Καθώς το φθινόπωρο προχωρεί και ο καιρός αλλάζει, έρευνες αποκαλύπτουν ότι, οι Ευρωπαίοι οδηγοί μπορεί να μην είναι αρκετά προετοιμασμένοι για το χειμώνα, όσο νομίζουν. Στην πραγματικότητα, το 36% των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνεται έτοιμο για χειμερινή οδήγηση φέτος και περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) δηλώνει ότι δεν κατανοεί ή δεν χρησιμοποιεί τα πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας του αυτοκινήτου του, κατά την χειμερινή οδήγηση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Nissan.
Καθώς στις 31 Οκτωβρίου τα ρολόγια θα γυρίσουν μια ώρα πίσω, σηματοδοτώντας μικρότερες μέρες και με την επιδείνωση του καιρού να είναι προ των πυλών, οι οδηγοί θα βρεθούν να περνούν περισσότερο χρόνο πίσω από το τιμόνι στο σκοτάδι, καθιστώντας τις μετακινήσεις τους πιο δύσκολες.
Για περισσότερους από τους μισούς Ευρωπαίους αυτοκινητιστές αυτές οι προκλήσεις προκαλούν ήδη ανησυχία, καθώς το 55%1 παραδέχεται ότι αισθάνεται νευρικότητα όταν οδηγεί το χειμώνα και το 45%1 θα ήθελε να είχε μάθει να οδηγεί σωστά σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Τα καλά νέα είναι ότι το νέο Qashqai είναι εξοπλισμένο με τις πιο πρόσφατες προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας για μεγαλύτερη ηρεμία και ασφάλεια κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, υποστηρίζοντας τον οδηγό του να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες οδήγησης.
Οδήγηση στο σκοτάδι ή στην ομίχλη
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η έντονη χιονόπτωση ή βροχή μπορεί να δυσκολέψει την ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο. Λιγότεροι από τους μισούς (49%)1 των Ευρωπαίων οδηγών αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να προσαρμόσουν τους προβολείς τους στην κατάσταση του δρόμου, όπως να ανάβουν τα φώτα ομίχλης ή την μεγάλη δέσμη φωτισμού στο σκοτάδι. Η ρύθμιση του ύψους των προβολέων φαίνεται πως καθίσταται και αυτή προβληματική, καθώς μόνο το 59%1 των οδηγών αισθάνεται άνετα στον χειρισμό τους.
Για να λύσει αυτό το ζήτημα το Qashqai διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα προβολέων που προσαρμόζει το σχήμα της δέσμης, σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου και τα διερχόμενα οχήματα. Η δέσμη χωρίζεται σε 12 μεμονωμένα στοιχεία που απενεργοποιούνται επιλεκτικά κατά την ανίχνευση ενός επερχόμενου οχήματος. Χάρη σε αυτήν την καινοτομία, το όχημα μπορεί να προβάλλει μια φωτεινότερη δέσμη όλο και περισσότερο, αλλά το σχήμα αλλάζει αποτελεσματικά, ώστε οι οδηγοί από την απέναντι πλευρά του δρόμου να μην θαμπωθούν.
Οδήγηση σε συνθήκες παγετού ή χιονιού
Σε αυτή την περίπτωση όλα ξεκινούν πριν την επιβίβαση στο αυτοκίνητο. Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών δεν λαμβάνει τις σωστές προφυλάξεις, ειδικά σε επισφαλείς καιρικές συνθήκες. Ως απόδειξη αυτού, περισσότεροι από τους μισούς (52%)1 δεν περιμένουν να ξεθαμπώσει πλήρως το παρμπρίζ πριν ξεκινήσουν το ταξίδι, θέτοντας ενδεχομένως τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο.
