DP World London Gateway (ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια της Μ. Βρετανίας) βρίσκεται 40 χιλιόμετρα ανατολικά του κεντρικού Λονδίνου και ήδη ασπάζεται την αυτοματοποιημένη τεχνολογία ως εγγενές κομμάτι των δραστηριοτήτων του, στη διαχείριση μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Για τη δοκιμή αυτή, χρησιμοποιήθηκε ένα ειδικά προσαρμοσμένο και κατάλληλα εξοπλισμένο Transit ώστε να θυμίζει σε εμφάνιση ένα πραγματικό αυτόνομο όχημα με τον οδηγό κρυμμένο μέσα σε ένα “Human Car Seat”. Οι εργαζόμενοι στο κτίριο υποδοχής της εταιρείας φόρτωναν δέματα σε ασφαλή ντουλάπια στο πίσω μέρος του Transit. Στη συνέχεια, σε καθορισμένες ώρες παράδοσης, το όχημα μετέβαινε στην κυρίως υποδοχή, διανύοντας απόσταση 3.5 χλμ, και οι συνάδελφοί τους εκεί παραλάμβαναν τα δέματα. Κανονικά, το προσωπικό σήμερα παραλαμβάνει αυτοπροσώπως τα πακέτα από την υποδοχή. Πέραν της χρονοβόρας διαδικασίας, οι διαδρομές αυτές δεν εγγυώνται μία θέση οδηγού πλήρους απασχόλησης. Οι ερευνητές, οι οποίοι παρακολούθησαν κάθε βήμα της διαδικασίας και πήραν συνεντεύξεις από τους συμμετέχοντες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη δοκιμή, διαπίστωσαν ότι, οι εργαζόμενοι γρήγορα εξοικειώθηκαν με τη χρήση του τροποποιημένου van. Κάποιοι εκπαίδευσαν εκ των προτέρων συναδέλφους για πρόσβαση στα δέματά τους, ενώ άλλοι επινόησαν λύσεις για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που σκόπιμα είχαν θέσει οι ερευνητές. Όπως η τοποθέτηση λάθος δεμάτων σε λάθος ντουλάπια.
Το Λιμάνι του Tilbury, το εργοστάσιο της Ford στο Dagenham και το DP World London Gateway θα αποτελέσουν το Thames Freeport. Σύμφωνα με απόφαση της Βρετανικής κυβέρνησης νωρίτερα μέσα στη χρονιά, το Thames Freeport λειτουργεί ως ειδική οικονομική ζώνη (καθεστώς freeport). Επί του παρόντος οι εταίροι επεξεργάζονται το επιχειρηματικό σχέδιο, μετά την ένταξη σε εδικό καθεστώς Freeport Tax Site στις 19 Νοεμβρίου, και πριν τη λήψη της επίσημης διαπίστευσης.
Νίκος Τσάδαρης