Το μικρομεσαίο οικογενειακό της Hyundai, το νέο i30, ήρθε στην Ελληνική αγορά στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, με στόχο να διαπρέψει εμπορικά στην κατηγορία C όπου ανήκει. Όπλα του, η νέα σχεδίαση, τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, η αναβαθμισμένη συνεχής συνδεσιμότητα και η 48V υβριδική τεχνολογία.

Υβριδικό είναι και το i30 που οδηγήσαμε πριν λίγες ημέρες, έχοντας αρχικά επιφυλάξεις κυρίως λόγω του θερμικού κινητήρα των μόλις 998 κ.εκ, που καλείται να κινήσει ένα οικογενειακό χάτσμπακ βάρους άνω των 1.300 κιλών.

Με μια ματιά

Το φρέσκο i30 ξεχωρίζει από το αναβαθμισμένο εμπρός τμήμα με την νέα σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων που περιλαμβάνουν ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας σχήματος V, ενώ πίσω ξεχωρίζει ο πλήρως ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας που βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση. Στο προφίλ κυριαρχεί μία συνεχόμενη στιλπνή γραμμή που εκτείνεται από τους προβολείς μέχρι τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Το εσωτερικό έχει βελτιωθεί ποιοτικά και διαθέτει ευχάριστες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως οι αεραγωγοί της καμπίνας, ενώ η θέση οδήγησης έχει βελτιωθεί αισθητά και οι επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο στην διάθεσή τους, με τους πίσω να έχουν την δυνατότητα και τρίτου συγκαθήμενου χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ ο χώρος για τα κεφάλια δεν θα στριμώξει ούτε τους μεγαλόσωμους. Επιπλέον, υπάρχουν πολλοί και μεγάλοι χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 395 λτ θεωρείται επαρκέστατος για την κατηγορία και γίνεται τεράστιος (1.301 λτ) όταν διπλώσουν τα πίσω καθίσματα. Μειονέκτημα εδώ το ψηλό κατώφλι φόρτωσης και η απουσία ρεζέρβας, τον χώρο της οποίας καταλαμβάνει η μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

Σημείο αναφοράς του εσωτερικού ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ (ανάμεσα στις αναλογικές ενδείξεις για στροφόμετρο, θερμοκρασία κινητήρα και στάθμη καυσίμου) που προσφέρει τις σημαντικότερες πληροφορίες στον οδηγό. Ο τελευταίος, μπορεί να τροποποιήσει την απεικόνιση σύμφωνα με τις προτιμήσεις του, ως εξής: η ταχύτητα μπορεί να προβάλλεται ψηφιακά, μαζί με τη Ροή Ενέργειας – Energy Flow (για το 48V Υβριδικό ), τις πληροφορίες πλοήγησης ή τις ενεργές λειτουργίες Smart Sense. Επιπλέον, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει, αλλάζει και το χρώμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων και των γραφικών (μπλε για το Normal mode, πράσινο για το Eco mode και πορτοκαλί για το Sport mode).

Η στάνταρ οθόνη πολυμέσων 8’’ συνοδεύεται από την προβολή εικόνας από κάμερα οπισθοπορίας, με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης που δείχνουν τη μελλοντική τροχιά του οχήματος, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο σε ελιγμούς στάθμευσης. Η οθόνη 8’’ προσφέρει αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα μέσω των εφαρμογών Android Auto και Apple CarPlay, ενώ ο ραδιοφωνικός ήχος μεταδίδεται από 6 ηχεία (4 βασικά και 2 tweeters) από όσους ραδιοφωνικούς σταθμούς εκπέμπουν ψηφιακό σήμα DAB. Στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνεται και διζωνικός κλιματισμός, ο έλεγχος του οποίου γίνεται από ξεχωριστό πάνελ χειρισμού, κάτι παραδοσιακό αλλά απόλυτα εργονομικό. Τέλος, το νέο i30 διαθέτει το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας SmartSense και ADAS (Advanced Driver Assistance Systems).

Κινητήρας – Κιβώτιο

Κάτω από το μεγάλο καπό βρίσκεται ο 3κύλινδρος, τούρμπο, βενζινοκινητήρας 1.0L T-GDi, με απόδοση 120 ίππων και ροπή 172 Nm. Σε βοήθειά του έρχεται και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, προκειμένου να αυξήσει την απόδοσή του, μειώνοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές ρύπων CO2 και την κατανάλωση. Η γεννήτρια εκκίνησης είναι συνδεδεμένη μέσω ιμάντα στο στροφαλοφόρο άξονα και δίνει έως και 16 ίππους επιπλέον κατά την επιτάχυνση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όπως και όλα τα 48βολτα υβριδικά σύνολα της μάρκας, συνοδεύονται από το επαναστατικό χειροκίνητο κιβώτιο Intelligent Manual Transmission (iMT), που που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης. Το κιβώτιο αυτό αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, και το όχημα μπαίνει σε λειτουργία ρολαρίσματος (sailing), με προφανές όφελος την μείωση κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, οι αξιοπρεπείς επιδόσεις του μεγάλου αμαξώματος (περίπου 1.300 κιλά βάρους) με 11.2΄΄ για τα 0-100 και 196 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας.

Η απρόσμενη σβελτάδα (ειδικά στην ρύθμιση sport) που δίνει ο μικρός κινητήρας στο όχι ελαφρύ αμάξωμα, συνοδεύεται από αξιοθαύμαστη οικονομία, καθώς η μέση κατανάλωση για τα περίπου 800 χιλιόμετρα (σε κάθε είδους διαδρομή) που καλύψαμε, δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η επίδοση αυτή μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε μόλις ένα ρεζερβουάρ καυσίμων, μια αυτονομία δηλαδή αξιοσημείωτη η οποία εν πολλοίς οφείλεται τόσο στην διαχείριση καυσίμου του κινητήρα, αλλά και στην λειτουργία sailing του κιβωτίου ταχυτήτων, όπως επίσης και στην άριστη λειτουργία stop/start.

