Οι δύο κύριοι παράγοντες που λειτουργούν ανασχετικά για τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το άγχος της αυτονομίας και οι υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Opel έβαλε τέλος σε αυτές τις ανησυχίες με το Ampera-e που παρουσίασε στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού τον περασμένο μήνα. Με αυτονομία πάνω από 500 χλμ (ηλεκτρική αυτονομία, στον κύκλο NEDC σε χλμ: >500, προκαταρκτικές τιμές) υπερτερεί έναντι του πλησιέστερου ανταγωνιστή του στην κατηγορία κατά 100 χλμ τουλάχιστον στο δρόμο.
Όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του Σαλονιού αυτοκινήτου, μία φόρτιση 30 λεπτών σε ταχυφορτιστή 50 kW DC θα προσφέρει έξτρα αυτονομία 150 χλμ (μέση τιμή, μετρημένη με βάση προκαταρτικές δοκιμές NEDC) στη μπαταρία ιόντων λιθίου νέας γενιάς του Ampera-e.
Μπορεί οι ταχυφορτιστές να θεωρούνται ακόμα ασυνήθιστο θέαμα, ωστόσο τα πράγματα θα αλλάξουν στο εγγύς μέλλον. Το ομοσπονδιακό υπουργείο Συγκοινωνιών και Ψηφιακών Υποδομών (της Γερμανίας για να μην παρεξηγούμεθα) ανακοίνωσε ότι 400 σταθμοί ταχείας φόρτισης θα εγκατασταθούν κατά μήκος των βασικών αυτοκινητόδρομων της χώρας σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης σταθμών ανεφοδιασμού «Tank und Rast» μέχρι το τέλος του 2017.
Επιπλέον, η γερμανική κυβέρνηση δεσμεύτηκε να επενδύσει 300 εκατομμύρια ευρώ στην ανάπτυξη της απαραίτητης υποδοχής τα επόμενα χρόνια με την εγκατάσταση 5.000 σταθμών ταχείας φόρτισης και 10.000 σταθμών κανονικής φόρτισης σε σταθμούς ανεφοδιασμού σε όλο το μήκος των κύριων οδών, σε εμπορικά και αθλητικά κέντρα, σταθμούς κοινοχρησίας οχημάτων και τρένων, αεροδρόμια και εκθεσιακά κέντρα μέχρι το 2020. Με αυτό τον τρόπο, αυτοκίνητα όπως το Ampera-e θα έχουν ευρεία πρόσβαση σε μία βολική λύση φόρτισης.
Καθώς το Ampera-e θα κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους την άνοιξη του 2017, η Opel θέλησε να διασφαλίσει ότι η έδρα της εταιρίας θα είναι εξοπλισμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας φόρτισης, γι’ αυτό και εγκατέστησε έναν ταχυφορτιστή DC ισχύος 50 kW και έναν AC μέσης ισχύος στα 22 kW στο Rüsselsheim.
«Το Ampera-e μπορεί να πείσει υποψήφιους πελάτες οι οποίοι δεν είχαν σκεφθεί μέχρι πρότινος την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, ότι η ηλεκτρική μετακίνηση είναι τώρα εφικτή, καθώς εξέλιπε κάθε ανησυχία για τη φόρτιση της μπαταρίας», δήλωσε ο CEO του Opel Group. «Είναι καταπληκτικό αυτό που συμβαίνει με το Ampera-e χάρη στην εντυπωσιακή αυτονομία του, μπορείς να το οδηγήσεις για αρκετές ημέρες πριν χρειαστεί να το φορτίσεις, είτε κατά τη διάρκεια της νύχτας, ή ενώ βρίσκεσαι στη δουλειά ή έχεις βγει για ψώνια».
Η Pam Fletcher, Executive Chief Engineer του Ampera-e, πρόσθεσε: «Είχα την πολυτέλεια να οδηγήσω το αυτοκίνητο για αρκετούς μήνες και από την εμπειρία μου μπορώ να σας πω ότι η συχνότητα φόρτισης περιορίζεται σε μία ή δύο φορές την εβδομάδα για τους ιδιοκτήτες».
Επιπλέον της ταχείας φόρτισης DC, η μπαταρία 60 kWh του Ampera-e μπορεί να φορτίζεται σε προαιρετικούς οικιακούς σταθμούς φόρτισης 4.6 kW, που πληρούν τις Γερμανικές προδιαγραφές για εγκατάσταση ηλεκτρικού δικτύου σε σπίτια. Το Ampera-e μπορεί να φορτίζεται σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης AC σε όλη την Ευρώπη. Με τον ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή του θα φορτίζει με ισχύ 3,6 kW ή 7.2 kW σε τέτοιους σταθμούς AC.
Έχοντας αυτονομία NEDC πάνω από 500 χλμ (προκαταρκτικές τιμές), οι ιδιοκτήτες ενδέχεται να μην χρειαστεί ποτέ να φορτίσουν τη μπαταρία τους από 0-100%, κυρίως λόγω του ότι η μέση απόσταση που διανύουν καθημερινά είναι 60 χλμ. Η ευέλικτη στρατηγική φόρτισης της Opel για το Ampera-e επιτρέπει επίσης τη φόρτιση του νέου ηλεκτρικού μοντέλου μέσω μιας στάνταρ, οικιακής ηλεκτρικής πρίζας 2,3 kW εύκολα και άνετα για όλους.
Όμως πέρα από εξαιρετική αυτονομία και ευέλικτες λύσεις φόρτισης, το Ampera-e προσφέρει την οδηγική απόλαυση και το νεύρο ενός σπορ αυτοκινήτου. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αντιστοιχεί σε 204 ίππους διευκολύνοντας τις εκκινήσεις από στάση ή την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο, δύο από τα κύρια ατού του Ampera-e. Το ηλεκτρικό αυτό όχημα επιταχύνει από 0 στα 50 χλμ/ώρα σε 3,2″.
Επιπλέον, καθώς οι μεγάλες μπαταρίες χωρητικότητας 60 kWh είναι έξυπνα ενσωματωμένες, το κάτω τμήμα του αμαξώματος προσφέρει επίσης άφθονο χώρο για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών με δυνατότητες 5θέσιου συμπαγούς μοντέλου. Τέλος, το Ampera-e διατίθεται με άριστη ψηφιακή συνδεσιμότητα, με σύστημα OnStar και ενσωμάτωση smartphone.
Νίκος Τσάδαρης