Το Kawasaki W650 -όπως και ο αντικαταστάτης του, το W800 – ήταν μια original «σύγχρονη κλασική» μοτοσυκλέτα, ένα αντίγραφο παλιότερων μοτοσυκλετών με σύγχρονα υλικά.
 
Παρουσιάστηκε το 1999 με συμπαθητική τιμή πώλησης, έχοντας σχεδιαστεί ώστε να θυμίζει (με επιτυχία) κάποιο μακρινό του πρόγονο, το W1 του 1967. Εκείνο πάλι ήταν μια μοτοσυκλέτα που θύμιζε την ακόμα παλιότερη BSA A10 Golden Flash, η οποία είχε παρουσιαστεί τον Οκτώβριο του 1949 και βασιζόταν στην BSA Α7.
 
Προσέξτε τώρα πως κλείνει ο κύκλος. Το W1 κατασκευαζόταν από την Meguro, την οποία απορρόφησε σταδιακά η Kawasaki μετά το 1962. Ήταν όμως νωρίτερα και η Meguro που είχε αγοράσει από την BSA τα δικαιώματα κατασκευής της A7 (1947) για την Ιαπωνία.
 
Πάντως το W650 του 1999 θύμιζε πολύ και την Triumph Bonneville T120, την οποία η αναγεννημένη Triumph του John Bloor ξανάβγαλε στην παραγωγή τον επόμενο χρόνο…
 
Το W650 έπαιρνε κίνηση από έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα με 676 κυβικά και απόδοση 50 ίππων. Παρά την ηθελημένα παλιομοδίτικη εμφάνιση, ήταν ένας σύγχρονος κινητήρας, έχοντας τον εκκεντροφόρο επικεφαλής και όχι στα κάρτερ όπως οι πρόγονοι…
 
Η σύγχρονη σχεδίασή του και η ιαπωνική μηχανολογική αρτιότητα πρόσφεραν πλεονεκτήματα όπως χαμηλό κόστος κατανάλωσης και συντήρησης και φοβερή αξιοπιστία –πενήντα ίπποι δεν είναι δα και πολλοί από 650 κυβικά.
 
Προσθέστε την εμφάνιση «εποχής», τον άρρυθμο δικύλινδρο ήχο μαζί με κάποιους «ανθρώπινους» κραδασμούς και τη… μανιβέλα και έχετε μια μοτοσυκλέτα που γεννά γλυκιά νοσταλγία ακόμα και σε όσους δεν έχουν αναμνήσεις εποχής.
 
Τα σύγχρονα στοιχεία του «Βιολιστή» (Fiddler 650) έχουν κρυφτεί καλά πίσω από το ενιαίο και γι’ αυτό αρμονικό σύνολο. Και καλύτερα απ’ όλα, το πίσω δισκόφρενο –είναι ίσως και η μόνη μοτοσυκλέτα που διαθέτει δισκόφρενο στον πίσω τροχό αλλά ταμπούρο στον εμπρός.
 
Οι ζάντες είναι της Excel, σύγχρονο είναι το ψαλίδι και οι αναρτήσεις, τα χειριστήρια είναι μία μίξη από εποχής αλλά και πρόσφατα, όπως και τα του κινητήρα. Η τροφοδοσία, το φίλτρο και τα μαρσπιέ είναι από τα νέα στοιχεία που διακριτικά συμμετέχουν στο κλασικό στιλ της μοτοσυκλέτας.
 
Τελευταίο πλεονέκτημα του W650 είναι η αγάπη που τού τρέφουν οι απανταχού βελτιωτές μοτοσυκλετών. Ένας και πολύ ιδιαίτερος από αυτούς, είναι ο αυστραλέζικος Οίκος Βελτιώσεων Deus Ex Machina (Από Μηχανής Θεός).
 
Έχει καταπιαστεί πολλές φορές με το W650 και η έκδοση που σάς δείχνουμε προέρχεται από το αμερικανικό παράρτημα, που εδρεύει στην Παραλία Βένις της Καλιφόρνια.
 
Οι Αμερικανοί της Deus μετέτρεψαν τελικά το ρέτρο κλάσικ σε ένα καφέ ρέισερ, δημιουργώντας και πάλι ένα υπέροχο σύνολο. Απολαύστε το.