Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, η Abarth εξελίχθηκε σε μια πραγματική αυτοκινητοβιομηχανία, κατασκευάζοντας τόσο αυτοκίνητα για αγώνες όσο και σπορ μοντέλα για τον δρόμο. Η συνεργασία της με τη Fiat, αλλά και με άλλους κατασκευαστές, επέτρεψε την ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας, το όνομα της οποίας ξεπέρασε κατά πολύ τα σύνορα της Ιταλίας, αλλά και της Ευρώπης. Παρά αυτή τη μεγάλη εμπορική επιτυχία το πάθος του Carlo Abarth δεν μειώθηκε στο ελάχιστο.
Το αντίθετο, μετά την επιτυχία του κιτ αναβάθμισης για το Fiat 600, από τα 750 στα 850 κ.εκ., ο Abarth εστίασε στο νέο «παιδί» του Τορίνο, το Fiat 500. Σεβόμενος την φιλοσοφία του μοντέλου για απλότητα και απόλυτη ελευθερία, ο Abarth θέλησε να δημιουργήσει ένα κιτ που ο κάθε ιδιοκτήτης θα μπορούσε να τοποθετήσει ο ίδιος χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Το καλοκαίρι του 1963 το Fiat-Abarth 595 και αντίστοιχα το κιτ αναβάθμισης του Fiat 500 σε Abarth 595 ήταν έτοιμο, τοποθετημένο σε ένα καλαίσθητο ξύλινο κιβώτιο που περιλάμβανε όλα τα μηχανικά μέρη.
Σήμερα, η FCA Heritage, ο οργανισμός του ομίλου Fiat Chrysler Automobiles, που σαν σκοπό έχει την διατήρηση και προώθηση της ιστορίας των ιταλικών μαρκών του ομίλου, προχωρά στην αναβίωση του αυθεντικού κιτ, ώστε όσοι θέλουν να έχουν την ευκαιρία να μετατρέψουν το κλασσικό τους 500, όπως έκαναν και χιλιάδες κάτοχοι του αυτοκινήτου τις δεκαετίες του 1960 και 1970, σε Abarth 595.
Το κιτ αυξάνει τον κυβισμό του κινητήρα, διαθέτει μεγαλύτερο καρμπυρατέρ και εκκεντροφόρο υψηλής απόδοσης. Αντίστοιχα αναβαθμισμένο είναι το σύστημα λίπανσης και εντελώς νέο το σύστημα εξαγωγής. Παράλληλα, με την προσπάθεια για την αύξηση της ισχύος το κιτ εστιάζει και στη μείωση του βάρους με τον στροφαλοφόρο και τις μπιέλες να έχουν υποστεί τη σχετική «δίαιτα».
Αναλυτικά το «Abarth Classiche 595 Conversion Kit» περιλαμβάνει πιστόνια και χιτώνια με αυξημένη στα 73,5χλστ. διάμετρο, σετ ελατηρίων για τις βαλβίδες, νέο κάρτερ, σπορ εκκεντροφόρο, σπορ σύστημα εισαγωγής, καρμπυρατέρ Weber 28 ΙΜΒ 5/250 και πλήρες σύστημα εξαγωγής Record Monza.
Νίκος Τσάδαρης