Αλλάζει από φέτος ο τρόπος διάθεσης των τελών κυκλοφορίας, με τα παραδοσιακά αυτοκόλλητα που γνωρίζαμε να μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Άραγε ο νέος τρόπος διάθεσης των τελών θα βοηθήσει στη ενίσχυση των κρατικών εσόδων;

Παρελθόν αποτελούν οι ατελείωτες ουρές που παρατηρούνταν στα τέλη του Δεκέμβρη σε τράπεζες και εφορίες προκειμένου οι πολίτες να λάβουν το σήμα τελών κυκλοφορίας. Πλέον, με τη νέα εφαρμογή που ανάρτησε στο διαδίκτυο η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), η καταβολή των τελών αποτελεί διαδικασία ορισμένων λεπτών.

Τα κλασικά αυτοκόλλητα σταματούν να αποστέλλονται-χρησιμοποιούνται από φέτος, καθώς αρκεί ο κάθε ιδιοκτήτης οχήματος να έχει μαζί του το σχετικό ειδοποιητήριο και την απόδειξη πληρωμής. Ας δούμε όμως τα βήματα καταβολής των τελών, όπως επίσης και ορισμένες περιπτώσεις όπου τα πράγματα, ίσως να περιπλέκονται.


Ηλεκτρονικά τα πρόστιμα

Τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι της 31/12/2012, διαφορετικά ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα καλείται να καταβάλλει την διπλάσια αξία. Για τους «ξεχασιάρηδες» οδηγούς, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα ξεκινήσει εκτενείς διασταυρώσεις από τον ερχόμενο Ιανουάριο, ώστε σε περίπτωση μη καταβολής των τελών, το πρόστιμο θα αποστέλλεται στον ενδιαφερόμενο μέσω του TAXISnet. Όπως υποστηρίζουν οι αρμόδιοι εντατικοί ηλεκτρονικοί έλεγχοι έχουν ξεκινήσει και για όσους δεν πλήρωσαν τα τέλη του 2012. Τέλος, ο κάθε ιδιοκτήτης αυτοκινήτου θα πρέπει να φέρει μαζί του πάντα την απόδειξη πληρωμής, σε περίπτωση που του ζητηθεί σε κάποιον τροχονομικό έλεγχο.

Ουκ αν λάβεις…

Μπορεί ο κρατικός μηχανισμός να μερίμνησε για ένα αποτελεσματικότερο τρόπο-διαδικασία καταβολής των τελών κυκλοφορίας, ωστόσο οι αρμόδιοι δεν έκαναν τίποτα προκειμένου να μειώσουν τα υπέρογκα ποσά που καλούνται να καταβάλουν και φέτος οι πολίτες. Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών δεν έλαβε καμία πρωτοβουλία μείωσης των ποσών που απαιτούνται (έστω και για ορισμένες κατηγορίες αυτοκινήτων), παρότι η εμπειρία των προηγούμενων ετών έδειξε ότι οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων είχαν αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα για τα κρατικά ταμεία και την αγορά γενικότερα.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που ανέφερε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης, τα τελευταία 5 χρόνια έχουν τεθεί σε ακινησία περισσότερα από 600.000 αυτοκίνητα, με οικονομικές απώλειες για τα κρατικά έσοδα, άνω των 140.000.000 ευρώ. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία στο εν λόγω έγγραφο το 2007 τέθηκαν σε ακινησία 51.045 αυτοκίνητα και το 2008, 66.082 αυτοκίνητα. Το 2009, σε ακινησία τέθηκαν 136.320 αυτοκίνητα, το 2010 131.102 και το 2011 148.083.

Φέτος, έως τις 16 Ιανουαρίου 2012, το αντίστοιχο νούμερο ήταν 76.370 αυτοκίνητα. Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, οι οικονομικές απώλειες από τις καταθέσεις πινακίδων είναι μεγαλύτερες από το ποσό που ανέφερε ο υφυπουργός, αν συνυπολογίσει κανείς ότι η χρήση ενός αυτοκινήτου εμπεριέχει και άλλες παραμέτρους όπως φόροι από τη χρήση καυσίμων, έξοδα συντήρησης που συνεπάγονται διατήρηση θέσεων εργασίας, αλλά και απόδοση άλλων φόρων μέσω ΦΠΑ κα. Τέλος, με βάση εκτιμήσεις, ο αριθμός κατάθεσης αριθμών κυκλοφορίας αναμένεται να είναι και φέτος υψηλός, με δεδομένη τη γενικότερη οικονομική κατάσταση.

Πηγή: Autotriti.gr