Το παρμπρίζ του νέου Qashqai διαθέτει ενσωματωμένη λειτουργία θέρμανσης, που σημαίνει ότι το χιόνι ή ο πάγος μπορεί να καθαριστεί εύκολα μέσα σε δευτερόλεπτα, δίνοντας μια πλήρη, καθαρή εικόνα και ελαχιστοποιώντας την ταλαιπωρία και την καθυστέρηση πριν ξεκινήσει το ταξίδι. Επιπλέον, το παρμπρίζ μπορεί γρήγορα να συσσωρεύσει βρώμικα υπολείμματα από το σπρέι που προκαλούν οι συνθήκες στο οδόστρωμα, γεγονός που μπορεί να περιορίσει δραστικά την ορατότητα του οδηγού. Για τον λόγο αυτό, οι μηχανικοί έχουν ενσωματώσει τα μπεκ ψεκασμού στους υαλοκαθαριστήρες, διασφαλίζοντας ότι οι πίδακες νερού στοχεύουν ακριβώς εκεί που απαιτείται, για τον καθαρισμό του παρμπρίζ.
Ακόμα και όταν τα παρμπρίζ έχουν καθαριστεί πλήρως, τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να εξαλείψουν την ολίσθηση σε παγωμένους δρόμους και πάνω από τους μισούς (63%)1 δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το τι ελαστικά να χρησιμοποιούν όταν χιονίζει, ή για την σωστή απόσταση ακινητοποίησης σε βροχερό καιρό.
Σε χιονισμένο ή βροχερό καιρό οι αποστάσεις φρεναρίσματος αυξάνονται, επομένως η ταχύτητα πρέπει να ρυθμιστεί. Παρόλα αυτά, τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν τείνουν να ελέγχουν τα φρένα τους για χειμερινή οδήγηση και πάνω από το ένα τρίτο (37%) δεν τείνουν να οδηγούν πιο αργά το χειμώνα. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τον τρόπο προσαρμογής της απόστασης ακινητοποίησης σε συνθήκες παγετού προκαλεί ανησυχία, καθώς το 30%1 των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι η απόσταση ακινητοποίησης είναι έως και τρεις φορές μεγαλύτερη, σε σύγκριση με τη συνιστώμενη δεκαπλάσια απόσταση.
Στο Qashqai, η τεχνολογία Intelligent Forward Collision Warning χρησιμοποιεί μια λειτουργία πρόβλεψης που «βλέπει» πέρα από το προπορευόμενο όχημα και εφαρμόζει αυτόματο φρενάρισμα για την αποφυγή σύγκρουσης.
Παράλληλα, το Qashqai διατίθεται και με ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης (διαθέσιμο στην έκδοση 158 ίππων). Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD, όπως και η λειτουργία επιλογής οδήγησης είναι πιο διαισθητικό και έξυπνο, με δυνατότητα προσαρμογής στις εξωτερικές συνθήκες με πέντε λειτουργίες οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road. Μάλιστα, σε περίπτωση ολίσθησης ενός τροχού, ο χρόνος που ενεργεί το σύστημα 4WD έχει μειωθεί κατά 5 φορές, έως 0,2 δευτερόλεπτα.
Οδήγηση με μεγαλύτερη ασφάλεια
Για να μπορούν οι οδηγοί να διατηρούν την προσοχή τους στο δρόμο, το νέο Qashqai είναι εξοπλισμένο με ένα καινοτόμο Head-UpDisplay (HUD) των 10,8 ιντσών, παρέχοντας το μεγαλύτερο μέγεθος εικόνας στην κατηγορία, όπου η πλοήγηση, η υποστήριξη του οδηγού και οι οδικές πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ, εντός του οπτικού ορίζοντα του οδηγού.
Επίσης, είναι εξοπλισμένο (προαιρετικά) με την επόμενη γενιά του συστήματος υποστήριξης οδηγού ProPILOT, προσφέροντας μεγαλύτερη υποστήριξη στον οδηγό, σε ένα ευρύτερο φάσμα περιστάσεων. Έχοντας την κωδική ονομασία ProPILOT με Navi-link, το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την κόπωση και το άγχος κατά την οδήγηση, ενώ είναι πολύ διαισθητικό στη χρήση.
Το ProPILOT με Navi-link μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει το όχημα σε μία λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα μπορεί να επιταχύνει το όχημα με καθορισμένη ταχύτητα και μπορεί να φρενάρει το όχημα έως την πλήρη στάση, σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να επανακτήσει αυτόματα την ταχύτητα αν το όχημα έχει σταματήσει για λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και η κίνηση μπροστά από το αυτοκίνητο έχει εξομαλυνθεί.
Νίκος Τσάδαρης