Το ανανεωμένο αισθητικά και όχι μόνο Hyundai i30 ήρθε στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμο στις εκθέσεις της μάρκας.
Το νέο i30 (Hatchback και Fastback) διαθέτει αισθητικές αλλαγές, σύγχρονες τεχνολογίες, βελτιωμένα συστήματα συνδεσιμότητας και επιπλέον κινητήρια σύνολα, όπως ο νέος κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρων με 160 ίππους, αλλά και ήπια υβριδικά συστήματα.
Εμφάνιση
Το αναβαθμισμένο εμπρός τμήμα τονίζει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία φωτισμού που περιλαμβάνει ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας σχήματος V, ενώ πίσω ξεχωρίζει ο πλήρως ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας που βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση. Στο προφίλ κυριαρχεί μία συνεχόμενη στιλπνή γραμμή που εκτείνεται από τους προβολείς μέχρι τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Το νέο μικρομεσαίο Hyundai διαθέτει νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16” και 17”, αλλά και N Line 17’’ και 18’’, φινιρισμένες με την τεχνική diamond-cut, ενώ προσφέρεται σε 9 διαφορετικές χρωματικές προτάσεις, τρεις εκ των οποίων είναι νέες (Dark Night, Silky Bronze και Sunset Red).
Εκδόσεις N Line
Τα i30 Hatchback και Fastback διατίθενται πλέον και σε εκδόσεις N Line, με σχεδιαστικά στοιχεία από το μοντέλο υψηλών επιδόσεων i30 N. Οι εκδόσεις αυτές διαφοροποιούνται τόσο σε σχεδιασμό όσο και σε εξοπλισμό, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις i30. Επιπλέον, στους ισχυρότερους κινητήρες βενζίνης 48V Hybrid Turbo 160 ίππων και 48V Hybrid Diesel 136 ίππων, διαθέτουν διαφορετική ρύθμιση στο σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης.
Σχεδιαστικά το N Line διαθέτει φαρδύτερη μάσκα μπροστά και νέο πίσω προφυλακτήρα, ενώ η κάτω κεντρική μάσκα είναι εμπνευσμένη από τη σχεδίαση αεροσκαφών. Επίσης, τα πλευρικά ανοίγματα έχουν πτερύγια για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Η εμφάνιση υποστηρίζεται από τη νέα σχεδίαση των προβολέων και οι μεγαλύτεροι σε πλάτος διαχύτες δίνουν το απαιτούμενο για την περίσταση σπορ στυλ, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα LED σχηματίζουν «V». Επίσης, εφοδιάζεται με ζάντες νέας σχεδίασης, 17” ή 18”.
Στο εσωτερικό, τα στιλ N Line δερμάτινο τιμόνι και μοχλός ταχυτήτων, είναι ενδεδυμένα με διάτρητο δέρμα και τα σπορ καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρική οσφυϊκή υποστήριξη και επεκτεινόμενα μαξιλάρια στον πάγκο.
Εσωτερικό – Εξοπλισμός
Το εσωτερικό έχει βελτιωθεί ποιοτικά και διαθέτει ευχάριστες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως οι εκλεπτυσμένοι αεραγωγοί της καμπίνας. Η θέση οδήγησης έχει βελτιωθεί, ενώ οι επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο στην διάθεσή τους.
Σημείο αναφοράς του εσωτερικού ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ που προσφέρει τις σημαντικότερες πληροφορίες στον οδηγό. Ο τελευταίος, μπορεί να τροποποιήσει την απεικόνιση σύμφωνα με τις προτιμήσεις του, ως εξής: η ταχύτητα μπορεί να προβάλλεται ψηφιακά, μαζί με τη Ροή Ενέργειας – Energy Flow (για το 48V Υβριδικό ), τις πληροφορίες πλοήγησης ή τις ενεργές λειτουργίες Smart Sense. Επιπλέον, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει, αλλάζει και το χρώμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων και των γραφικών (μπλε για το Normal mode, πράσινο για το Eco mode και πορτοκαλί για το Sport mode), ενώ η επιλογή Drive mode είναι διαθέσιμη στα αυτόματα κιβώτια (7 DCT).
Η στάνταρ οθόνη πολυμέσων 8’’ συνοδεύεται από την προβολή εικόνας από κάμερα οπισθοπορίας, με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης που δείχνουν τη μελλοντική τροχιά του οχήματος, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο σε ελιγμούς στάθμευσης. Η οθόνη 8’’ προσφέρει αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα μέσω των εφαρμογών Android Auto και Apple CarPlay, ενώ ο ραδιοφωνικός ήχος μεταδίδεται από 6 ηχεία (4 βασικά και 2 tweeters) από όσους ραδιοφωνικούς σταθμούς εκπέμπουν ψηφιακό σήμα DAB. Προαιρετικά διατίθεται και ασύρματη φόρτιση smartphone.
