Πάνε οχτώ μήνες από τότε που η Ηusqvarna έδειξε το δεύτερο μοντέλο της αποκλειστικά για το δρόμο. Τώρα το παρουσιάζει και επίσημα, βαφτισμένο «Husqvarna TR 650 Strada».

Πρόκειται για ένα μεγάλο thumper δηλαδή τετράχρονο μονοκύλινδρο, που έρχεται να ζευγαρώσει τα ελαφρά enduro μοντέλα της με το «άγριο» Nuda 900 με το δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα.

Ο κινητήρας έχει κυβισμό 652κ.εκ. και είναι φυσικά υγρόψυκτος. Με δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και 4 βαλβίδες αποδίδει κατά τον κατασκευαστή 58hp και 6,12 kgm, ενώ σε χώρες με δίπλωμα πολλών σταδίων προσφέρεται και με 48 ίππους.

Το βάρος δηλώνεται στα 188 κιλά πλήρες υγρών, πράγμα που αν αληθεύει, δίνει μια πολύ ενδιαφέρουσα σχέση κιλών ανά ίππο, για τα μέτρα της κατηγορίας (3,24kg/ίππο).

Η Strada TR650 βασίζεται στο όχι και τόσο επιτυχημένο BMW G650GS, όμως με πιο δυναμικό χαρακτήρα και την υπογραφή της Husqvarna πλέον. Ο ψεκασμός είναι αναπρογραμματισμένος, οι εκκεντροφόροι έχουν διαφορετικό χρονισμό, οι βαλβίδες είναι μεγαλύτερες και η σχέση συμπίεσης αυξημένη σε σχέση με τη γερμανική μοτοσυκλέτα.

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, το 46άρι (!) ανεστραμμένο πιρούνι έρχεται από τη Sachs, όπως και το αμορτισέρ με τη ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς (αν και στο φυλλάδιο της BMW οι σχετικές πληροφορίες δεν είναι απόλυτα σαφείς).

Στάνταρ είναι και ένα σύστημα ABS (που απενεργοποιείται κατά βούληση) στα φρένα της Brembo. Μπροστά ο δίσκος είναι 300 χιλιοστών μπροστά και ένας μικρότερος πίσω, 240 χιλ.

Το ρεζερβουάρ είναι 14 λίτρων και σύμφωνα με τα μαθηματικά της εταιρείας δίνουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων – με σταθερή ταχύτητα 90 χαω και κατανάλωση 3,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Πάνω από 300 χιλιόμετρα αυτονομίας δίνει σε μικτή χρήση, νούμερο απόλυτα ικανοποιητικό.

Η τελική φτάνει τα 175 χ.α.ω, σύμφωνα με τη Husqvarna πάντα, όμως εδώ η αίσθησή μας είναι ότι με την απόδοση του κινητήρα θα τα ξεπερνά κατά πολύ. Απλά, χωρίς προστασία από τον αέρα, το ενδιαφέρον της τελικής έχει να κάνει μόνο σε συνάρτηση με το πόσο πιεσμένος είναι ο κινητήρας σε ταχύτητες ταξιδίου. Κι εδώ όλα δείχνουν ευνοϊκά για το Strada.

Η Husqvarna, μετά από ανασφάλεια χρόνων, δείχνει επιτέλους να πατά στα πόδια της με σιγουριά –χάρη στη BMW βέβαια- και ότι της αξίζει μια δεύτερη (ή τρίτη ή τέταρτη) σοβαρή ευκαιρία, ώστε να ξαναγίνει ποθητή μάρκα όπως παλιά, στα πρώτα «σουηδικά» χρόνια της.