Θυμάστε τα μικρά δίχρονα supersport που κυριαρχούσαν στις μικρές κατηγορίες μέχρι 250cc; Ξεχάστε τα. Η “βαριά” μοτοσυκλετοβιομηχανία, δηλαδή οι 4 μεγάλοι Ιάπωνες συν την KTM και το Gruppo Piaggio αποφάσισαν πως ο χώρος ανήκει πλέον στα τετράχρονα.
Η επίθεσή τους εκδηλώθηκε τα τελευταία δύο χρόνια, και τώρα μπαίνει σε νέα φάση έντασης –από φέτος και για τα επόμενα 2-3 χρόνια αναμένεται πληθώρα νέων και πολύ ελκυστικών για τους νέους τουλάχιστον αναβάτες, μοντέλων.
Στην επίθεση πρωτοστατεί η Kawasaki, που εδώ και χρόνια είχε επίμονη αλλά σχεδόν μοναχική παρουσία στην κατηγορία με το Ninja 250.
Η αγορά έχει ωριμάσει και όπως ήδη γράψαμε στις 30 Αυγούστου, η Kawasaki επελαύνει. Η νέα πρόταση της Μεγάλης Πράσινης για όσους θέλουν να ξεκινήσουν τη γνωριμία τους με την κατηγορία Supersport ακούει στο όνομα Ninja 300.
Τελικά δόθηκαν στη δημοσιότητα οι πρώτες φωτό και επιλεγμένα τεχνικά στοιχεία, έναν μήνα πριν την επίσημη εμφάνιση του μοντέλου στη Εκθεση Intermot της Κολωνίας.
Το Ninja 300 φορά κινητήρα βασισμένο σε κείνον του 250, αλλά με 296 κυβικά εκατοστά και ψεκασμό με δύο πεταλούδες ανά αυλό. Η μικρή αύξηση του κυβισμού και η βελτίωση της τροφοδοσίας προσθέτει 7 ίππους στην απόδοση, φτάνοντάς την στους 39. Θυμίζουμε ότι το παλιό δίχρονο race replica Suzuki RG250 Gamma απέδιδε γύρω στους 45bhp (1983).
Η νέα δημιουργία της Kawasaki φορά και σταγόνες από το άρωμα των μεγάλων ZX, καθώς είναι προικισμένο με μονόδρομο συμπλέκτη. Αν είναι δυνατόν…!
Η αισθητική του 300 ταιριάζει απόλυτα με την οικογενειακή «εικόνα» των ZX. Η ζελατίνα του είναι μια μικρογραφία εκείνης του ZX-10R, ο διπλός προβολέας με του ZX-6R, ενώ φέρινγκ και τροχοί θυμίζουν εκείνους του ZZR1400.
Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με οθόνη LCD. Έχει όλες τις συνήθεις ενδείξεις, συν έναν δείκτη οικονομικής οδήγησης. Το Ninja 300 θα προσφέρεται και σε έκδοση με ABS.