Κινητήρες – Κιβώτια
Το νέο i30 διαθέτει μεγάλη γκάμα κινητήρων, στην οποία εμπεριέχονται εξηλεκτρισμένοι κινητήρες 48V Hybrid Turbo. Το υβριδικό σύστημα κίνησης 48V Hybrid υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, με προσθήκη ηλεκτρικής ενέργειας σε διαφορετικά στάδια οδήγησης. Τα 48V Hybrid σύνολα διατίθενται με το πρωτοποριακό Intelligent Manual Transmission (iMT) για μεγαλύτερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση στην οποία συμβάλλει και ο ηλεκτρονικός συμπλέκτης. Για αυξημένη οικονομία, το iMT αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, και το όχημα μπαίνει σε λειτουργία coasting (πρόγραμμα ρολαρίσματος) με μειωμένη κατανάλωση.
Εναλλακτικά, η 48V Hybrid Turbo τεχνολογία συνδυάζεται με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT, που διαθέτει στάνταρ χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι (πτερύγια paddle shifters) και συνδυάζει την οδηγική ευχαρίστηση ενός μηχανικού κιβωτίου με την άνεση ενός αυτόματου.
Στην γκάμα περιλαμβάνεται και ένας νέος κινητήρας 1.5lt με Dual Port Injection (DPi) και 110 ίππους (ροπή 144,2 Nm)., που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Επιπλέον, ο 1.0L T-GDi κινητήρας αποδίδει 120 ίππους (ροπή 172 Nm) και συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, διατίθεται και σε 48V Hybrid έκδοση που συνοδεύεται από 6τάχυτο κιβώτιο Intelligent Manual Transmission (iMT) ή 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7-DCT) .
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο νέος κινητήρας 1.5L T-GDi που αποδίδει 160 ίππους (ροπή 253 Nm), με στάνταρ 48V υβριδική τεχνολογία που συνδυάζεται με 6τάχυτο Intelligent Manual Transmission (iMT) ή ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7-DCT).
Τέλος, ένας κινητήρας 1.6L CRDi διατίθεται με 115 και 136 ίππους (ροπή 320 Nm). Η έκδοση των 115 ίππων συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT). Η έκδοση των 136 PS διατίθεται με 48V Hybrid σύστημα, το οποίο συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο Intelligent Manual Transmission (iMT) ή το 7-τάχυτο DCT.
Συστήματα ασφαλείας
Το νέο i30 διαθέτει το πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Smart Sense με τα προηγμένα συστήματα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Προαιρετικά διαθέτει και το σύστημα Lane Following Assist (LFA), που όταν είναι ενεργοποιημένο, διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας σε ταχύτητες από 0-180 χλμ/ώρα, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στους δρόμους της πόλης (προαιρετικός εξοπλισμός).
Επιπλέον, τo σύστημα Rear Collision-avoidance Assist (RCA) μπορεί να ενεργοποιήσει τα φρένα ώστε να αποφευχθεί μια σύγκρουση κατά την οπισθοπορεία, ενώ το σύστημα Leading Vehicle Departure Alert (LDVA- απόκλιση πορείας προπορευόμενου οχήματος) ειδοποιεί τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίζει να κινείται προς τα εμπρός σε περιπτώσεις όπου υπάρχει καθυστέρηση στην αντίδρασή του, για παράδειγμα στα φανάρια.
Το σύστημα Blind Spot Detection (BSD) έχει επίσης αναβαθμιστεί και ειδοποιεί τον οδηγό στην περίπτωση που υπάρχει άλλο όχημα στην τυφλή γωνία και πλέον με το Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) μπορεί να επέμβει στα φρένα για να αποφευχθεί μια σύγκρουση. Η αναβαθμισμένη λειτουργία Forward Collision-Avoidance Assist (FCA- Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης) μπορεί πλέον να εντοπίζει όχι μόνο αυτοκίνητα, αλλά τόσο και τους πεζούς όσο και τους ποδηλάτες.
Διατηρούνται ακόμα τα συστήματα που υπήρχαν και στην προηγούμενη έκδοση, όπως: FCA (αναγνώρισης πεζού), Driver Attention Warning (DAW- προειδοποίηση κόπωσης οδηγού), High Beam Assist (HBA- υποβοήθηση λειτουργίας προβολέων), ISLW και Lane Keep Assist (LKA- υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας) κ.α.
Τιμές
H τιμή της βασικής έκδοσης hatchback (1.5 λίτρων, 110 ίππων), είναι στα 16.590 ευρώ, ενώ η τιμή της βασικής έκδοσης fastback (1.0 λίτρου, 120 ίππων) ξεκινά από 17.990 ευρώ και η τιμή της βασικής έκδοσης tourer (1.5 λίτρων, 110 ίππων) είναι στα 17.790 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης