To στρώσιμο της μοτοσικλέτας έχει ξεπεράσει για πολλούς το στάδιο της υποχρεωτικής διαδικασίας και έχει φτάσει στα όρια της τελετουργίας. Και δικαιολογημένα -άλλωστε, δεν λένε ότι η ανατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη μετέπειτα συμπεριφορά του παιδιού.
Για αυτό και το στρώσιμο είναι μια διαδικασία αρκετά σημαντική, που φροντίζει για την καλύτερη δυνατή λειτουργία των μηχανικών και όχι μόνο μερών της μοτοσικλέτας. Μην ξεχνάτε ότι μέχρι τη στιγμή που έφτασε στα χέρια σας, η μοτοσικλέτα δεν ήταν παρά ένας ακίνητος συνδυασμός μηχανικών μερών που δεν λειτούργησαν ποτέ. Και οι πρώτες στιγμές λειτουργίας τους δεν πρέπει να είναι απότομες και βίαιες, αλλά στοργικές και προσεκτικές.
Όχι όμως σε υπερβολικό επίπεδο, καθώς η λειτουργία πρέπει να είναι πλήρης και να απαιτεί σταδιακά όλο και περισσότερα από τον κινητήρα και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη της μοτοσικλέτας.
1. Στα πρώτα 1.000 χλμ. που ο κινητήρας “ζωντανεύει” για πρώτη φορά, καλό είναι να αποφύγετε την πίεση. Απότομες επιταχύνσεις και σκληρή μεταχείριση δεν αρμόζουν στις πρώτες αποστολές του
2. Αντίστοιχα, δεν χρειάζεται να το παρακάνετε με “άψυχα” ανοίγματα του γκαζιού. Η επιτάχυνση πρέπει να είναι γεμάτη, ώστε να κυκλοφορεί καλά το μείγμα του καυσίμου και η βελόνα πρέπει να μη μένει κολλημένη σε ένα σημείο του στροφόμετρου.
3. Αν έχετε τη δυνατότητα, προτιμήστε να στρώσετε τη μοτοσικλέτα σας σε ανοιχτό δρόμο ή, ακόμη καλύτερα, σε ένα ταξιδάκι. Έτσι, θα αποφύγετε την κακομεταχείριση (ξεκίνα-σταμάτα, συμπλεκτάρισμα, άνοδος θερμοκρασίας) που θα υποστεί ο κινητήρας μέσα στην πόλη. Αντίστοιχα, αν προτιμήσετε ταξίδι, μην ταξιδέψετε σε εθνική με σταθερή ταχύτητα, αλλά σε μια διαδρομή που θα “προπονήσει” φρένα, αναρτήσεις και κινητήρα σε όλο το στροφόμετρο.
To
4. Εκτός από τον κινητήρα, τις πρώτες ώρες ζωής τους διανύουν και άλλα μέρη της μοτοσικλέτας, όπως τα φρένα. Τον πρώτο καιρό, λοιπόν, θα πρέπει να είστε πολύ πιο προσεκτικοί, καθώς οι επιδόσεις τους δεν θα βρίσκονται στο 100%.
5. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ελαστικά της μοτοσικλέτας.
To
Τα χημικά που φροντίζουν για τη διατήρησή τους, παραμένουν μέχρι τα πρώτα περίπου 100 χλμ. Καλό είναι, λοιπόν, να μην πιέζετε από την αρχή τη μοτοσικλέτα σε φρεναρίσματα ή στροφές. Ειδικά στη δεύτερη περίπτωση, πλαγιάστε σταδιακά τη μοτοσικλέτα, χωρίς να φτάσετε στο όριο των ελαστικών, ώστε σιγά-σιγά να τριφτούν από πάνω τους τα εν λόγω χημικά.
6. Παράλληλα, δώστε προσοχή σε κάθε μηχανικό μέρος της μοτοσικλέτας. Ακόμη και οι αναρτήσεις ή ο συμπλέκτης πρέπει να χρησιμοποιηθούν αρκετές φορές πριν φτάσουν στο 100% της απόδοσής τους
7. Κάντε ένα μικρό έλεγχο στη μοτοσικλέτα κάθε φορά πριν ξεκινήσετε. Μιας και προέρχεται κατευθείαν από το εργοστάσιο, υπάρχει περίπτωση να παρουσιάσει μικροπροβλήματα, όπως χαλαρές βίδες, κ.λπ.
To
8. Μην αμελήσετε το ιδιαίτερα σημαντικό πρώτο service στα 1.000 χλμ. Η αλλαγή των λαδιών που πραγματοποιείται σε αυτό, θα καθαρίσει τον κινητήρα από το γρέζι των πρώτων λειτουργιών του
9. Το ότι συμπληρώσατε 1.000 χλμ. στο κοντέρ και πραγματοποιήσατε το πρώτο service δεν σημαίνει ότι μπορείτε να περάσετε από το συμπεριφέρομαι στοργικά στη μοτοσικλέτα μου στο «της πίνω το αίμα»! Φτάστε στο σημείο αυτό και πάλι σταδιακά.
Πηγή: mototriti.gr