Τα απίστευτα βίντεο που ακολουθούν, τραβήχτηκαν live κατά τη διάρκεια αγώνων. Το πρώτο είναι από τις Β’ Χρονομετρημένες Δοκιμές τού αγώνα AMA Pro Supersport, στο Sears Point.

Δείχνει το απλά απίστευτο χορευτικό του αναβάτη με Νο 422, του Genki Hagata, καθώς αντιμετώπισε την κατάσταση που τρέμουν όλοι οι αναβάτες αγώνων, το highside.

Και το τρέμουν, γιατί απλά δεν… σώζεται. Από τη στιγμή που η μοτοσυκλέτα μπει στην κατάσταση αστάθειας γνωστή σαν «χαϊσάιντ» δεν υπάρχουν πολλά που μπορεί να κάνει ένας αναβάτης για να μην εκσφενδονιστεί πάνω από τη σέλα. Η λύση είναι να διατηρήσει το γκάζι σταθερό, όμως αντίκειται στις ακαριαίες αντιδράσεις πανικού που τον καταβάλλον εκείνη τη στιγμή τον οδηγό.

Ενώ ολοκλήρωνε τον πρώτο γύρο, ο Hagata άνοιξε λίγο περισσότερο το γκάζι και η μοτοσυκλέτα του, ένα Υamaha YZF-R6, έχασε την πρόσφυση πίσω για να την ξαναβρεί απότομα αμέσως μετά. Αυτό είναι το σημείο που ο αναβάτης γίνεται ιπτάμενος, και απλά εύχεται να μην σπάσει πολλά…

Όχι όμως και ο Genki. Γιατί αυτός κατάφερε να κρατηθεί και να μην πέσει. Ο Hagata έχασε την πρόκριση στον τελικό των Supersport για μερικά δέκατα του δευτερολέπτου, αλλά μόνο και μόνο για τον τρόπο που «έσωσε» αυτό το highside, θα έπρεπε να του αποδοθεί ειδικό βραβείο…

Και για το λόγου το αληθές ιδού και το βίντεο:

Ανταγωνίζεται σε θέαμα εκείνο το απίστευτο σώσιμο του Randy Mamola το 1985 στην πίστα του Misano, όταν τα GP είχαν δίχρονους κινητήρες 500 κυβικών. Η δύναμη ερχόταν απότομα και ο Αμερικάνος άνοιξε «λίγο περισσότερο, λίγο νωρίτερα» στην έξοδο.

Σε συνδυασμό με ένα λίγο πιο σκληρό ελαστικό, όπως αναφέρει ο ίδιος, το αποτέλεσμα ήταν ένα μεγαλειώδες highside που όμως με μπόλικη τύχη κατάφερε να εξουδετερώσει. Μετά από μια ασυνήθιστη πορεία εκτός πίστας και εκτός μοτοσυκλέτας ο Mamola έμεινε όρθιος και συνέχισε τον αγώνα.

Συγκλονιστική είναι η εικόνα (0:45) όταν η μοτοσυκλέτα είναι απολύτως εκτός ελέγχου, με τους δύο τροχούς στον αέρα και τον Mamola να έχει εκτοξευτεί στην αριστερή της πλευρά. Παρόλα αυτά, επανήλθε…

Ανάλογο είναι και ένα ακόμη σώσιμο, από τον Ivan Silva αυτή τη φορά στην πίστα του Estoril. Είναι από τις κατατακτήριες δοκιμές για τον φετινό αγώνα της 5ης Μαΐου και ο Silva – ή τα ηλεκτρονικά βοηθήματα – προλαβαίνει ένα highside που όμως έχει κάνει το πρώτο γλίστρημα.

Στη συνέχεια αν ο Ισπανός δεν έκανε αυτό που έπρεπε – να ανοίξει το γκάζι – θα έπεφτε από γλίστρημα του μπροστινού τροχού. Είχε ξεκινήσει κι αυτό όπως φαίνεται στο βίντεο, όμως ο Silva ανοίγοντας το γκάζι διακόπτει την εξέλιξη της ταλάντωσης και η διαδικασία της πτώσης σταματά…