Από την θέση του οδηγού

Πίσω από το τιμόνι του i30 το πρώτο που σε κερδίζει είναι η σωστή θέση οδήγησης, η εργονομία και η απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα. Ο κινητήρας έρχεται εύκολα σε λειτουργία και δύσκολα γίνεται αντιληπτό το ότι έχει μόνο τρεις κυλίνδρους και λιγότερα από 1.000 κυβικά. Χωρίς κροτάλισμα, με ελάχιστους κραδασμούς, δείχνει να αντιμετωπίζει με ευκολία το βάρος του αμαξώματος, όντας εύστροφος και γραμμικός. Είναι πρόθυμος να ανεβάσει στροφές σχεδόν από την βάση του στροφομέτρου και για κάποιον που βαριέται να αλλάζει ταχύτητες στο εύχρηστο κιβώτιο, με την επιλογή του οδηγικού προφίλ sport, γίνεται εξαιρετικά εύστροφος ακόμα και από τις περίπου 1.200 στροφές.

Στην οδηγική ευχαρίστηση (που αρχικά δεν περιμέναμε) συντελεί και το ιδανικά κλιμακωμένο, εύχρηστο κιβώτιο που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, με μικρές διαδρομές του μοχλού, αλλά υστερώντας στην αίσθηση των αλλαγών. Ο συνδυασμός έχει σαν αποτέλεσμα υψηλό επίπεδο κύλισης και ελάχιστους θορύβους στην καλά μονωμένη καμπίνα επιβατών.

Σε γενικές γραμμές το χιλιάρι i30, είναι φιλικό και άνετο στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης, ενώ μπορεί να δώσει και οδηγική ευχαρίστηση σε ερημικούς επαρχιακούς δρόμους. Με ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και πιστό στις εντολές του οδηγού, στρίβει ουδέτερα, δεν γέρνει, δεν σπινάρει και σπάνια έχει την τάση να διώξει το πίσω μέρος, ενώ μαζί με όλα αυτά καταφέρνει να μην κουράζει τους επιβάτες και να διατηρεί την τροχιά του ακόμα και αν συναντήσει εγκάρσιες ανωμαλίες πάνω σε στροφή. Παράλληλα, φρενάρει με σαφήνεια και αποτελεσματικότητα, ενώ οι LED προβολείς κάνουν την νύχτα, ημέρα.

Ευθύβολο και σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, θα μπερδέψει τον οδηγό αν έχει ενεργοποιημένο το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας που είναι πολύ ευαίσθητο και δίνει την εντύπωση έντονης ασάφειας του συστήματος διεύθυνσης. Πάντως το τιμόνι είναι γρήγορο και με το σύστημα εκτός δίνει σαφή εικόνα των κατευθυντήριων τροχών στον οδηγό, που αν έχει εικόνα από μεσαία οικογενειακά της μάρκας στις αρχές του αιώνα, δεν πιστεύει αυτό που αισθάνεται.

Δια ταύτα

Παρά την επιφυλακτική μας προσέγγιση, το χιλιάρι, υβριδικό i30 επιβεβαίωσε το πόσο έχει εξελιχθεί η τεχνολογία του downsizing, ώστε να καταφέρνει επιδόσεις, με λιγότερους ρύπους και μικρή κατανάλωση. Είναι πραγματικά στιγμές σαν και αυτές που ξεχνάμε το αμερικανικό θέσφατο: nothing more than cubic centimeters.
Κατά τα λοιπά, αισθητικά ανανεωμένο, τεχνολογικά αναβαθμισμένο, πλούσια εξοπλισμένο και οδηγικά άρτιο το μικρότερο i30 είναι μια πλήρης οικογενειακή επιλογή. Μπορεί κάλλιστα να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, ικανοποιώντας σχεδόν όλες τις καθημερινές ή έκτακτες ανάγκες της, με χαμηλό κόστος και χωρίς τον φόβο του φορομπηχτικού κράτους που συχνά πυκνά ξεκινά πογκρόμ εναντίον του κυβισμού των κινητήρων.
Όλα αυτά στην τιμή των 19.290 € (υβριδικό με επίπεδο εξοπλισμού Distinctive), τιμή στην οποία συμπεριλαμβάνεται 5ετής εγγύηση, χωρίς όριο χιλιομέτρων, συν ισόχρονη οδική βοήθεια και δωρεάν τεχνικός έλεγχος.

Υπέρ

  • Γεροδεμένο αμάξωμα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι επιβατών/αποσκευών
  • Εργονομία
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή
  • Πενταετής εγγύηση/οδική βοήθεια

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Αίσθηση κιβωτίου
  • Ψηλό κατώφλι φόρτωσης αποσκευών

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, μικρομεσαίο επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.340 Χ 1.795 Χ 1.455 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.650 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 395 / 1301 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λτ
  • Βάρος: 1.216 – 1.365 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 998κ.εκ., hybrid 48V
  • Ισχύς: 120 ίπποι/6.000 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 172/1.500-4.000
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων
  • Τροχοί: 225/45/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,6 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 11,2΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 196 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση καυσίμου (δοκιμής): 6,0 λτ (WLTP)
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 120 – 137,0 γρ/χλμ
  • Εγγυήσεις: 5 χρόνια εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων + δωρεάν οδική βοήθεια, δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο, εγγύηση βαφής
  • Τιμή: 19.290 (δοκιμής) Από 16.590 ευρώ

Νίκος Τσάδαρης