Ανάμεσα στις δοκιμές, ελεύθερες ή κατατακτήριες οι οδηγοί του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας μοτοσυκλέτας motoGP, κρατούν διαρκώς σημειώσεις με όσα παρατήρησαν κάθε φορά.
Έτσι είναι απλούστερο να επανέλθουν μετά τη λήξη της εκάστοτε δοκιμής, παρεμβαίνοντας σε κάποιο σημείο της μοτοσυκλέτας που παρατήρησαν, των αναρτήσεων ή της απόδοσης του κινητήρα.
Βλέπουμε στο μπάσκετ τους προπονητές να αποτυπώνουν τις οδηγίες τους πάνω σε ένα ομοίωμα του γηπέδου. Το ίδιο κάνουν και οι οδηγοί του motoGP καθώς σημειώνουν με τους μηχανικούς τους τις πληροφορίες που θέλουν, στο δικό τους γήπεδο, την εκάστοτε πίστα.
Σημεία όπου χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή, άλλα όπου κερδίζουν χρόνο, αυτά που είναι απαιτητικά από τη μοτοσυκλέτα και τα ελαστικά. Οι πληροφορίες αυτές συνδυάζονται με τους χρόνους στα αντίστοιχα τμήματα της πίστας, και αναλόγως οδηγούνται σε διαφορετικές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Παραθέτουμε εδώ μερικούς τέτοιους πίνακες με τις βαρύτιμες αυτόγραφες σημειώσεις οδηγών όπως ο Andrea Dovizioso, o Ben Spies, o Karel Abraham και ο John Hopkins.
Ο Dovizioso βρίσκει την είσοδο στην 2η στροφή της πίστας στο Qatar να γλιστρά ιδιαίτερα, o Ben Spies σημειώνει στην Laguna Secca ότι η «11» είναι πονηρή στροφή, είναι αργή και θέλει προσοχή στην επιτάχυνση χωρίς να σηκωθεί ο τροχός.
Ο Karel Abraham σημειώνει στην 12η στροφή της πίστας του Brno στην Τσεχία, ότι είναι σημαντική μια καλή έξοδος για το επερχόμενο ανηφορικό τμήμα, ενώ ο John Hopkins σημειώνει στην έκτακτη συμμετοχή του στο Jerez της Ισπανίας ότι στην 5η στροφή μπορείς να κερδίσεις πολύ χρόνο.
Χρειάζεται μεγάλη ταχύτητα μέσα στη στροφή, αλλά και να ισιώσει τη μοτοσυκλέτα του νωρίς, ώστε να ανοίξει το γκάζι για την κατηφορική ευθεία που ακολουθεί.