Αναπτύσσοντας το Solterra, το πρώτο BEV (Battery Electric Vehicle) της μάρκας που λανσάρεται παγκόσμια, η Subaru έχει στόχο να δημιουργήσει ένα πρακτικό όχημα, ώστε οι πελάτες να μπορούν να το επιλέγουν με άνεση και σιγουριά, καθώς θα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των μελλοντικών BEV της.

Το ηλεκτρικό μοντέλο βασίστηκε στην e-Subaru Global Platform, εξελιγμένη από κοινού με την Toyota Motor Corporation ως πλατφόρμα αποκλειστική για BEV. Οι μπαταρίες υψηλής χωρητικότητας είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο, καθώς είναι BEV, και με τη χρήση τους ως μέρος της δομής επιτυγχάνεται χαμηλό κέντρο βάρους, υψηλή αντοχή και ακαμψία του αμαξώματος.

Εκτός – Εντός

Εξωτερικά, η εξαγωνική γρίλια χωρίς ραφή εκφράζει την ενεργειακή απόδοση ενός BEV. Το αμάξωμα με τον οριζόντιο άξονα που ξεκινά από αυτό το εξάγωνο και τα δυναμικά προστατευτικά φτερών που προεξέχουν δείχνουν τη δύναμη ενός SUV.

Στο εσωτερικό, το χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό οργάνων και τα ψηλά τοποθετημένα όργανα (ορατά πάνω από το τιμόνι), κάνουν αντιληπτό το ευρύχωρο εσωτερικό.

Οδηγικές Επιδόσεις/Σύστημα AWD

Το Solterra έχει υιοθετήσει ένα νέο σύστημα που κινεί τους εμπρός και πίσω τροχούς με ξεχωριστούς κινητήρες. Εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία στην τεχνολογία AWD που ελέγχει με ακρίβεια τους τέσσερις τροχούς που έχει συσσωρεύσει η Subaru εδώ και πολλά χρόνια, την εύστροφη απόκριση των ηλεκτροκινητήρων και την ευέλικτη κατανομή της κινητήριας δύναμης εμπρός και πίσω, το Solterra χρησιμοποιεί πλήρως την πρόσφυση των τεσσάρων τροχών και προσφέρει ασφαλή και εύκολη οδήγηση. Επίσης, διαθέτει το σύστημα ελέγχου X-Mode AWD που ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας σε ανώμαλους δρόμους. Η αίσθηση αυτή ενισχύεται περαιτέρω με την προσθήκη της νέας λειτουργίας Grip Control, η οποία επιτρέπει στο όχημα να τρέχει με σταθερή ταχύτητα ενώ το σταθεροποιεί ακόμη και σε ανώμαλους δρόμους.

Ασφάλεια

Αναπτύσσοντας το σχήμα του σκελετού κάθε μέρους του αμαξώματος και βελτιστοποιώντας την αντοχή του υλικού, το Solterra επιτυγχάνει ταυτόχρονα μείωση βάρους και ανώτερη ασφάλεια στη σύγκρουση. Σε περίπτωση σύγκρουσης, η δομή που μεταφέρει το φορτίο σε πολλαπλούς σκελετούς του αμαξώματος απορροφά αποτελεσματικά την ενέργεια της σύγκρουσης. Προστατεύει όχι μόνο τους επιβάτες του οχήματος, αλλά και τον εξοπλισμό υψηλής τάσης μέσα στο BEV.

Η κυκλοφορία του Solterra θα ξεκινήσει στα μέσα του 2022 στις αγορές όπως η Ιαπωνία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Ευρώπη και η Κίνα.

Νίκος Τσάδαρης